کد خبر: ۶۹۷۳

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی مازندران، خراسان شمالی، خوزستان و تربت حیدریه

 

بمناسبت روز ملی دامپزشکی، همایشی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برگزار شد.
در این همایش مدیر کل دامپزشکی مازندران به نقش و حضور پررنگ دامپزشکی در جامعه اشاره کرد و گفت : دامپزشکی در خط مقدم مقابله با انواع بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان قرار دارد.

دکتر مختاری با اشاره به نامگذاری 14 مهر به نام روز ملی دامپزشکی خواستار همکاری بیشتر بین بخشی میان سیستم دولتی و فعالان بخش خصوصی در جهت ارتقای سطح بهداشت عمومی جامعه گردید.

وی در ادامه افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که در تامین بهداشت دام و سلامتی جامعه دغدغه های همیشگی را کم کرده و از بین ببریم.

مختاری تصریح کرد: مازندران از پتانسیل های بالایی در پرورش و تولید طیور، دام و آبزیان برخوردار است و اگر نگاه کنترل دقیق بر بیماریهای مختلف نباشد با مشکل مواجه خواهیم شد.
معاون عمرانی استاندار مازندران نیزدراین همایش عملکرد اداره کل دامپزشکی استان را رضایت بخش خواند و گفت: اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی مازندران در جهت جلوگیری از بروز و شیوع بیماریهای طیور در استان با توجه به ظرفیت بالای پرورش طیور در استان چشمگیر بود .

سید عیسی هاشمی اظهار داشت: با پیگیری هوشمندانه اداره کل دامپزشکی استان مازندران کشتارگاههای سنتی دام در چند شهرستان تعطیل گشته و امید این می رود تا با هماهنگی دیگر دستگاههای مرتبط استانی از فعالیت مابقی کشتارگاههای سنتی دام در غرب استان نیز جلوگیری بعمل آید .
درادامه رضاعظیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تقدیر از خدمات اداره کل دامپزشکی مازندران، سلامت و امنیت غذایی را بسیار ارزشمند برای مردم توصیف کرد و یادآور شد: حضور دامپزشکی در جهت تولید محصولات کشاورزی قابل استفاده با شرایط کاملاً بهداشتی قابل ملاحظه می باشد  .

دکتر معلم رئیس شورای نظام دامپزشکی مازندران به نامگذاری سال 90 به نام سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت دامپزشکی با اقدامات قابل توجه خود می تواند اهداف بزرگی را دنبال کند که با جهاد اقتصادی رابطه مستقیم داشته باشد.
گفتنی است در پایان این همایش از اعضای نظام دامپزشکی استان بخاطر پیگیری امورات محوله قدردانی وهمچنین از 12 نفر از بازنشستگان دامپزشکی مازندران که از 14 مهر سال 1389 لغایت 14 مهر سال 1390 به افتخار بازنشستگی نائل گردیده اند با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل بعمل آمد.

 

-------------------------------

 

استاندار خراسان شمالی:
دامپزشکان باید علمی عمل کنند


 مهندس ابوطالب شفقت استاندار خراسان شمالی در جلسه دیدار مدیر کل و کارکنان اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی که به مناسبت 14 مهر روز ملی دامپزشکی در محل دفتر استانداری برگزارشد گفت: ترکیب نیروی انسانی دامپزشکی نشان دهنده ترکیب نیروهای انسانی علمی است که انتظار ما از این نیروهای متخصص این است که به جوانان و مردم روستایی یاد بدهند تا امراض را پیشگیری و کنترل کنند.


وی اظهار داشت: ما امروز از کشورهای دیگر چیزی کم نداریم ما باید بهره وری رادر سطح جامعه بالا ببریم که جامعه شدیداً به این مسئله نیازمند است برای افزایش وزن و تولید در سطح واحدهای دامی باید کار علمی انجام دهیم.
استاندار افزود: سازمان جهاد کشاورزی و واحدهای تابعه آن یک واحد علمی هستند وباید کار علمی انجام دهند و در بخش دامپروری باید آزمایشگاه دامپزشکی فعال شود.


دکتر شریفی مدیر کل دامپزشکی نیز در این دیدار گفت: دامپزشکی با واکسیناسیون به موقع از سرمایه گرانقدری که در دست تولید کنندگان است حفظ و حراست می کند.
وی اضافه کرد: دامپروری بدون حضور دامپزشکی ضرر و زیان است در واقع ما با حمایت به موقع از تولید کنندگان بخش دام، طیور و آبزیان سطح درآمد آ نان را بالا می بریم.

 

--------------------------------

 

درشهریور ماه سال جاری نزدیک به 2 هزار تن انواع آبزیان از استان خوزستان صادر شد


 رییس اداره قرنطینه اداره کل دامپزشکی خوزستان اعلام کرد در شهریور سال جاری نزدیک به 2 هزارتن انواع آبزیان از گمرکات استان خوزستان صادرشده است.
دکتر اقبالمنش گفت: عمده این محصولات شامل نزدیک به 1785 تن ماهی پرورشی تازه، 183تن ماهی دریایی تازه و 2 تن میگوی تازه بوده است که به کشورهای عراق و کویت صادرشده است.
وی گفت: صادرات از مرزهای چذابه و چوئبده صورت گرفته است.
اقبالمنش همچنین اعلام کرد در همین مدت بیش از 11 هزار راس گوسفند و بز از طریق مرز چوئبده به کشور کویت صادرشده است.

-------------------------------

 

افتتاح داروخانه دامی در تربت حیدریه به مناسبت روز ملی دامپزشکی


 به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی تربت حیدریه مکان جدید داروخانه دکتر صفار شرق افتتاح شد.

در این مراسم که با دعوت فرماندار، مدیریت جهاد کشاورزی و معاونین به همراه نماینده ولی فقیه در جهاد شهرستان بر گزار شد دکتر رفیعی پور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: تقویت بخش خصوصی در راستای واگذاری تصدی‌گری از بخش دولتی یکی از مهمترین سر فصل های ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور بوده که ما نیز آن را با جدیت پیگیری میکنیم.

 

 

نظر شما
ادامه