کد خبر: ۶۹۵۳۵

 

حکیم مهر: به مناسبت هفته سلامت که 17 لغایت 23 اردیبهشت ماه هر سال به این عنوان نامگذاری شده است و به منظور ترویج ورزش همگانی تیم کوهنوردی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در تاریخ 23 اردیبهشت ماه به قله 4500 متری هزار کرمان صعود کردند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی شهرستان بردسیر، در این صعود یک روزه 12 نفره متشکل از کارکنان ستاد اداره کل دامپزشکی استان کرمان و شبکه های دامپزشکی شهرستانهای بردسیر، بم، رفسنجان و یک نفر از کارکنان بخش خصوص دامپزشکی استان شرکت داشتند.

«دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان اعلام کرد: هدف از این کوهپیمایی که معمولا همه ساله به مناسبت های مرتبط با دامپزشکی از جمله 14 روز مهر ماه روز ملی دامپزشکی و هفته سلامت انجام می شود، ترویج ورزش همگانی و ایجاد شور و نشاط در میان کارکنان جهادگر دامپزشکی برای ارائه خدمات بهداشتی دامپزشکی و بهداشت عمومی است.

بر اساس این گزارش در بین کوهنوردان «دکتر حسین رشیدی» مدیر کل دامپزشکی استان کرمان، دکتر حاج اکبری از همکاران کوهنورد سازمان دامپزشکی کشور،  اقای اسدی پور رئیس دامپزشکی شهرستان بم، اقای بهزادی معاون دامپزشکی شهرستان بردسیر هم حضور داشتند و به اتفاق اعضای تیم تا قله کوه هزار صعود کردند .

تیم کوهنوردی به منظور سازگاری با شرایط اب و هوایی کوهستان عصر پنج شنبه مورخ 22/2/1401 در منزل یکی از همکاران اداره عشایری دامنه کوه هزار مستقر شده و صبح زود جمعه 23اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز راس ساعت 5 صبح صعود خود را از ابشار اوردیکان به سمت قله هزار شروع کردند و بعد از فتح قله ساعت 14 به مقر خود برگشتند، میزبانی این برنامه کوهنوردی را شبکه دامپزشکی شهرستان بردسیر به مدیریت خانم دکتر ندا ثنایی بر عهده داشتند.

قله هزار بلندترین قله استان کرمان است که جنوب شهر کرمان و بخش کوهستانی راین واقع شده‌است. این کوه از قله‌های بلند ایران و مرتفع‌ترین قله فلات مرکزی ایران محسوب می‌شود. پوشش گیاهی کوهستان هزار  بصورت استپ است و همانطور که از اسم هزار بر می آید، منطقه پوشیده از هزاران نوع تنوع گیاهی همچون آلاله، آویشن، بومادران، مفروح، مرزن جوش، کرفس کوهی، پونه، ازگن، انغوزه، درمنه، گون، قارچ، ریواس، کال، کاهوی کوهی، پیازچه کوهی، کما، گارچیک، چوب شورکوهی و… است.

 
نظر شما
ادامه