کد خبر: ۶۹۲۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
دکتر سید محمد آقامیری که قرار بود در این همایش سخنرانی کند و از قبل نام وی در ردیف سخنرانان ثبت شده بود در این همایش حضور نیافت / مجری برنامه از علت عدم حضور وی ابراز بی‎اطلاعی کرد / در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی در همایش روز ملی دامپزشکی حضور داشت عدم حضور رئیس و معاونین سازمان نظام دامپزشکی در این مراسم تعجب‎برانگیز و مایه تأسف بود!...

حکیم مهر -  مراسم گرامیداشت روز دامپزشکی صبح پنج شنبه 14 مهرماه سالجاری در محل مرکز همایشهای بین المللی سازمان صدا و سیما با شکوه برگزار شد.

در این مراسم به رغم سفر استانی دولت و عدم امکان حضور وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی و سایر مقامات بلندپایه دولتی پیامهایی از آنان توسط دکتر زینلی و دکتر مطلبی خطاب به حاضرین قرائت شد.

سردار عودی نیز به نمایندگی از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیام وی را قرائت کرد.

در بخشی از مراسم نیز دکتر صدر رئیس سازمان نظام پزشکی و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به محل همایش آمد و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در سخنرانی خود از نقش مهم دامپزشکان در بهداشت و سلامت و ارزش بالای کار آنان گفت و به ذکر مواردی از همکاری خود با دامپزشکان در دانشکده پزشکی پرداخت.

همچنین در بخشی از مراسم از چهره های ماندگار دامپزشکی تقدیر بعمل آمد و برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی، تمبر روز ملی دامپزشکی رونمایی شد.

در این مراسم که به همت سازمان دامپزشکی کشور و با مشارکت نهادهای مرتبط با حرفه دامپزشکی برگزار شد تعدادی از چهره‏های ماندگار، رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران و دبیر جامعه اسلامی دامپزشکان، مدیرمسئول  و مشاورین حکیم مهر، جمعی از مدیران دولتی، رئیس سازمان دامپزشکی و رئیس مؤسسه رازی، رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، پزشکان شاغل در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، دامپزشکان دولتی و غیردولتی شرکت داشتند.

این در حالی است که دکتر سید محمد آقامیری که قرار بود در این همایش سخنرانی کند و از قبل نام وی در ردیف سخنرانان ثبت شده بود در این همایش حضور نیافت.

مجری برنامه با توضیح این نکته که قرار بود وی در این مراسم سخنرانی کند از علت عدم حضور وی ابراز بی‎اطلاعی کرد.

گفتنی است در حالی که رئیس سازمان نظام پزشکی در همایش روز ملی دامپزشکی حضور داشت عدم حضور رئیس و معاونین سازمان نظام دامپزشکی در این مراسم تعجب‎برانگیز و مایه تأسف بود!

عدم حضور دکتر آقامیری در این همایش در حالی رخ داد که وی در زمان ریاست دکتر نوروزی بر سازمان دامپزشکی (سال 88) در گفتگو با روزنامه کیهان مشارکت سازمان دامپزشکی با بخش خصوصی در برگزاری همایش 14 مهر را محل اشکال دانسته و گفته بود این اقدام سازمان دامپزشکی تالی فاسد دارد!

سایت سازمان نظام دامپزشکی نیز در هفته گذشته از هرگونه اطلاع رسانی درباره برگزاری این مراسم به رغم درج نشان این سازمان در ردیف سازمانهای همکار در برگزاری مراسم 14 مهر خودداری کرده بود.

پیش از این اخیراً در همایش روز جهانی هاری هم که در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود دکتر سید محمد آقامیری که قرار بود در جمع پزشکان و دامپزشکان درباره نقش بخش خصوصی دامپزشکی در مبارزه با بیماری هاری سخنرانی کند به این همایش نیامده بود.

در پایان مراسم، شرکت پسوک به 20 نفر از حضار به قید قرعه هدایای نقدی تقدیم کرد که مسئولیت بیرون آوردن شماره کارت برندگان قرعه کشی به دکتر مطلبی و دکتر زینلی به ترتیب رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات و نماینده وزیر بهداشت در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی سپرده شده بود.

نکته جالب آنکه یکی از 20 نفر بر حسب تصادف نماینده شرکت پسوک بود که وی با حضور در روی سن کارت خود را تحویل داد و ضمن پرهیز از گرفتن هدیه آنرا به فرد دیگری از حضار اهداء نمود.

یکی دیگر از حضار مشهور که در ردیف این 20 نفر قرار گرفت، همسر مکرمه استاد دکتر تاج بخش بود که به دلیل سفر استاد به مشهد مقدس برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز دامپزشکی، بجای ایشان در مراسم حضور داشت و کارت وی به قید قرعه برنده اعلام شد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
0
0
سلام
قبل از انقلاب هم یک تمبر دامپزشکی به سفارش جامعه دامپزشکان در یکی از کنگره های جامعه چاپ شده بود که هم اکنون در آرشیو تمبر کشور موجود است. این اولین تمبر پس از انقلاب است و دومین در کشور
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
0
0
حقیقتا جای تشکر و قدردانی از زحمات جناب دکتر دستور دارد که با سعه صدر و به دور از هرگونه خودخواهی، خودبزرگ بینی، خودنمایی و منیت که گاهی برگزارکنندگان مراسم این چنینی دچار آن می شوند، این مراسم را بسیار باشکوه ودر حد جایگاه رفیع علم و هنر دامپزشکی برگزار کرد.
رمز موفقیت ایشان در دو سال اخیر در برگزاری روز ملی دامپزشکی پرهیز از ادعا و خودبزرگ بینی، تشکیل ستاد با همکاری تمام سازمانها و نهادهای دامپزشکی و کار و زحمت شبانه روزی با کمک همکارانی پر تلاش بوده است.
ضمنا جا دارد از زحمات سرکارخانم زارعان که با توان و انگیزه مثال زدنی در خدمت برگزاری این روز بودند، به سهم خودم و به عنوان عضوی از ستاد برگزاری همایش تشکر کنم. توان ایشان از بسیاری از همکاران مرد در سازمان دامپزشکی بیشتر است.
از خداوند منان برای این عزیزان و سایر اعضای ستاد برگزاری روز ملی دامپزشکی و نیز همکاران عزیزم در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که زحمات زیادی متحمل شدند، صمیمانه سپاسگزاری می کنم.
به امید همدلی و ارتقای روز افزون خانواده بزرگ دامپزشکی
کارشناس دامپزشکی
|
-
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
0
0
تشکر ویژه دارم از جناب آقای دکتر لطفی زاده مدیر مسؤول محترم حکیم مهر،که علیرغم دامپزشک بودنشان به فکر سایر رده های دامپزشکی نیز هستند.
ضمن تشکر از مسؤولین برگزاری روز ملی دامپزشکی نکته ای را به عرض می رسانم:
متاسفانه در این مراسم بیشتر از فعالیت وسختی کار دامپزشکان تعریف وتمجید گردید وهیچ تذکری هم از سوی مسؤولین برگزاری به سخنرانان داده نشد.
وباز هم جای تاسف دارد که جناب آقای دکتر(دامپزشک)منادی نماینده محترم مردم آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، که به عنوان سخنران دعوت شده بودندواصلاح قوانین حمایتی دامپزشکی را چندین مرتبه مختص دامپزشکان دانستند اینجانب ضمن احترامی فراوانی که برای دامپزشکان محترم قائل می باشم ولیکن باید بگویم:فارغ التحصیلان سایر رده های دامپزشکی اگر بیشتر از دامپزشکان محترم در معرض حوادث وخطرات ناشی از این حرفه نباشند، سختی کارشان کمتر از ایشان نیست.
به امید روزی که سازمان دامپزشکان گوشه چشمی هم به سایر رده های دامپزشکی داشته باشد انشاء الله
محمد لطفی زاده / مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
0
0
با سلام و احترام و تشکر از شما بیننده محترم / ان شاء الله در حاشیه‏های مراسم که منتشر می شود به موضوع همکاران محترم سایر رده های دامپزشکی پرداخته خواهد شد. ضمن آنکه در مراسم چند تن از همکاران محترم سایر رده های دامپزشکی گلایه خود را به اینجانب ابراز داشتند که چرا در اینگونه مراسم ها ذکری از زحمات همکاران محترم سایر رده نمی شود که البته حقیقتاً تذکری بجاست و بنده ان شاء الله موضوع را به مسئولین ارشد دامپزشکی کشورمان به نحو مقتضی منعکس خواهم کرد. با تشکر مجدد
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۴
0
0
اصلاحیه:
قبل از انقلاب در هر دوره برگزاری کنگره دامپزشکی تمبر یادبودی هم به عنوان بزرگداشت دامپزشکی چاپ می شد، پس تعداد آن از یک بار بیشتر است.
با پوزش از خوانندگان محترم برای اطلاع رسانی اشتباه.
دکتر م. ش.
|
-
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
در نوشته های بالا عنوان نموده اید که جناب آقای آقامیری در مصاحبه به روزنامه کیهان عنوان نموده اند که مشارکت بخش خصوصی در برگزاری همایش روز 14 مهر تالی فاسد دارد در این مورد دو نکته را باید خدمتتان عرض کنم :
1- در مراسمات قبلی 14 مهر که برگزار کننده آقای دکتر آقا میری و زیر مجموعه شان بوده اند بنده به عنوان همکار حضور داشتم و می توان به ریز میزان مشارکت و مبلغ ارائه شده توسط بخش خصوصی به مجموعه سازمان نظام دامپزشکی را برایتان لیست کنم.
2- همیشه و همه ساله بخش خصوصی تامین کننده قسمت اعظمی از هزینه های برگزاری مراسمات بوده اند و در این راه چه بی ادعا و بدون چشمداشت این کار را نموده اند از سندیکای تولید کنندگان دارو تا انجمن های صنفی کشتارگاههای دام و طیور و بسته بندی تا شرکت های وارد کننده و ... و در این راه هیچ گونه چشمداشتی را مد نظر قرار نداده اند ولی اینگونه مصاحبه افراد و طرز تلقی آنان که .............. بهتر است در دوره کوتاه مسئولیت آنان در این صنف خدوم و خدمتگزار به همگان تسری نیابد.
آقای دکتر آقا میری هنوز چند صباحی از فوت پدر گرامیتان نگذشته است چگونه است که در آن مراسم تمامی افراد ، چهره ها و اصناف دامپزشکی شرکت داشتند و تسلی قلب برای شما بودند و حال که نوبت به جایگاهی که شما در آن قرار گرفته اید و قرار بود با حضورتان تسلی خاطری باشید برای خانواده دامپزشکی از این ادای دین طفره رفته و آن را به ........ ساختید .
بسکه جفا ز خار و گل ، ديده دل رميده ام
همچو نسيم از اين چمن ، پای برون کشيده ام
شمع طرب زبخت ما ، آتش خانه سوز شد...
حمید
|
-
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
............ که .......... رابه ....... آورده ودرچندسال گذشته موجبات اختلاف وایجادمشکل برای مجموعه دامپزشکی شدند
گلچين
|
-
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
ما كه لالايي بلديم چرا از خواب پا ميشيم؟؟!!!
ضمن تشكر از آقاي دكتر لطفي زاده در انعكاس! جشن دامپزشكي و تشكر از آقاي دكتر دستور در مديريت بجا وباشكوه جشن روز دامپزشكي. ولي با تعجب متدكر مي شوم ما دامپزشكا كه بعضي وقتا ادعا مي كنيم ميگيم آقا از خدمات دامپزشكي كسي مطلع نيست ولي حالا ميبينيم واللا اكثر مسءولان نظام بهداشت و كساني كه بابخش مديريتي دامپزشكي و امور مربوطه به اون مربوط ميشن تواين جشنها ميان. از رئيس نظام پزشكي تا نماينده فائو مي ياند ... حالا چرا هر وقت حرف از حل مشكلات دامپزشكا مياد والا خودمونو تنهاي تنها مي بينيم. بازم ميگم اين جشنها تا به حيطه عمل ومسئوليت وارد نشن بيهوده ي بيهوده است.
مهدی
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
سلام . ممنونم از انعکاس خبر برگزاری روز دامپزشکی توسط آن سایت وزین . امیدوارم موفق و پیروز باشید . پیام وزیر دفاع به این همایش در نوع خود برای اولین بار بوده و نشاندهنده توجه ایشان به این موضوع می باشد . امید که بتوانیم ما دامپزشکان از این فرصت بهره برداری بهینه را داشته باشیم . ممنون
نظر شما
ادامه