کد خبر: ۶۸۱۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: «دکترحسنوند» رئیس اداره تشخیص ودرنان اداره کل دامپزشکی لرستان از کشف 17 قلم داروی قاچاق ومقادیری آجرلیسیدنی تاریخ گذشته از داروخانه های دامپزشکی شهرستان دلفان خبرداد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان لرستان، طی بازدید دکتر حسنوند مسئول اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی لرستان از داروخانه های سطح شهرستان دلفان که در معیت کارشناسان اداره دامپزشکی و نماینده تعزیرات شهرستان انجام گرفت، تعداد ۱۷ قلم داروی قاچاق و خارج از چرخه و همچنین تعداد زیادی آجر لیسیدنی تاریخ منقضی کشف و ضبط و پس از صورتجلسه  در اختیار مراجع ذیصلاح قرار داده شد.

دکترحسنوند گفت: با عنایت به اینکه منبع تامین این داروها نا مشخص و ترکیبات موثره این داروها مورد آزمایش قرار نگرفته است و همچنین به دلیل اینکه نحوه انتقال داروها و واکسن های قاچاق مشخص نمی باشد، لذا به دامداران عزیز توصیه می گردد به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین سودجویان را نخورند و از مصرف داروهای خارجی، خارج از چرخه نظارت دامپزشکی خودداری نمایند. به دامداران عزیز توجه نمایند در صورت مشکوک بودن به داروی خارج از چرخه نظارت دامپزشکی با در دست داشتن دارو و یا با گرفتن عکس خوانا از برچسب روی دارو بطوریکه سری ساخت و تاریخ تولید و انقضا آن مشخص باشد، به نزدیکترین اداره دامپزشکی محل خدمت و یا با ارسال عکس به رئیس اداره و یا مسئول دارودرمان شهرستان پیگیر صحت و سقم اظهارات داروخانه و یا فروشنده باشند.

شایان ذکر است با وارد کردن  شماره سری ساخت دارو از طریق سامانه ردیابی دارو و واکسن سازمان دامپزشکی به راحتی میتوان داروهای خارج از چرخه را شناسایی نمائیم.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
0
خارج از چرخه نه، خارج از شبکه
چرخه را برای تولید بیشنر بکار میبرن و شبکه و را برای توزیع
ناشناس
|
France
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
0
0
به این سادگی ها هم نیست
شماره بچ درست رو از روی داروی اصلی برمیدارن و روی داروی قلابی میزنن و میفروشن !
محتوای دارو مهمه . شماره بچ که اهمیتی نداره
باید داروها از داخل پخش استانی بچ گذاری جدید بشن و داروخانه مطابق بچ استانی ، فاکتور داشته باشه . نه اینکه دو شیشه دارو از پخش بخره و فاکتورشو نکهداره و از اون طرف وانت وانت قاچاق خرید کنه و هر وقت بازرس بره همون دوشیشه رو با فاکتور پخش نشون بده !!
لرستان و ایلام‌ و خوزستان دارو قاچاق بیداد میکنه و بقیه استانها رو هم خراب کردن
نظر شما
ادامه