کد خبر: ۷۰۲۲۳

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از ابتلای قطعی ۲ نفر به بیماری تب کنگو در استان خبر داد و گفت: ۲ نفر دیگر مشکوک به ابتلا هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «دکتر بهلول تکلوی» عصر امروز در نشست بررسی مشکلات دامپزشکی شهرستان خلخال اظهار کرد: تاکنون ابتلای ۲ نفر به تب کریمه کنگو در استان اردبیل قطعی شده و ۲ نفر دیگر نیز مشکوک به ابتلا هستند.

وی افزود: به غیر از شهرستان اردبیل در هیچ‌یک از شهرستان‌ها مورد مثبتی از این بیماری ثبت نشده است.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل به موارد ثبت و پیگیری‌شده در بازرسی‌ها و بازدیدها از فروشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: دام‌پزشکی استان اردبیل و مراکز شهرستان‌ها آماده دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص گوشت آلوده یا فاسد بوده و هرگونه گزارش سریعا با حضور تیم‌های دام‌پزشکی در مراکز روستایی و شهری قابل کنترل و پیشگیری است.

تکلوی تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنیم تا علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و همکاری با دام‌پزشکی استان و شهرستان‌ها، از خرید گوشت و فرآورده‌های پروتئینی از مراکزی که تحت نظارت نیستند، خودداری نمایند.

وی اظهار کرد: دام‌پزشکی استان اردبیل علاوه بر مبدا تولید گوشت، در کشتارگاه‌ها به‌صورت تیم‌های حاضر و ناظر بر کشتار هرگونه تخلفات را رصد و برخورد قاطع و قانونی با دستور مقام قضایی انجام می‌دهد.

اعتبارات دام‌پزشکی نیازمند توجه جدی است

«سیدجواد یحیی‌زاده»، فرماندار خلخال نیز در این نشست با اشاره به این‌که اعتبارات دام‌پزشکی نیازمند توجه جدی است، بیان کرد: بحث نظارت بر دام‌های در حال رشد و راهبرد سلامت دام‌ها، از اولویت دام‌پزشکی است.

وی بر لزوم جدیت دام‌پزشکی در موضوع سلامتی مردم به‌عنوان خط قرمز تأکید کرد و گفت: رصد شبانه‌روزی کشتار و دام‌های زنده در مناطق روستایی و شهری شهرستان خلخال برای جلوگیری از ابتلای دام‌های سبک و سنگین به بیماری‌ها، از اصلی‌ترین مطالبات مردم در تأمین فرآورده‌های سالم دامی است.

 

نظر شما
ادامه