کد خبر: ۷۰۳۳

حکیم مهر - با توجه به اشتغال 80 درصد جمعیت شهرستان رشتخوار در پرورش دام سبک و سنگین و ارتزاق از آن، نبود مجتمع دامداری برای ساماندهی دام‌‎ها بر مشکلات مردم افزوده است. نگهداری دام در شهر جنگل منجر به طرح شکایت به مراجع قضایی شده است، به طوری که برخی از دامداران جریمه شده‌اند و برخی از اماکن نگهداری دام نیز در این شهر تعطیل و این موضوع منجر به نارضایتی مردم شده است.

رییس شورای اسلامی شهر جنگل در خصوص رفع این مشکل، تاکید کرد: احداث مجتمع دامداری برای انتقال دام به بیرون از این شهر ضروری است.

محمدطاهر صالحی افزود: با وجود300 هزار راس دام سبک در سطح شهرستان رشتخوار هنوز در هیچ شهری از این شهرستان، مجتمع دامداری احداث نشده و ایجاد این مجتمع برای انتقال دام به بیرون از شهر‌ها به خصوص شهر جنگل ضروری است.

وی تصریح کرد: نگهداری دام در شهر جنگل منجر به طرح شکایت به مراجع قضایی شده است و مردم خواستار احداث مجتمع دامداری هستند.

صالحی گفت: جهت رفع مشکل دامداران شهر جنگل، بار‌ها با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مکاتبه کرده‌ایم و حتی حضوری برای گرفتن اعتبار مجتمع به ملاقات مدیرکل جهاد استان رفته‌ایم، اما تاکنون هیچ پاسخی برای رفع مشکلات دامداران دو شهر رشتخوار و جنگل دریافت نکرده‎‌ایم.

وی با اشاره به تاکید استاندار خراسان رضوی بر توجه به ایجاد اشتغال و همکاری با روستاییان و فراهم آوردن تسهیلات جهت اشتغال و آوردن امکانات حداقلی زندگی به مناطق شهری و روستایی شهر‌های محروم استان از جمله جنگل، گفت: احداث مجتمع دامداری در این شهر با وجود زمین موجود و همکاری دامداران و شورای شهر ضروری است.

رییس شورای اسلامی شهر جنگل، گفت: دامداران این شهرستان متولی تولید هستند و با سرمایه اندک می‌خواهند زندگی خود را در این خشکسالی موجود بچرخانند، لذا دولت بایستی با احداث مجتمع دامداری این شرایط را در شهر جنگل فراهم کند.

شهردار جنگل نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مشکلات بهداشتی و امکان انتقال بسیاری از بیماری‎های دامی بر ضرورت انتقال دامداری‎ها به خارج از شهر و ساماندهی دام‌ها و احداث مجتمع دامداری شهر جنگل تاکید کرد.

یدالله روحی، به وجود انگل‌های خارجی، افزایش سگ‌های ولگرد در کنار دامداری‌‍‌ها، بوی نامطبوع ، دفع فاضلاب آن‌ها به داخل کانال‌های سطح شهر و در نهایت پائین آمدن سطح بهداشت عمومی اشاره و تصریح کرد: گسترش بیماری‌های مشترک دام و انسان از مشکلات موجود نگهداری دام در شهر جنگل است.

وی با اشاره به دام‌های رها شده در سطح شهر و مشکلاتی اعم از بهداشت عمومی و بر هم زدن مبلمان شهری و فضای سبز، اظهارکرد: حضور دام‌ها در سطح شهر هر ساله خسارات فراوانی به میادین و فضای سبز وارد می‌کند.

شهردار جنگل با اشاره به اینکه بیشتر دامداران این شهر تمایل دارند دام‌هایشان از این شهر خارج شوند خاطرنشان کرد: دولت باید با احداث مجتمع دامداری برای دامداران اقدامات لازم را انجام دهد.

براساس این گزارش، محمد رستمی، مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار نیز با اشاره به اینکه 80 درصد مردم منطقه به دامداری و کشاورزی اشتغال دارند، افزود: موضوع مجتمع‌های دامداری رشتخوار و جنگل در حال پیگیری است.

 

 

نظر شما
ادامه