کد خبر: ۷۰۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی گیلان، زنجان، قزوین و اردبیل

 

مدیرکل دامپزشکی گیلان:
گیلان 12 واحد مرغداری بدون آنتی بیوتیک دارد

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: گیلان از استان‌های پیشرو و مستمر در تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک است.

دکتر علی معافی بشری در خصوص مصرف مرغ سبز گفت: در پرورش مرغ گوشتی مرغدار مجاز است در صورتی که مرغ بیمار باشد با نظر دامپزشک از انواع آنتی بیوتیک‌های مجاز با رعایت دوره قطع دارو و قبل از کشتار استفاده کند، اما مرغ سبز در طول پرورش بدون مصرف آنتی بیوتیک و داروهای شیمیایی تولید شده و کل مراحل تولید و عرضه توسط نهادهای نظارتی تضمین می‌شود و در صورت بیمارشدن، این مرغ‌ها از چرخه تولید خارج خواهند شد.

وی در خصوص علت گران‌تر بودن مرغ سبز از مرغ معمولی افزود: تولید این مرغ تنها در مرغداری‌هایی امکانپذیر است که سرمایه‌گذاری‌های بیشتری جهت امکانات زیربنایی و قرنطینه‌ای خود انجام داده تا حتی‌الامکان مانع ورود میکروب‌ها شود و در عین حال از اقدامات بهداشتی محیطی قوی‌تر و گران‌تر استفاده کرده و ضمنا در این مرغداری‌ها چون از دارو استفاده نمی‌شود تلفات بیشتر و دوره پرورش طولانی‌تری نیز دارد؛ این در حالیست که هزینه‌های تبلیغات برای ترویج فرهنگ مصرف بیشتر مرغ سبز به آن اضافه شده و در کل قیمت این محصول بالاتر از مرغ معمولی است.

وی خاطرنشان کرد: گیلان هم اکنون 12 واحد مرغداری بدون آنتی بیوتیک دارد.

 

--------------------------------------

 

افتتاح شرکت قطعه بندی و بسته بندی گوشت و مرغ ثمین پروتئین در استان زنجان


 شرکت ثمین پروتئین واقع در شهرک صنعتی نورین ابهر با سرمایه ای بالغ بر 22میلیارد ریال به بهره برداری رسید.


این شرکت که در زمینه قطعه بندی و بسته بندی گوشت و مرغ فعالیت می‌نماید از سال 1388 شروع به احداث کرده و در سال 1390 مقارن با روز ملی دامپزشکی مورد بهره برداری قرار گرفت. این شرکت در زمینی به مساحت 8000 متر مربع و با زیر بنای 1000 متر مربع احداث و در حال حاضر موجبات اشتغال 23 نفر را فراهم نموده است.
شرکت ثمین پروتئین ظرفیت تولید سالیانه 1800 تن گوشت، 2600تن مر ، 6000 تن ماکیان، 15 تن خمیر مرغ را داشته و در فاز بعد قادر به تولید 900 تن ماهی نیز خواهد بود.

--------------------------------------

 

تایید گواهینامه ISO 9001-2008 اداره کل دامپزشکی قزوین

مدیر کیفیت اداره کل دامپزشکی استان قزوین اظهار داشت: بنا برنتایج حاصل از ارزیابی مستندات توسط ممیزان شرکت توف نورد ایران ،گواهینامه ISO9001-2008در ممیزی مراقبتی سال اول تمدید گردید.

 دکتر نقیبی افزود: این اداره کل از سال 1385 نسبت به استقرار سیسستم مدیریت کیفیت در اداره کل وواحدهای اداری تابعه اقدام وتمدید گواهینامه در سالجاری بیانگر پویایی سیستم در این اداره کل می باشد.

بازنگری علمی فرایندهای جاری اداره کل دامپزشکی مبتنی بر نیازها وسیاست های این اداره کل در هر سال وانجام دقیق پایشها به منظور چگونگی حصول شاخصها واهداف مدون از جمله نتایج ارزشمنداستقرار سیستم مدیریت کیفیت در سطح دستگاه اجرایی می باشد.

 

--------------------------------------

 

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی اردبیل:
کشتارگاههای سنتی در شهرستانهای استان از چرخه کارکرد و فعالیت خارج می‌شوند

 

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی استان اردبیل به همراه نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاوزی از کشتارگاه صنعتی دام در حال احداث در شهرستان خلخال بازدید کرد.

دکتر صادق صالحی با استقبال از احداث این کشتارگاه صنعتی، گفت: سیاست سازمان دامپزشکی کشور و به تبع آن اداره‌کل دامپزشکی این است که کشتارگاههای سنتی در تمامی شهرستانهای استان از چرخه کارکرد و فعالیت خارج شوند که در حال حاضر با تلاش مستمر این اداره‌کل و با همکاری بین بخشی دستگاههای اجرایی در سطح استان، کشتارگاههای سنتی شهرستانهای نیر، نمین و سرعین از چرخه فعالیت خارج شده و در تلاش هستیم با بهره‌برداری از این کشتارگاه صنعتی، کشتارگاههای سنتی شهرستانهای خلخال و کوثر و بخشهای مربوطه تعطیل شده و کشتار دامهای منطقه فقط در این کشتارگاه انجام شود.

براساس این گزارش، این کشتارگاه در زمینی به مساحت 12 هکتار و با پیشرفت فیزیکی 40 درصد در 5 کیلومتری در ورودی شهرستان خلخال در استان اردبیل احداث می‌شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
0
0
چرا مدیر کل دامپزشکی گیلان_دکتر بشری_تبلیغ شر کت خصوصی مرغ سبز را کرده
نظر شما
ادامه