کد خبر: ۷۰۱۹۴

حکیم مهر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: امنیت غذایی و تولید دارو و واکسن برای دام، طیور و آبزیان در اولویت معاونت علمی و فناوری است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر سورنا ستاری» بعد از ظهر امروز در حاشیه رونمایی از داروی مکمل پروبیوتیکی ساخته‌شده در یک شرکت دانش بنیان در جمع خبرنگاران گفت: مدل توسعه در یک شتابدهنده مهم‌تر از خروجی محصول است.

وی با بیان اینکه ممکن است مدل‌های توسعه‌ای در شتابدهنده های خارج از کشور نمونه‌هایی داشته باشد اما ما توانستیم مدل‌هایی بومی را برای این امر در داخل کشور ایجاد کنیم.

به گفته ستاری، این مدل ها بر اساس فرهنگ و اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور است.

وی خاطر نشان کرد: یک جوان با ایده وارد شتابدهنده می‌شود و بعد از تشکیل تیم، محصولی را به تولید می‌رساند.

وی با اشاره به این شتابدهنده که محصول خود را رونمایی کرده است، ادامه داد: اکنون بیش از ۲۳ تیم و ۳ شرکت دانش بنیان در این شتابدهنده فعالیت می‌کنند؛ مدل توسعه‌ای این شتابدهنده با سایر شتابدهنده ها متفاوت است و در کشور سابقه ندارد.

معاون علمی و فناوری گفت: موضوع پروبیوتیک دامی سابقه کمی در کشور دارد و از سوی دیگر ایجاد شتابدهنده بیوتکنولوژی و پروبیوتیک فعال در حوزه دام جزو اولویت‌های ما در سال جاری است.

وی تاکید کرد: همچنین امنیت غذایی، دارو و واکسن دام طیور، ابزیان از دیگر موضوعاتی است که در معاونت علمی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه شبیه این شتابدهنده ای که محصول پروبیوتیک تولید کرده در کشور وجود دارد اما موضوعات آنها متفاوت است، ادامه داد: این شتابدهنده قابلیت صادرات دارد و می‌تواند به تدریج بزرگ‌تر شود.

 

نظر شما
ادامه