کد خبر: ۶۹۳۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
نه تنها تعداد دانشکده‎ها بسیار بالاست، بلکه تعداد دانشجویان هم با معیارهای نیاز دامپزشکی این مملکت هیچ همخوانی ندارد / حاصل این تعداد از دانشجویان دختر که برای تحصیل در رشته دامپزشکی وارد دانشگاه می‎شوند علاوه بر معضلی که خودشان با آن روبرو می‎شوند ایجاد مشکل برای کشورمان است...

حکیم مهر – شامگاه پنج‏شنبه چهاردهم مهرماه سالجاری، جامعه اسلامی دامپزشکان میزبان اساتید برجسته و فارغ‎التحصیلان رشته دامپزشکی بود.

در این جشن که در محل دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد اساتید بزرگی نظیر دکتر خاوری خراسانی، دکتر اطمینانی، دکتر بازرگانی، دکتر رادمهر، دکتر امیری مقدم، دکتر بلورچی و چهره‌های ماندگار دامپزشکی نظیر استاد دکتر بابامخیر، استاد دکتر نادعلیان و استاد دکتر اسلامی حضور داشتند.

دبیر جامعه اسلامی دامپزشکان در این مراسم ضمن تبریک روز دامپزشکی، حوزه دامپزشکی را نیازمند نقد کارشناسانه دانست.

دکتر حسینی با انتقاد از تعداد زیاد دانشکده‎های دامپزشکی گفت : در شرایطی به نقد آموزش دامپزشکی نیاز داریم که وضعیت کنونی ما با هیچ کجای دنیا تطابق ندارد و فارغ‎التحصیلان این تعداد زیاد دانشکده‎ها با مشکل اشتغال روبرو هستند.

وی در سخنان کوتاه خود به عرصه اجرایی هم اشاره و تأکید کرد که ساختار و تشکیلات دامپزشکی نیازمند بازنگری است تا با شرایط جدید سازگار شود.

دکتر هوشنگ خاوری خراسانی هم که همواره فارغ التحصیلان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از وی به نیکی یاد می‎کنند در این مراسم سخنرانی کوتاهی داشت.

این استاد بازنشسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مسئله غذا را مهم‎ترین نیاز بشر دانست و گفت : با توجه به افزایش جمعیت و نیاز روزافزون به غذای سالم نقش دامپزشکان در تأمین بهداشت مواد غذایی بسیار برجسته است.

دکتر بازرگانی سخنران بعدی این بود که جشن مهرگان و روز دامپزشکی را تبریک گفت.

این استاد برجسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در ابتدای سخنان خود ابراز امیدواری کرد علم و حرفه دامپزشکی در راستای کمک به بهداشت عمومی و اقتصاد کشورمان بیش از گذشته موفق باشد.

وی با تشکر صمیمانه از همه افرادی که در ثبت روز دامپزشکی در تقویم نقش داشتند به بیان چگونگی پیگیری خود در زمان تصدی مدیریت گروه دامپزشکی وزارت علوم پرداخت و گفت : پس از تصویب شورای انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد در ابتدا ثبت روز دامپزشکی در تقویم را رد کرد و زمانی که برای مجاب ساختن آنان به ثبت روز دامپزشکی در تقویم همراه با دکتر کیایی و دکتر مطلبی به وزارت ارشاد رفتیم و حقایقی از دامپزشکی بیان شد به ما گفته شد که تا از امروز چنین چیزی از دامپزشکی نمی دانستند و سرانجام ثبت این روز در تقویم رسمی کشورمان تأیید شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعداد زیاد دانشکده‎های دامپزشکی اشاره کرد و گفت : نه تنها تعداد دانشکده‎ها بسیار بالاست، بلکه تعداد دانشجویان هم با معیارهای نیاز دامپزشکی این مملکت هیچ همخوانی ندارد.

دکتر بازرگانی همچنین به موضوع پذیرش دانشجویان دختر در رشته دامپزشکی اشاره کرد و گفت : حاصل این تعداد از دانشجویان دختر که برای تحصیل در رشته دامپزشکی وارد دانشگاه می‎شوند علاوه بر معضلی که خودشان با آن روبرو می‎شوند ایجاد مشکل برای کشورمان است.

پایان بخش این مراسم هم تبریک دکتر اطمینانی به مناسبت 14 مهر – روز دامپزشکی – بود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
برای نسل جدید و جوانان دامپزشک:
استاد دکتر هوشنگ خاوری خراسانی از بنیانگذاران علم ژنتیک در کشور هستند که کتابهایشان سالها در دانشکده های دامپزشکی، علوم(زیست شناسی) و پزشکی و سایر رشته های وابسته تدریس شده است. ایشان به همراه استاد دیگری که ایشان هم دامپزشک و متخصص ژنتیک بوده اند از بنیانگذاران انستیتو سرطان (کانسر) بیمارستان امام خمینی تهران می باشند. (اگر اسم استاد دوم را به خاطر بیاورم احتمالا جناب دکتر شریعتی بوده اند.) این را گفتم که نسل جدید دامپزشکی کشور بدانند که علم ژنتیک را نیز مانند بسیاری از رشته های علوم پایه پزشکی، دامپزشکان به این کشور آوردند.
همکار دامپزشکی
|
-
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
پس از سالها شاهد یک جشن ساده و لی با صفا و با عظمت در نماد دامپزشکی کشور یعنی دانشکده دامپزشکی بودیم. نشستی صمیمی که در آن نسلهای مختلف دامپزشکی کشور در کنار هم جمع شده بودند و با احترام و با شوق فراوان با یکدیگر به نقل خاطره ها می پرداختند و تجربیات و دیدگاههای خود را به یکدیگر منتقل می کردند
احمد
|
-
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
0
0
از جناب آقای دکتر لظفی زاده که به انعکاس این مراسم با شکوه و صمیمی همت گماشتند تشکر و قدردانی می شود
همکار
|
-
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
0
0
از انعکاس شما ممنونیم. این مراسم واقعا بی ریا و لی با عظمت بود. و حضور بزرگان و پیشکسوتان خیلی خوب بود. انشاالله خداوند به برگذار کنندگان اجر و خیر بدهد
ناشناس
|
-
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
0
0
vaghean baram ajib va narahat konandas ke ma az ghodrate banovan ghafel beshim va inke dar sale 2011 tavanai hashun ro daste kam begirim hozure zanan ghatan be pishraft komak mikonad va shayad adame pishrafte an dar salhaye ghadim hamin tak jensiati budane an bude asatid aval kami motalee konand badan ezhare nazar.......???????
مصطفی
|
-
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
0
0
با سلام
از اینکه تریبونی آزاد برای حرفهای در دل مانده قرار دادید متشکرم به امید آزادی بیان .
نظر شما
ادامه