کد خبر: ۶۹۶۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: با افرادی که اقدام به تجویز و مصرف آنتی بیوتیک های انسانی در دام و طیور نمایند به شدت برخورد قانونی خواهد شد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی بیرجند، «دکتر حسن علیزاده» رئیس شبکه ضمن بیان این خبر گفت: مصرف آنتی بیوتیک های انسانی در دام و مخصوصا طیور صنعتی که به منظور تامین فرآورده های خام دامی پرورش داده می شوند ممنوع است.

وی همچنین اظهار داشت: مصرف آنتی بیوتیک های انسانی علاوه بر اثرات نامطلوبی که بر روی فرآورده های خام دامی ایجاد می کند، به دلیل احتمال باقیماندن آنتی بیوتیک در بافت بدن دام و طیور و نتیجتا فرآورده های دامی می تواند منجر به ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی و عدم پاسخ  مناسب به درمان در مقابله با بیماری ها در انسان گردد.

علیزاده افزود: اقدام به تجویز یا مصرف آنتی بیوتیک انسانی در جهت درمان، پیشگیری یا افزایش روند رشد در دام و مخصوصا طیور صنعتی  تخلفی نابخشودنی می باشد که با خاطیان از طریق مراجع ذیصلاح قانونی برخورد خواهد شد.

علیزاده در پایان از دامداران و مرغداران خواست از مصرف خودسرانه داروها بدون مشورت با دامپزشک خودداری نموده و تنها  با تجویز دامپزشک اقدام به معالجه  و درمان دام و طیور خود نمایند .

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
متخصص فارماکولوژی
|
United States of America
|
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
0
2
چه حرف ...... و عوامانه ای !
حیف که این افراد قلم در دست دارند و نظارت میکنند .
به نظر شما اگر یک گله گوشتی در ۲۰ روزگی مثلا فلان آنتی بیوتیک انسانی را دریافت کند ، خطرناکتر است یا در ۵۰ روزگی مثلا کلستین دامی دریافت کند که سازمان بهداشت جهانی در مورد مقاومت آن هشدار جدی داده ؟!!
آیا در مورد مفهوم ویددراوال دارویی چیزی شنیدین ؟
آیا در مورد باقیمانده بافتی آنتی بیوتیک های مختلف چیزی شنیدین ؟
..................؟!!
چرا اصول علمی رو‌درگیر ضوابط .......ّ میکنید؟!
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
0
1
به وفور داره توسط خود دامدار استفاده میشه کسیم نمیتونه استفاده کنه
نظر شما
ادامه