کد خبر: ۶۹۴۷

حکیم مهر - رئیس موسسه تحقیقات شیلات ایران گفت: طرح ملی شناسایی بیماریهای آبزیان توسط محققان موسسه تحقیقات شیلات در دست اجرا است.

دکتر عباسعلی مطلبی گفت: تاکنون بخش شناسایی بیماریهای ماهیان گرم آبی و سرد آبی طرح ملی شناسایی بیماریهای آبزیان به اتمام رسیده و در حال حاضر بخش شناسایی بیماریهای میگو و ماهیان دریایی در دست اجراست.

وی افزود: علاوه بر این پژوهش، طرح ساخت واکسنهای نوترکیب برای بیماریهای ماهیان سردآبی و ساخت واکسن کشته ی لکه سفید در میگو نیز در دست انجام است.

مطلبی خاطرنشان کرد: باتوجه به فسادپذیری سریع محصولات شیلاتی، به دنبال راهکاری برای ماندگاری بیشتر محصولات این بخش هستیم و در حال حاضر استفاده از روش‌های پیشرفته بسته بندی، سرد کردن، کنسرو کردن و جایگزینی عصاره‌های طبیعی مواد شیمیایی در مزارع پرورش ماهی برای رسیدن به این هدف در حال بررسی و در برخی موارد در حال اجراست.

وی در پایان به بیماری لکه سفید میگو اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه خسارتهای ناشی از این بیماری در صورت رعایت نکردن مسائل بهداشتی برای تولیدکنندگان میگو بسیار زیاد است، اقدام به تهیه واکسن برای پیشگیری از این بیماری شده است.

 

نظر شما
ادامه