کد خبر: ۷۰۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه سیاست‌های سازمان دامپزشکی با برنامه‌های کلان نظام در زمینه امنیت غذایی تطابق ندارد، گفت: وضعیت نامناسب بازار گوشت کشور نتیجه عملکرد این سازمان است.

 سیدمحمدرضا حاجی اصغری در نشست علنی صبح چهارشنبه ۲۷ مهر مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: امیدوارم در مدت باقی مانده از عمر مجلس هشتم هیات رئیسه مجلس درباره دستور جلسات هفتگی مجلس توجه ویژه کنند تا موضوعات مهم به سرعت در صحن مجلس طرح شود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: ‌هم‌اکنون موضوعات مهم همچون گزارش‌های کارگروه‌های تحقیق و تفحص به نتایج خوبی رسیده است که باید به سرعت در صحن مجلس قرائت شود.

وی با بیان اینکه تحقیق و تفحص درباره صندوق بیمه محصولات کشاورزی به سرانجام رسیده است تصریح کرد: منابع صندوق بیمه محصولات کشاورزی از سهم کشاورزان و اعتبارت دولت تامین شده است که باید به نحوه پرداخت غرامت آن توجه شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تاکید کرد: چگونه است که برای پرداخت، یکباره غرامت سه برابر هزینه شده است.

وی با انتقاد از رویکرد سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: بسیاری از مشکلات امروز در بازار مرغ، تخم‌مرغ و گوشت کشور نتیجه سیاست‌ها و عملکردهای نامناسب این سازمان است.

نماینده مردم میانه تاکید کرد: رویکرد این سازمان با سیاست‌های کلان کشور درباره تامین امنیت غذایی مطابقت ندارد و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت.

گفتنی است این نماینده پیش از این نیز انتقاداتی را در زمینه علت تلفات مرغداریها متوجه سازمان دامپزشکی کشور کرده بود.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
و
|
-
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
0
0
.... این سازمان بیماری در تمام دنیا هست بس قدرت ندارد همه کاسه کوزه ها سرش خراب میشه کاش میرفت زیر نظر وزارت بهداشت
اصغر
|
-
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
0
0
بخدا راست ميگويد وضعيت اكنون سازمان دامپزشكي بدترين وضعيت در طول سالهاي بعد از انقلاب است اين حق مردم است كه بدانند ببينيد چند ماه سازمان معاون نداشته و آب از آب تكان نخورده است ببينيد ضعف عملكرد ........ كه در همين دوره منصوب شده اند ببينيد ادامه فعاليت ... ضعيفي كه در دوره هاي قبل منصوب شده اند براي انتشار تب برفكي اين همه هياهو شد كه به حق هم بود اما ......... از .... آنفلوانزا حرف هم نميزنند خدا بداد بخش دامپزشكي برسد
دکتر م. ش.
|
-
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
0
0
این نماینده ... از اون دست نماینده هایی است که فرق بین سازمان دامپزشکی و وزارت بازرگانی رو .... {نمی‎داند} ، وقتی دقت نمی کنیم که چه کسانیرو می فرستیم مجلس همین میشه آقا نمیدونه که سازمان دامپزشکی مسئول بهداشت گوشته نه تنظیم بازار اون از طرف دیگه عملکرد همکاران من تو بخش خصوصی و بخش دولتی اونقدری مناسب بوده که با این وضعیت .... وارداتی که هر ..... برای خودش یه پا بازرگان شده، تا حالا خبری مبنی بر آلودگی یا ایجاد امراض مختلفی که میتونه از گوشت و دام به انسان منتقل بشه اتفاق نیافتاده
لطفا این حرفهای .... رو جمع کنید و بجای انتقاد از بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی به فکر محکم کردن قانون اون باشید تا مردم بیش از پیش از نعمات مرتبط به این رشته برخوردار شوند ، محض اطلاع می توانید با یک کار آماری ساده میزان بودجه ، پرسنل و عملکرد وزارت بهداشت را با بودجه ، پرسنل و عملکرد سازمان دامپزشکی و بخش خصوصی آن قیاس کنید
نظر شما
ادامه