کد خبر: ۶۹۲۲
سید اقبال واحدی که اجرای برنامه را بعهده داشت در پایان این گفتگوی کوتاه خطاب به دکتر دستور گفت : از طرف مردم از شما تشکر می‎کنیم که غذای سالم را سر سفره ما می‎آورید / ظاهر عبارت دامپزشک طبابت برای حیوانات را تداعی می‎کند اما فعالیتی که همکاران دامپزشک و سایر رده‎های دامپزشکی انجام می‎دهند بسیار گسترده‎تر از این مسئله است...

حکیم مهر  برنامه زنده " سیمای آبادی " شبکه اول سیما، عصر چهارشنبه 13 مهر ماه به گرامیداشت روز دامپزشکی اختصاص داشت.

رئیس سازمان دامپزشکی در این برنامه در یک ارتباط زنده تلفنی با ارج نهادن به زحمات استاد دکتر تاجبخش، نامگذاری 14 مهر را مرهون تلاش وی دانست.

دکتر سید محسن دستور، مهربانی به حیوانات و مهرورزی به این دسته از مخلوقات الهی را دلیل نامگذاری 14 مهر به نام روز دامپزشکی عنوان کرد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی همچنین در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه تعریف شما از دامپزشک چیست گفت : ظاهر عبارت دامپزشک طبابت برای حیوانات را تداعی می‎کند اما فعالیتی که همکاران دامپزشک و سایر رده‎های دامپزشکی انجام می‎دهند بسیار گسترده‎تر از این مسئله است.

وی افزود : مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام که تأثیر آن در بهداشت عمومی مشخص است و تأمین بهداشت مواد غذایی از جمله این گستره وسیع فعالیت‎ها است و حوزه فعالیت سازمان دامپزشکی را دربرمی‎گیرد.

دکتر دستور در پاسخ به سؤال دیگر مجری برنامه که پرسید آیا نیروی کافی برای نظارت بر همه محصولات دامی در اختیار دارید گفت : کمبودهایی داریم اما تلاش همکاران ما این است که بتوانند با وجود این کمبودها نظارت را بر محصولات دامی انجام دهند.

وی افزود : اگر گوشت قرمز و مرغ از کشتارگاههای مجاز و تحت نظارت سازمان دامپزشکی تهیه شود مردم از بهداشت و سلامت آن مطمئن باشند و این مسئله را تضمین می‎کنیم.

سید اقبال واحدی که اجرای برنامه را بعهده داشت در پایان این گفتگوی کوتاه خطاب به دکتر دستور گفت : از طرف مردم از شما تشکر می‎کنیم که غذای سالم را سر سفره ما می‎آورید.

گفتنی است در بخشی از این برنامه گفتگوهای کوتاهی با برخی دامپزشکان از جمله استاد دکتر نادعلیان، دکتر نیازی، دکتر منادی و غیره که مربوط به همایش روز جهانی دامپزشکی بود و قبلاً از همین شبکه پخش شده بود دوباره پخش شد.

روز گذشته نیز به مدت 15 دقیقه در قالب برنامه‎ای از پیش ضبط شده ، نقش دامپزشکی در حفظ سلامت جامعه روی آنتن شبکه اول سیما رفت اما در آن برنامه اشاره‎ای به روز دامپزشکی نشد.

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه