کد خبر: ۷۰۳۰۱


حکیم مهر: با توجه به ارائه گزارش های مردمی و جلوگیری از بروز بیماری های مشترک بین انسان و حیوان یک واحد مسکونی که نسبت به نگهداری، کشتار و عرضه غیر مجاز دام بیمار اقدام می نمود شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی گردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، «رضا حفیظی» رئیس اداره دامپزشکی اهواز در این خصوص گفت: با توجه به گزارشات مردمی حاصله در خصوص نگهداری دام های زنده در یک مجتمع مسکونی و اقدام به کشتار غیر مجاز دام های بیمار، کارشناسان اداره نظارت بر فرآوره‌های خام دامی و بهداشت عمومی شهرستان اهواز نسبت به بررسی موضوع پرداخته که بعد از اخذ حکم قضایی  به محل مورد نظر در معیت نیروی انتظامی ورود کرده و نسبت به ضبط 6 راس دام سبک بیمار اقدام نمودند.

حفیظی همچنین در این راستا با توجه به انجام بازرسی های صورت گرفته از مناطق حاشیه شهر اهواز، دو واحد قصابی که نسبت به کشتار و عرضه غیر مجاز گوشت اقدام می نمودند با دستور مقام قضایی پلمب گردید.

رئیس اداره دامپزشکی اهواز در ادامه گفت: با توجه به اینکه دامپزشکی استان و سایر دستگاه‌های ذیربط با فراهم کردن امکانات مطلوب در کشتارگاه، شرایط کشتار دام را در مکانی بهداشتی و تحت نظر مستقیم کارشناسان فراهم کرده است و با اشخاصی که  در حوزه سلامت و بهداشت عمومی را تهدید نمایند، برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

حفیظی از شهروندان عزیز در خواست نمود با توجه به فرا رسیدن فصل گرم سال و احتمال وقوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان بالخصوص تب کریمه کنگو فرآورده‌های خام دامی را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را برای  رسیدگی از طریق سامانه پیامکی 300072001512 به دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

شایان ذکر است کشتار دام خارج از کشتارگاه به دلیل رعایت نکردن ضوابط بهداشتی دامپزشکی، غیر قانونی است و در صورت کشتار و عرضه گوشت فاقد مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی، مراتب از طریق مراجع قضائی در کوتاهترین زمان ممکن پیگیری می‌شود.

 

نظر شما
ادامه