کد خبر: ۷۰۳۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: «حجت‌الاسلام کمیل نظافتی آملی»، روحانی حامی حیوانات در رابطه با اظهارات امروز برخی رسانه های افراطی درباره نگهداری و حمایت از سگ ها گفت: ما حق نداریم به طبیعت و حیوانات ظلم کنیم. متاسفانه افراط گری‌های برخی از حامیان حقوق حیوانات و از آن طرف مذهبی‌ها، باعث شده که حق این حیوانات پایمال شود!

به گزارش حکیم مهر به نقل از اصلاحات نیوز؛ «برخی از گرانی‌ها را به سال آینده موکول کردیم.» این اظهارات رئیس دولتی‌ست که قرار بود طی 6 ماه اقتصاد کشور را درست کند اما حالا خود و هم طیفانش از صغری و کبری حرف میزنند اما از خم شدن کمر مردم زیر بار گرانی‌ها، هرگز!

روزنامه رسالت وابسته به حزب موتلفه در گزارش امروز خود ادعا کرده است که حمایت‌های حامیان حیوانات نمایشی و بیمارگونه است! از سویی دیگر؛ حجت‌الاسلام گرجی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم طی اظهاراتی به جای پرداختن به وضعیت بد معیشتی مردم گفته که «فروش و نگهداری به اصطلاح کلب هراش( سگ ولگرد ) - غیر از سگ گله، سگ شکاری، سگ نگهبان یا سگی که در امداد آموزش دیده- جایر نمی‌باشد. اما متاسفانه وزارت صمت برای فروشگاه های مواد غذایی و دارویی سگ های تزئینی و ولگرد مجوز صادر می کند و در حال گسترش است!»

در همین رابطه گفتگوی «حجت‌الاسلام کمیل نظافتی آملی»، روحانی حامی حیوانات خواهید خواند:

آقای نظافتی! صبح امروز روزنامه رسالت طی گزارشی حمایت‌های حامیان حقوق حیوانات بالاخص سگ‌های ولگرد را بیمارگونه و نمایشی دانسته است! شما خودتان یکی از حامیان حقوق حیوانات هستید، نظر شما در این رابطه چیست؟

 ما حق نداریم به طبیعت و حیوانات ظلم کنیم. متاسفانه افراط گری‌های برخی از حامیان حقوق حیوانات و از آن طرف مذهبی‌ها، باعث شده که حق این حیوانات پایمال شود! حضرت محمد(ص) و امام حسن(ع) لقمه دهان خودشان را در دهان سگ می‌گذاشتند آن‌وقت چگونه یکسری‌ها در خصوص این حیوانات بدین شکل اظهارنظر می‌کنند؟! ما حق نداریم نسبت به حقوق حیوانات به‌ویژه سگ‌ها ظلم کنیم.  شرع و دین ما می‌گوید وقتی یک ظرف آب داری و یک حیوانی تشنه‌ است بهتر است تیمم کنی و آن آب را به  حیوان بدهی! وقتی اسلام تا این اندازه حامی حقوق حیوانات است، چرا برخی افراطیون مذهبی نمی‌خواهند قبول کنند که همه موجودات زنده روی کره زمین حق حیات دارند؟! اگر در جایی، این حیوانات خطر جانی برای انسان‌ها داشته باشند، بله درست است اما این چیزی که من می‌بینم دقیقاً خلاف آن است! هرچند ذکر این نکته حائز اهمیت است که برخی حامیان حیوانات هم با افراطی‌گری می‌گویند که ما فرزند نمی‌آوریم و به جای فرزند یک سگ را به سرپرستی می‌گیریم که باز این هم اشتباه است؛ این افراد با همین اظهارات به حیوانات ظلم می‌کنند

نظر شما در خصوص این لفظ «ولگرد» که برای سگ‌های بی خانمان توسط افراطیون مذهبی به کار می‌رود، چیست؟

من نمی‌دانم چرا به این حیوانات می گویند ولگرد؟! یعنی اگر یک انسان هم کسی را نداشته باشد باید به او بگوییم «ولگرد؟»

آقای نظافتی! شما از طرف چه نهادهایی تحت فشار هستید؟

تحت فشار که نیستم! البته که در معرض اتهام هستم اما با این وجود ترسی از گفتن عقایدم ندارم! اتفاقاً برخی از آقایان مذهبی و انقلابی هم در این راه به بنده خیلی کمک می‌کنند!

آقای نظافتی! امروزه برخی نهادهای رسمی و ارگان ها ادعا می‌کنند که کمک به این حیوانات به ویژه سگ‌های ولگرد به زیان جامعه و به قول گزارش نویس روزنامه رسالت نمایشی و بیمارگونه است! یا  آقای گرجی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم مدعی شدند که فقط نگهداری از سگ گله و نگهبان جایز است، نظر شما در این باره چیست؟

بنده این مطالب را ندیده و نشنیده‌ام اما باید این را قبول کنیم که یکسری از حامیان حیوانات هستند که بیمارند. یعنی برخی از این حامیان -حیوانات- خودشان به سگ‌ها آسیب می‌زنند و عکس قبل و بعد از آسیب زدن آن را در فضای مجازی منتشر می‌کنند و ادعا دارند که به این حیوان کمک کرده‌اند! بنده نمی‌گویم همه حامیان حیوانات بَد هستند یا خوب! حرف بنده این است که ما در هر کجا به ویژه مسائل مذهبی افراط کردیم، شکست خوردیم! حالا فرقی نمی‌کند این رفتارهای افراطی در خصوص مسائل شرعی و نماز باشد یا حقوق حیوانات!

نگاه اسلام به حقوق حیوانات چیست؟

اسلام می‌گوید اگر حیوانی به خانه شما پناه آورد آن حیوان دیگر جزوی از خانواده شماست. اسلام می‌گوید اگر رفتید اسب سواری یک طرفه روی اسب ننشینید که اسب اذیت نشود! حتی اسلام می‌گوید که شما حق ندارید به صورت یک سگ سیلی بزنید اما برخی با عقاید افراط گونه این چنین چهره دین را میان مردم مخدوش می‌سازند!


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
غلامرضا دارابپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
2
0
احسنت به عقاید ایشان. کاش ده ها بار این مطالب و عقاید نوشته و تبیین بشود.
نظر شما
ادامه