کد خبر: ۷۰۰۶

حکیم مهر - مدیرکل دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی گفت : واردات تخم مرغ از هند در حال بررسی است.

این اظهار نظر دکتر یگانه در حالی بیان شده که رئیس هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران به تازگی گفته است : آنقدر آلودگی‌ها در هند بالا و کیفیت پایین است که هیچ کشوری جرأت به واردات از این کشور ندارد.
مدیرکل دفتر قرنطینه و امور بین الملل سازمان دامپزشکی همچنین گفت : برای واردات18 هزار تن تخم مرغ از ترکیه، تاییدیه سازمان دامپزشکی صادر شده است و در حال حاضر واردات از این کشور انجام می شود.
دکتر یگانه افزود: سازمان دامپزشکی کشور با توجه به تقاضاهایی که برای واردات تخم مرغ از کشورهای مختلف به این سازمان ارائه می شود، بررسی و ارزیابی شرایط بهداشتی را انجام می دهد و کارشناس ویژه این سازمان در واحد تولیدی کشور مورد نظر مستقر می شود و همه مراحل از تولید تا بسته بندی را نظارت می کند.
وی گفت: محصولات وارداتی در مرز بازرگان و در تهران دوباره کارشناسی دامپزشکی می شود.
یگانه در پاسخ به سوال ممنوعیت واردات تخم مرغ از هند گفت: واردات از این کشور در حال بررسی است و بازرسی های اولیه انجام شده است تا درصورت وجود استانداردها و ضوابط بهداشتی و نیاز بازار انجام شود.
یگانه همچنین از آلمان، هلند، بلژیک،اسپانیا و روسیه به عنوان سایر گزینه های انتخابی برای واردات تخم مرغ نام برد و تصریح کرد: درصورت برخورداری از ضوابط و اصول بهداشتی مورد نظر سازمان دامپزشکی و انجام بررسی های اولیه، واردات از کشور های یاد شده نیز صورت خواهد پذیرفت.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه