کد خبر: ۶۸۱۶۹

حکیم مهر: مقامات می‌گویند حدود هزار همستر فروخته شده در فروشگاه "لیتل باس" و هزار حیوان کوچک دیگر در ده ها فروشگاه حیوانات خانگی هنگ کنگ را می‌کشند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از عصر ایران، دولت هنگ کنگ روز چهارشنبه از تصمیم خود برای کشتار صدها حیوان خانگی کوچک پس از ابتلا به کرونا خبر داد.

برخی از همسترهای یک فروشگاه حیوانات خانگی در هنگ کنگ به سویه دلتای کرونا مبتلا شدند.

خبر معدوم کردن این حیوانات خشم عمومی در این منطقه را برانگیخته است.

خبرگزاری فرانسه نوشت: هنگ کنگ مانند چین سیاست "کووید صفر" را با جدیت دنبال می کند و با ردیابی تماس ها، آزمایش های انبوه، قرنطینه سخت، طولانی و  قوانین بلند مدت فاصله گذاری اجتماعی رد پای ویروس را از بین می برد.

آخرین اقدامات مقامات هنگ کنگ در مهار کرونا از بین بردن همسترهای مبتلا و سایر پستانداران کوچک مانند خرگوش، خوکچه هندی و چین چیلا (نوعی جونده کوچک شبیه موش) است.

مقامات می‌گویند: در بیش از سه ماه گذشته یک کارمند ۲۳ ساله یک فروشگاه حیوانات خانگی در این شهر پس از آزمایش شماری ۱۸۷ همستر، خرگوش‌ و چین‌چیلا  در ۱۱ همستر آثاری از کروناویروس را یافته‌اند.

اینک حیوانات خریداری شده و باقی مانده در فروشگاه ها باید تحویل داده و صاحبان آنها تست کرونا دهند. 

مقامات هنگ کنگ در روز سه شنبه و پس از ابتلای همسترهای فروشگاه حیوانات خانگی "لیتل باس" به سویه دلتای کرونا اعلام کردند این حیوانات در "اقدام احتیاطی" معدوم خواهند شد.

این همسترها در هنگ کنگ کمیاب هستند.

پس از اعلام این تصمیم، مامورانی با لباس های کامل محافظتی کیسه های زباله قرمز رنگ را با هشدار خطرات زیست محیطی از شعب حیوانات خانگی "لیتل باس" خارج کردند.

 

نمایی از یک  فروشگاه حیوانات خانگی "لیتل باس" در هنگ کنگ- جواب آزمایش کرونای برخی از همسترهای  مغازه این "پت شاپ" ( فروشگاه مخصوص حیوانات خانگی) مثبت شد. جواب آزمایش شیوع نوع دلتا در این همسترها را نشان داد/ عکس: خبرگزاری فرانسه

 

مقامات همه کسانی را که پس از 22 دسامبر سال گذشته میلادی (قبل از کریسمس) اقدام به خرید همستر کرده اند، "شدیدا تشویق" می‌کنند تا حیوان خود را برای "معدوم کردن" تحویل دهند.

دوستداران حیوانات در سراسر هنگ کنگ با هشدار به این موضوع واکنش نشان دادند.

گروه  "پیشگیری از ظلم به حیوانات" هنگ کنگ (Prevention of Cruelty to Animals)  این تصمیم مقامات را محکوم و سازمان "چینج. اورگ" (Change.org) کمپنی در مخالفت با این تصمیم راه اندزی کرد. 23 هزار نفر درخواست این کمپین را در  کمتر یک روز امضا کردند.

انجمن "پیشگیری از ظلم به حیوانات" در بیانیه ای اعلام کرد: "انجمن در باره اجرای طرح کشتن بیش از 2000 هزار حیوان شوکه است".

ماموران با لباس های کامل محافظتی حیوانات خانگی فروشگاه حیوانات در هنگ کنگ را بررسی می‌کنند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

 

این انجمن نوشت:" ما از صاحبان حیوانات می‌خواهیم که نترسند و حیوانات خود را رها یا تسلیم نکنند".

یکی از دوستداران همستر در این باره گفت:  "چند ده سوال در باره اینکه آیا باید این حیوانات را رها کرد دریافت کرده است".

مقامات روز سه شنبه اعلام کردند گمان می‌کنند موجودات مبتلا به کووید از هلند وارد شده اند.

"سوفیا چان" وزیر بهداشت هنگ کنگ" در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "در سطح بین الملل هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد حیوانات خانگی می‌توانند ویروس کرونا را به انسان منتقل کنند اما اقدامات پیشگیرانه در برابر هر ناقل احتمالی انجام خواهد شد".

پس از اعلام  تصمیم کشتار همسترها، ماموران با لباس های کامل محافظتی کیسه های زباله قرمز رنگ را با هشدار خطر از شعب حیوانات خانگی "لیتل باس" خارج کردند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

 

مقامات می‌گویند حدود هزار همستر فروخته شده در فروشگاه "لیتل باس" و هزار همستر دیگر در ده ها فروشگاه حیوانات خانگی در سراسر هنگ کنگ معدوم خواهند شد.

واردات پستانداران کوچک نیز ممنوع شده ست.

یک نفر  که حیوان خانگی خود را در یک ژاویه خریداری کرده است،  به این تصمیم دولت واکنش نشان داد.

او روز چهارشنبه به یک رسانه محلی گفت: هیچ کس نمی‌تواند همستر مرا بگیرد مگر اینکه مرا بکشد".

او با اشاره به یک جشن تولد و شرکت مقامات در آن گفت که این مهمانی باعث شیوع کووید و ابتلا بیشتر به کرونا شد و شرمسای را برای رهبر هنگ کنگ به دنبال آورد.

مالک این همستر پرسید: "آیا آنها همه مبتلایان کرونا و نزدیکان آنها را می‌کشند؟".

طنز و شوخی‌های تلخی در حساب های کاربری و رسانه های اجتماعی هنگ کنگ وجود دارد و کاربران فضای مجازی تصاویری از همسترهای را با ماسک های جراحی یا "گریم ریپر" (نمادی از مرگ با شنل سیاه، داس و ماسکی اسکلتی) به نمایش می‌گذارند.

بزرگترین حزب اپوزیسیون این این منطقه نیز وارد این جنجال شد و گفت که سیاست "کشتار بی رویه" تنها باعث "خشم عمومی" خواهد شد.

"فیلیکس چاو" سخنگوی حقوق حیوانات در حزب دموکرات گفت: "اگر حیوانات دیگر نیز در آینده به این ویروس مبتلا شوند، هدف "این اقدام انسان" قرار می‌گیرند؟".

اما این تصمیم دولت طرفدارنی نیز دارد.

آخرین اقدامات مهار کرونا در هنگ کنگ همسترها و سایر پستاندارن کوچک را هدف قرار داد که به گفته مقامات در یک اقدام احتیاطی" معدوم خواهند شد/ عکس: خبرگزاری فرانسه

 

«یوئن کواک یونگ» میکروبیولوژیست رده بالای هنگ کنک و  از مشاوران دولت  این اقدام را "محتاطانه" و "قطعی" خواند.

براساس گزارش رادیو و تلویزیون محلی " RTHK" برخی نیز به فراخوان برای تسلیم و تحویل جوندگان توجه کردند.

 یک مرد به رسانه محلی هنگ کنگ گفت با دستور مقامات برای مهار شیوع کرونا موافق است.

سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به پرسش "معدوم کردن" همسترهای هنگ کنگ گفت که برخی از گونه های حیوانی می‌توانند به کرونا مبتلا شده و انسان ها را آلوده کنند.



نظر شما
ادامه