کد خبر: ۶۹۷۰۲

حکیم مهر: به صاحبان گربه در شهر والدورف آلمان این هفته دستور داده شده است که حیوانات خانگی خود را تا پایان ماه اوت در داخل خانه نگه دارند تا از یک پرنده کمیاب در طول فصل تولید مثل محافظت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از یورونیوز، به صاحبان گربه در شهر والدورف آلمان این هفته دستور داده شده است که حیوانات خانگی خود را تا پایان ماه اوت در داخل خانه نگه دارند تا از یک پرنده کمیاب در طول فصل تولید مثل محافظت کنند. این فرمان برای کمک به نجات «کاکل کاکلی» طراحی شده است که لانه خود را روی زمین می‌سازد و بنابراین طعمه آسانی برای شکارچیانی مانند گربه‌سانان است.

جمعیت این پرنده در اروپای غربی در دهه‌های اخیر به شدت کاهش یافته است. اگرچه در فهرست اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) به عنوان گونه‌ای که کمترین نگرانی را در اروپا دارند، فهرست شده است.

مقامات والدورف در رابطه با این ممنوعیت اعلام کردند: بقای این گونه ارزشمند به تک تک جوجه‌ها بستگی دارد. این قانون برای همه گربه‌ها در قسمت جنوبی شهر اعمال می‌شود و برای سه سال آینده از آوریل تا آگوست تکرار خواهد شد. هر کسی که گربه‌اش در بیرون از خانه پرسه بزند, با جریمه 500 یورویی مواجه می‌شود و اگر حیوان خانگی‌شان یک "کاکل کاکلی" را زخمی کند یا بکشد، ممکن است تا 5 هزار یورو جریمه شود!

به نقل از یورو نیوز، این تصمیم با موضع‌گیری, تشکل‌های حامی حیوانات در آلمان موجه شده است؛Deutscher Tierschutzbund، بزرگترین سازمان رفاه حیوانات آلمان، گفت که جلوگیری ناگهانی از گربه‌هایی که عادت به بیرون رفتن دارند، به معنای محدودیت و استرس‌های شدید برای حیوانات است. تأثیر منفی گربه‌ها بر جمعیت پرندگان آوازخوان در هر صورت بحث‌برانگیز است و تا آنجا که ما می‌دانیم، هنوز برای "لارک کاکلی" در والدورف, موردی از حمله گربه ثابت نشده است. این سازمان از اقدامات لازم برای محافظت از لارک کاکلی حمایت می‌کند، اما معتقد است که نباید با هیچ حیوانی به عنوان گونه درجه دوم رفتار شود.

دانیلا اشنایدر, فعال حقوق حیونات در آلمان می‌گوید: تأثیر تشدید کشاورزی، مرگ و میر حشرات و توسعه روزافزون زمین احتمالاً بیشتر از برخی گربه‌ها است که پرندگان را شکار می‌کنند. این علل توسط انسان ایجاد می‌شود و بهتر است با علل واقعی مبارزه کنیم تا اینکه گربه‌ها را در این امر مقصر بدانیم.

آمارهای صنعت غذای حیوانات خانگی اروپا نشان می‌دهدکه 26 درصد از کل خانواده‌ها در اروپا حداقل یک گربه دارند که این امر ایجاب می‌کند که این جمعیت نسبت موضوع حمله گربه خانگی به پرندگان احساس مسئولیت کنند. مطالعه‌ای در سال 2013 تخمین زد که گربه‌های خانگی آزاد در ایالات متحده, سالانه حدود 2.4 میلیارد پرنده و 12.3 میلیارد پستاندار را می‌کشند. با این حال، نویسندگان اذعان کردند که گربه‌های بدون صاحب باعث اکثر این مرگ و میر می‌شوند.

جدیدترین ارقام انجمن پستانداران می‌گوید که گربه‌ها در انگلیس تا 100 میلیون حیوان را در بهار و تابستان صید می‌کنند که 27 میلیون پرنده را شامل می‌شود. طبق گفته آن‌ها از جمله گونه‌هایی که صید می‌شوند, گنجشک‌های خانگی، تالارهای آبی، پرنده سیاه و سار هستند.

با وجود این آمار، بزرگترین مؤسسه خیریه حفاظت از محیط زیست بریتانیا، RSPB، مدعی است که هیچ مدرک علمی روشنی وجود ندارد که این امر باعث کاهش جمعیت پرندگان شود. آن‌ها معتقدند که میلیون‌ها پرنده سالانه به طور طبیعی, در اثر گرسنگی، بیماری یا شکار می‌میرند؛ بنابراین بعید است که گربه‌ها تأثیر عمده‌ای بر جمعیت پرندگان داشته باشند.

 

نظر شما
ادامه