کد خبر: ۷۰۳۶۳

حکیم مهر: «دکتر محمد جانباز» مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان، ساعاتی پس از وقوع زمین لرزه در مناطق آسیب دیده شهرستان بندرلنگه با حضور در منطقه، امداد دامپزشکی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، «دکتر جانباز» پس از برگزاری جلسه کمیته مدیریت بحران دامپزشکی و دستور اعزام اکیپ های عملیاتی امداد دامپزشکی از شهرستان های بندرعباس، بندرخمیر و بندرلنگه، شخصا" با دو اکیپ عملیاتی و نظارتی به همراه؛ مدیر حراست و رییس اداره برنامه و بودجه و کارشناسان ادارات بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان و دارو درمان و روابط عمومی اداره کل، عازم مناطق زلزله زده شد.

ایشان در بازدید از منطقه و حضور در سایت پرورش میگوی سایه خوش و از نزدیک میزان خسارت وارده به استخرهای پرورش میگو و مشکلات ساختاری سایت ایجاد شده پس از زمین لرزه مهیب آن منطقه و مشکلات پرورش دهندگان را، مورد نظر قرار داد.

دکتر جانباز پس از بازدید از وضعیت استخرهای پرورشی و میزان آسیب وارد شده به این سایت، در جلسه ستاد بحران آبزیان، در محل سایت پرورش میگوی سایه خوش، که با حضور مدیرکل شیلات استان و پرورش دهندگان میگو مستقر در این سایت برگزار شد، شرکت نمود.

با عنایت به فصل صید میگوی پرورش یافته، قطع برق سایت، لزوم تسریع در حضور و نظارت نماینده بیمه و تکمیل صورتجلسه میزان خسارت به این سایت، ساماندهی برق سایت، انتقال ماشین آلات راهداری به منظور بازگشایی راه دسترسی به استخرهای آسیب دیده و در صورت امکان؛ تسریع در برداشت و صید میگوهای موجود در استخرها و همچنین اقدامات لازم به منظور تأمین اکسیژن مورد نیاز میگوی موجود در استخرهای پرورشی و اجرای تمهیدات لازم در خصوص کاهش اثرات استرس وارد شده و جلوگیری از بروز تلفات میگو، از مصوبات این جلسه بود.

 

نظر شما
ادامه