کد خبر: ۶۹۵۵۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
در نامه «دکتر فرخ‌رضا کبیر» مطرح شد:
در بخشی از این نامه آمده است: این خبر باعث آسیب به وجهه و حسن عملکرد دامپزشکان فعال در زمینه حیوانات خانگی و لطمه به جایگاه دامپزشکی و کنترل بیماری‌ها در ایران در سطح جهانی شده است ...
 

حکیم مهر: در پی مشاهده دو مورد هاری در کانادا در سگ‌های واکسینه وارداتی از ایران، «دکتر فرخ رضا کبیر» رئیس هیئت مدیره جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک در نامه ای به رئیس سازمان دامپزشکی کشور، به ارائه پیشنهاداتی در این خصوص پرداخت.

به گزارش حکیم مهر، متن این نامه به شرح زیر است:

بنام خدا

جناب اقای دکتر سید محمد آقامیری

معاون محترم وزیر و ریاست محترم سازمان دامپزشکی

درود و احترام،

انتشار خبر دومین مورد تشخیصی هاری به عنوان مهمترین و خطرناک ترین بیماری با عامل مشترک بین انسان و حیوان، در کشور کانادا که منشاء این دو مورد حیوانات وارد شده از ایران اعلام گردیده و باعث آسیب به وجهه و حسن عملکرد دامپزشکان فعال در زمینه حیوانات خانگی و لطمه به جایگاه دامپزشکی و کنترل بیماری ها در ایران در سطح جهانی، خواستار توجه بیشتر به این موضوع توسط بخش حاکمیتی دامپزشکی کشور هستیم.

پیشنهادات این جامعه به عنوان تشکل تخصصی صنفی علمی در این موضوع به حضور تقدیم می گردد:

 1- واردات واکسن هاری معتبر و مورد تایید جهانی چون سال های گذشته

 2- توجه هر چه بیشتر به شرایط چرخه سرد در حمل و نقل و نگهداری و توزیع واکسن

 3- توجه هر چه بیشتر برای در اختیار قرار دادن واکسن، تنها به دامپزشکان بخش درمانی حیوانات مونس (تشدید نظارت بر شرکت های وارد کننده و پخش کننده واکسن)

 4- تاکید بر اجرای درست پروتکل های تزریق واکسن جهت پیشگیری از بیماری که قبلا توسط جامعه دامپزشکی حیوانات کوچک نیز اعلام گردیده است.

 5- تاکید بر چگونگی مواجهه با حیوانات مورد گزیدش قرار گرفته

 6- در صورت صلاحدید، الزام به اخذ نمونه خون و بررسی لازمه در آزمایشگاه های داخلی برای تعیین تیتر هاری

 7- برخورد جدی و قاطع با واردات و توزیع واکسن خارج از مبادی رسمی و قانونی

 8- در صورت صلاحدید، پیگیری و مکاتبه با سازمان دامپزشکی کانادا، برای بررسی بهتر شرایط و نوع واکسیناسیون صورت گرفته برای دو سگ اعلام شده.

 9- نیاز مبرم به کارگروه نظارت بر شرایط و نحوه عملکرد در مراکز نگهداری از حیوانات بی سرپرست با تهیه شیوه نامه های لازمه، داشتن حداقل امکانات مورد نیاز و الزام به زیر نظر دامپزشک مسئول کار کردن این مجموعه ها جهت کنترل بهتر و کامل تر بیماری های مختلف

این جامعه آماده هر گونه همکاری با تمامی مراجع و سازمان ها جهت بهبود شرایط عملکردی دامپزشکی حیوانات مونس و بالا بردن کیفیت شرایط زندگی این بندگان خداوند بزرگ و اعتلای جایگاه علمی و اجتماعی دامپزشکی کشور می باشد.

از بذل توجه جنابعالی نهایت تشکر را دارم.

با نهایت احترام

دکتر فرخ رضا کبیر

رئیس هیئت مدیره

 
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
2
واکسن های وارداتی ساخت هند و بنگلادش بسیار معتبر هستند در حدی که زده رو دست فرانسویی و دوستان حمایتی و مهندسین دامپروری با خیال راحت استفاده کنند. اداره دامپزشکی آسوده باشند خبری نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
0
1
وقتی گواهی سلامت شده ی مهر یک تکه کاغذ از بیشتر انتظاری نمیره
فرشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
2
0
با سلام . هر گونه حیوانی قبل از خروج از کشور ملزم به دریافت واکسنهای مربوط می باشد در این نمونه هم هاری و هفت گانه . این که دیگه این قدر داستان و راستان و پروتکل و بخشنامه نذاره که . جناب میخوای سگ ببری قبل خروج واکسن هاری بزن و ببر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
2
0
حالا خوبه درخواست اعزام دامپزشک به کانادا برای هر بار خروج حیوانات از کشور نکردن :))
نظر شما
ادامه