کد خبر: ۶۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: ذبح دام در کشتارگاههای استان اردبیل زیر نظر ناظر شرعی و بهداشتی انجام می شود.   
دکتر صادق صالحی افزود: برخی از مردم از ذبح غیر قانونی دام در کشتارگاههای استان نگران هستند، ولی ذبح تمام دام ها در کشتارگاههای استان به صورت شرعی وکاملا بهداشتی صورت گرفته و مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند.
وی با اشاره به نظارت دامپزشکی استان در شش ماهه اول سال جاری بر کشتار طیور و دام های سبک و سنگین استان خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول سالجاری بالغ بر چهار میلیون و 957 هزار و 120 قطعه طیور در چهار کشتارگاه استان مورد نظارت قرار گرفته است.
صالحی افزود: از این تعداد کشتار طیور 9 هزار و 914 تن گوشت سفید تولید شده است.
وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه 392 دام کوچک در کشتارگاههای اردبیل و 124 دام کوچک در سایر کشتراگاههای استان ذبح می شود ، افزود: در شش ماهه اول سالجاری 18 هزار و 536 راس دام سبک و پنج هزار و 333 دام سنگین در کشتارگاههای استان تحت نظارت بازرسین قرار گرفته و ذبح شده است.
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان با اشاره به صادرات و واردات دام به استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون 46 هزار و 452 راس دام سبک وارد کشور شده که این دام ها مورد نظارت دامپزشکی قرار گرفته است.
وی از اخذ مجوز صادرات فرآورده های خام دامی به خارج از کشور خبر داده و عنوان کرد: مجوز صادرات 35 تن عسل ، 120 هزار قطعه جوجه یکروزه ، 75 هزار کیلوگرم پنجه مرغ ، 414 هزار و 250 جلد پوست فرآوری شده دام ، 319 هزار کیلوگرم پودر گوشت ، 60 تن پشم حیوانی و ... اخذ شده که به خارج از کشور صادر می شود.
صالحی در ادامه با اشاره به فعالیت بخش خصوصی درحوزه دامپزشکی خاطرنشان کرد: در صورت توجه به این بخش حوزه دامپزشکی میتواند در اشتغال زایی سهم بسزایی داشته باشد.
وی از فعالیت سه آزمایشگاه ، 40 داروخانه ، 48 مطب دامپزشکی ، 25 مرکز مایه کوبی ، پنج شرکت پخش دارو و واکسن توسط بخش خصوصی خبر داده و افزود: در تلاش هستیم کلیه عملیات درمانی در بخش دامو طیور و آزمایشاتی که نقش حاکمیتی ندارد ، را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی گفت: در حال حاضر صد در صد واکسیناسیون طیور و 40 درصد واکسیناسیون دام به بخش خصوصی واگذار شده که تلاش می شود 80 درصد واکسیناسیون بخش دام به بخش خصوصی واگذار شود. 

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صالحی
|
-
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
0
0
با سلام و احترام و تبریک روز ملی دامپزشکی به همه فعالین در رده های مختلف دامپزشکی و شخص جنابعالی
ضمن تشکر از زحمات و اطلاع رسانی جنابعالی ، متاسفانه در متن خبر ارسالی توسط ایرنا تعداد داروخانه های استان 400 بجای 40 ذکر شده و تلاش اداره کل دامپزشکی استان واگذاری تا 80 درصد مایه کوبی در دامها تا پایان سال جاری به بخش خصوصی در صورت تامین اعتبار لازم می باشد.
نظر شما
ادامه