کد خبر: ۶۸۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - فعالان صنعت چرم پاکستان خواستار ممنوعیت صادرات دامهای زنده این کشور به ایران و افغانستان شدند.

فعالان صنعت چرم پاکستان اعلام کردند که سیل اخیر در این کشور بسیاری از دامهای پاکستان را از بین برده و اگر روند صادرات دام زنده به دو کشور ایران و افغانستان به همین منوال ادامه پیدا کند، بازار پاکستان و صنعت چرم این کشور به شدت با کمبود پوست مواجه خواهد شد.

تولیدکنندگان چرم در پاکستان در نشستی خبری در کراچی اعلام کردند که بازار پوست در این کشور طی چند ماه اخیر با کمبود شدیدی مواجه شده است.

عزیز احمد، رئیس انجمن چرم پاکستان در منطقه جنوب در این باره گفت: صادرات دام زنده و قاچاق آن باعث شده تا صنعت چرم پاکستان با کمبود ماده اولیه یعنی پوست مواجه شود.

وی افزود: مجموع پوست جمع شده در پاکستان در سال 2010 نصف مقداری بود که در سال 2006 جمع شد. صنعت چرم پاکستان در سال 2006 بالغ بر 17 میلیون جلد پوست در اختیار داشت که این رقم در سال 2007 به 15 میلیون، در سال 2008 به 13 میلیون، در سال 2009 به 9 میلیون و در سال 2010 به تنها 8 میلیون جلد رسید.

به گفته عزیر احمد ادامه روند موجود به صادرات صنعت چرم پاکستان طی چند سال آینده آسیب خواهد زد.

سیل بی‌سابقه اخیر و دو برابر شدن صادرات و قاچاق دام زنده از پاکستان باعث کاهش جمعیت دام در همسایه شرقی ایران شده است. این وضعیت به صنایع چرم و گوشت پاکستان آسیب زده است.

عزیر احمد خاطرنشان کرد: قیمت گوشت در ایران و افغانستان بیشتر از پاکستان بوده و به همین دلیل قاچاق دام از پاکستان به این دو کشور کاملا صرفه اقتصادی دارد.

به گزارش روزنامه پاکستانی تریبون، اخیرا وزارت بازرگانی پاکستان دست به کار شده تا قانونی را در زمینه ممنوعیت صادرات دام زنده از این کشور تصویب کند. هرچند وزارت احشام پاکستان با تصویب چنین قانونی مخالفت کرده است.

فعالان صنعت چرم ایران نیز بارها با انتقاد از افزایش بی‌رویه واردات گوشت بدون پوست به کشور و همچنین کاهش کشتار دام در داخل اعلام کرده‌اند که بازار پوست ایران با کمبود شدیدی مواجه شده است.

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رامین خواجه زاده
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
0
0
خبر خوبی برای دامداران ایرانی است. از این جهت که شاید مسئولین محترم ایرانی برای کمک به مردم مظلوم پاکستان و خصوصا جهت حمایت از فعالان صنعت چرم این کشور به منظور جلوگیری از ورود دام قاچاق پاکستانی به ایران اقداماتی جدی انجام دهند. شاید این اقدام برای جلوگیری از ورود انواع بیماری های عجیب و غریب به کشورمان موثر باشد.
نظر شما
ادامه