کد خبر: ۶۹۵۸

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی گیلان، ماکو و رفسنجان

 

مراسم روز ملی دامپزشکی در گیلان برگزار شد


مراسم روز ملی دامپزشکی، چهاردهم  مهر ماه در محل سالن اجتماعات اداره کل دامپزشکی استان گیلان و با حضور مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان دامپزشکی بخش های خصوصی و دولتی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار حکیم مهر از رشت، در ابتدای این مراسم دکتر ابراهیمی، رئیس شورای نظام دامپزشکی استان گیلان، ضمن خوش آمد گویی و تبریک این روز به حاضرین جلسه،به اهمیت دامپزشکی در جامعه پرداخت و از زحمات تک تک کسانی که در این حوزه فعالیت و تلاش می کنند تشکر و قدردانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود ، حاضرین را از وضعیت سخت معیشتی حال حاضر فعالان دامپزشکی مطلع ساخت.
در ادامه برنامه، سردار آقازاده نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و نقش دامپزشکی را در جامعه پررنگ دانست.

وی همچنین این روز را به جامعه دامپزشکی تبریک گفت و از زحمات آنان تشکر و قدردانی کرد.
مدیر کل دامپزشکی استان گیلان به عنوان سخنران بعدی، از تلاش های تمام زحمتکشان دامپزشکی تشکر کرد و این روز را به آنان تبریک گفت.

دکتر بشری در ادامه به بیان تاریخچه ای از دامپزشکی  در ایران و جهان پرداخت و عملکرد و دستاوردهای دامپزشکی گیلان را در یک دهه اخیر تبیین کرد.
سخنران پایانی مراسم هم کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس بود که ضمن تبریک این روز در مورد مشکلات معیشتی فعالان عرصه دامپزشکی اشاراتی داشت.
در پایان مراسم ،تعدادی از زحمتکشان دامپزشکی مورد تقدیر قرار گرفتند و هدایایی به رسم  یاد بود به آنان اهدا شد.
(خبرنگار : مرتضی جلیل نژاد ماسوله)

 

---------------------------------

 

مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشکی در شهرستان ماکو برگزار شد


مراسم بزرگداشت 14 مهر در مهمانسرای جهانگردی ماکو و با حضور بیش از 160 نفر برگزار شد.

در این مراسم مقامات شهرستانهای ماکو  و پلدشت و کارکنان شبکه های دامپزشکی و بخش خصوصی دامپزشکی ،جمعی از مرغداران و دامداران و فعالان عرصه های مختلف دامپروری حضور داشتند.

پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ،  رئیس شبکه دامپزشکی ماکو ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان به نام گذاری سال2011 به عنوان سال جهانی دامپزشکی اشاره کرد و گفت : همه ما در این سال وظیفه داریم تا خدمات دامپزشکان در عرصه های مختلف بهداشت عمومی و نقش آنان در سلامت آحاد جامعه را به عموم مردم معرفی نماییم.

دکتر علی جانعلی پور، دامپزشکان را سربازان گمنام خط مقدم مبارزه با بیماریهای مشترک انسان و دام نامید و اشاره کرد که هر ایرانی در سر سفره غذای خود در هر وعده حاصل زحمات بخش دامپزشکی را مصرف می‎کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات کلیه رده های دامپزشکی ، بخش خصوصی دامپزشکی را بازوی توانمند اجرایی دامپزشکی خطاب کرد.
حجت الاسلام بابایی نیز در این مراسم ضمن تبریک روز ملی دامپزشکی به تمام فعلان عرصه دامپزشکی از زحمات این قشر در حفظ و حراست از عظیم ترین سرمایه کشور تقدیر نمود.

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی شهرستان پلدشت همچنین گفت : با وجود گمنام بودن دامپزشکان زحمات و نقش والای آنان در ارتقاء بهداشت عمومی و اقتدار ایران اسلامی بر کسی پوشیده نیست.


معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان ماکو در بخشی از مراسم ضمن خوش آمد گویی به مهمانان و تقدیر از زحمات بخش دامپزشکی روز چهاردهم مهر را بهانه ای برای قدردانی از زحمات این قشر خدمتگزار دانست وضمن اشاره به نقش دامپزشکان در ارتقاء بهداشت  عمومی از طریق نظارت بر مراحل تولید فراورده های خام دامی گستره این نظارتها را  شامل کلیه مراحل تولید از مزرعه تا میز غذاخوری عنوان نمود. 

قره خانی امنیت غذایی را جزء اساسی ترین نیازهای بشر و پایه اصلی توسعه پایدار دانست که دامپزشکان نقش اساسی را در این بخش دارند.

در ادامه مهدیزاده مدیر عامل شرکت تولید خوراک دام و طیور طلوع آذربایجان و از دامداران بزرگ منطقه با اشاره به راه اندازی کارخانه خوراک دام در منطقه آنرا عاملی مهم در ارتقاء دامپروری منطقه دانست که نیازهای دامداران و مرغداران منطقه به انواع خوراک را با  بهترین کیفیت برآورده خواهد نمود.

دکتر سلیمانی مسئول فنی کارخانه هم توضیحاتی در مورد مشخصات فنی کارخانه و محصولات تولیدی ارائه کرد.
در پایان با حضور مقامات مسئول حاضر در جلسه لوح تقدیر و هدایایی به کارمندان نمونه و پیشکسوتان و بازنشستگان دامپزشکی اهداء گردید و مراسم با صرف شام و اجرای برنامه موسیقی سنتی آذربایجانی توسط هنرمندان دامپزشک خاتمه یافت .   

 

------------------------------------

 

موردی از سل گاوی در شهرستان رفسنجان از سال گذشته تاکنون مشاهده نشده است


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان رفسنجان در جشنی که به مناسبت 14 مهر به مناسبت روز بزرگداشت دامپزشکی برگزار شد اعلام کرد : در سال 89 و 90 موردی از سل گاوی در شهرستان رفسنجان مشاهده نشده است.

مقامی با بیان اینکه در سال 89 و90 اقدام به تست سل 7545 رأُس گاو جهت شناسایی سل گاوی گردیده گفت: هیچ مورد مثبتی از سل گاوی مشاهده نشده است.

گفتنی است در پایان این جشن با اعطای هدایا از دامپزشکان نمونه شهرستان تقدیر بعمل آمد.

 

 

نظر شما
ادامه