کد خبر: ۷۰۰۷

حکیم مهر - پایگاه خبری فضای سبز و محیط زیست ایران نوشت : " یک دامپزشک بخش خصوصی روند رسیدگی به شکایتی که علیه او در دادسرای ناحیه 5 به خاطر داستان ببر سیبری مطرح شده بود را منطقی دانست و گفت: شکایت به خاطر یکی از مصاحبه های من بود که از یک شبکه خبری خارجی پخش شده بود.

دکتر پیام محبی گفت: به دلیل شکایتی که مالک باغ وحش تهران به خاطر داستان ببر سیبری از من داشت به  شعبه 20 بازپرسی  دادسرای ناحیه 5 مراجعه کردم و خوشبختانه بازپرس کاملا در جریان پرونده باغ وحش بود و ظاهرا پرونده های دیگری هم در رابطه با این موضوع در دادسرا تشکیل شده است.
او با بیان اینکه روند رسیدگی به پرونده در دادسرا بسیار منطقی بود، گفت: جا دارد از قوه قضائیه به خاطر روند منطقی که در رابطه با این پرونده در پیش گرفته اند، تشکر کنم.
این دامپزشک در رابطه با علت شکایت مالک باغ وحش تهران گفت: شکایت اصلی آنها از یکی از مصاحبه های من بود که  ظاهرا یک شبکه خبری خارجی پخش کرده است. نوار مصاحبه را هم داشتند و پیاده شده اش هم درپرونده بود.
او توضیح داد: متن مصاحبه را که خواندم ، متوجه شدم علت اصلی احضار من به دادگاه به خاطر انتقاد از سوء مدیریت باغ وحش است. من در این مصاحبه گفته بودم که مدیران باغ وحش خودشان را علامه دهر می دانند.
محبی ادامه داد: من به بازپرس توضیح دادم که این اظهار نظر من درباره مسئولان باغ وحش، جنبه کارشناسی داشته و گرنه من غرض ورزی شخصی که با آنها ندارم.
وی با بیان اینکه «البته مالک باغ وحش ابراز ضر و زیان هم کرده و گفته بود از زمانی که این مصاحبه پخش شده است ، تعداد مراجعه کنندگان به باغ وحش کاهش یافته است»، گفت: برای من خیلی عجیب بود که چقدر پخش یک مصاحبه از آن شبکه می تواند باعث شود که تعداد مراجعه کنندگان به باغ وحش کم شود.
این دامپزشک اضافه کرد: البته بازپرس به ادعای ضرر و زیان  مالک باغ وحش کاری نداشت و گفت که مرجع رسیدگی به ضرر و زیان جای دیگری است.
محبی درباره اظهارات خود در دادسرا گفت: من به بازپرس توضیح دادم که  اصلا غرض ورزی شخصی در کارنبوده است و  وظیفه عرفی و شرعی باعث شده است که  من به عنوان یک کارشناس در زمینه بهداشت حیوانات باغ وحش اظهار نظر کنم. زیرا معتقدم هر کسی هر جایی تخلفی می بیند باید اعلام کند تا حداقل مسئولان خودشان را اصلاح کنند.
وی ادامه داد: کسانی هم که به باغ وحش رفت و آمد داشتند باید در جریان مشکلات باغ وحش قرار می گرفتند. دانستن این مساله حق مردم بود. کسانی که در باغ وحش رفت و امد دارند می توانند از اعضای خانواده من تا اعضای فامیل من هم باشند.
محبی با اشاره به اینکه از مطرح شدن دوباره داستان ببر سیبری و مساله باغ وحش تهران خوشحال هستم ، گفت: هر کسی احساس می کند حقی از او ضایع شده است باید دادخواهی کند. بنابراین وقتی مالک باغ وحش تهران احساس کرده حقی از او ضایع شده ، حق داشته است که شکایت کند.
این دامپزشک افزود: البته به نظر من بد نیست که مسئولان باغ وحش هم توضیح دهند که واقعا در باغ وحش چه اتفاقی افتاده بود و بعد از این اتفاق چه تغییراتی برای بهبود شرایط انجام داده اند و برنامه شان برای بهبود وضعیت بهداشت حیوانات چیست.
وی تصریح کرد: امیدوارم که مسئولان باغ وحش پذیرفته باشند که کارشان اشکال داشته و در صدد رفع مشکلات اقدام کرده باشند.
محبی درباره روند رسیدگی به پرونده نیز گفت: حدود یک هفته تا 10 روز دیگر دوباره باید به دادسرا مراجعه کنم و پیگیر روند رسیدگی به پرونده باشم.  البته این مساله که بازپرس اشراف کامل به پرونده داشت به نظر من می تواند در روند بررسی تاثیر مثبت داشته باشد."

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه