کد خبر: ۶۹۷۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور با استاندار فارس مطرح شد:
«دکتر سیدمحمد آقامیری» معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز در این دیدار از ارائه خدمات رایگان دام به عشایر کل کشور خبر داد ...

حکیم مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با استاندار فارس دیدار کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از استانداری فارس، در این دیدار «دکتر سیدمحمد آقامیری» رئیس سازمان دامپزشکی کشور از ارائه خدمات رایگان دام به عشایر کل کشور خبر داد و گفت: خدمات رایگان دام با همکاری نهادهایی نظیر سپاه، کمیته امداد و... در قالب جهاد دامپزشکی به عشایر کل کشور ارائه می شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور انتقال بسیاری از بیماری ها نظیر تب کریمه کنگو به واسطه کشتار غیرمجاز را مورد اشاره قرار داد.

«دکتر محمدهادی ایمانیه» استاندار فارس نیز در این دیدار، فعالسازی مرغداری های راکد کشور را به نفع روستایی ها و بنگاه های خرد دانست و تاکید کرد: این کار باعث رشد و پویایی اشتغال خواهد شد.

وی در ادامه از رئیس سازمان دامپزشکی کشور خواست که در صادرات مرغ، گوشت و مواد پروتئینی این استان به کشورهای همسایه به ویژه قطر و عمان مساعدت لازم انجام شود.

استاندار فارس با اشاره به وجود پتانسیل علمی قوی در استان، بر واگذاری پژوهش های سازمان دامپزشکی در حوزه های مختلف دام، طیور و ژنتیک حیوانات به دانشگاه های استان تاکید کرد.

ایمانیه با بیان اینکه بیشترین عشایر کشور در استان فارس حضور دارند، گفت: رفع مشکلات عشایر در مواردی مانند واکسیناسیون دام باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه عشایر تولید گوشت قرمز کشور را بر عهده دارند.

نماینده عالی دولت در فارس با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز است، راه اندازی «کلینیک سیار جهادی دامپزشکی» را برای بررسی کشتارگاه ها و محل های کشتار غیرمجاز دام پیشنهاد داد.

استاندار فارس برای همکاری با سازمان دامپزشکی در حوزه های علمی، پژوهشی و جهادی اعلام آمادگی کرد.

آموزش و تبیین بیماری های دام به عشایر یکی از مباحث مطرح شده در این دیدار بود که استاندار فارس پیشنهاد داد که با انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دامپزشکی، از ظرفیت بهداشتکارهای عشایر برای آموزش بیماری های دام و طیور نیز استفاده شود.

صادرات و واردات محصولات دامی، راه اندازی واحد های مرغداری غیرفعال و هدفمند سازی یارانه ها در محصولات پروتئینی از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
0
10
کلینیک سیار برا درمان دام هست ،ربطی به کشتار غیر مجاز نداره
دكتر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
2
0
چيدمان دفتر استانداري چه ناشايست مي باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
0
1
چرا به استاندار نگفتند که سازمان دامپزشکی در حوزه های مختلف دام، طیور و ژنتیک حیوانات هیچ پژوهشی ندارد چه رسد به اینکه به دانشگاه های استان واگذار کند
نظر شما
ادامه