کد خبر: ۶۸۲۸

حکیم مهر - مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های آبزیان سازمان دامپزشکی گفت: تولید میگو همراه با بیماری لکه سفید ادامه خواهد یافت.
دکتر کاظم عبدی، مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری های سازمان دامپزشکی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در سال جاری، 2 سایت چابهار و جاده آبادان دچار بیماری لکه سفید شده بود.
وی افزود: بیماری لکه سفید یک بیماری بومی شده در ایران است و به دلیل آلوده بودن منابع آبی در سال های گذشته، امسال نیز در برخی مراکز پرورش میگو بیماری مشاهده شد.
عبدی تصریح کرد: در سال جاری بیماری لکه سفید در مراکز عمده پرورش میگو نظیر بوشهر و هرمزگان گزارش نشده است.
وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر تولید در کنار بیماری ادامه داشته و تولیدکنندگان با رعایت شرایط بهداشتی به کار خود مشغول هستند.
مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری ها اذعان داشت: اگر علایم بیماری لکه سفید در استخرهای پرورشی زیر یک ماه گزارش شود، طبق نظر سازمان دامپزشکی عملیات معدوم سازی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: تا کنون هیچ بیماری ویروسی مشترکی بین انسان و آبزیان گزارش نشده زیرا ماهی موجودی خونسرد و انسان خونگرم است.
عبدی اظهار داشت: در صورتی که افراد در حین فرآوری میگو دست های خود را ضدعفونی نکنند احتمال انتقال ویروس بیماری لکه سفید به صورت مکانیکی وجود دارد اما به دلیل ضعف ویروس، بیماری به راحتی منتقل نمی شود.
وی گفت: در حال حاضر علیرغم وجود بیماری در برخی مزارع پرروش میگو، صادرات آن متوقف نشده است.

 

 

نظر شما
ادامه