کد خبر: ۷۰۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دفتر بررسی، مبارزه و مراقبت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه وضعیت جسمانی شیرهایی که در چند ماه گذشته به دلیل مشکوک بودن به مشمشه به قرنطینه منتقل کرده ایم، خوب است، گفت: البته تا چند روز آینده تست دیگری از شیرها گرفته می شود تا در صورت عدم ابتلا به مشمشه آنها را به باغ وحش بازگردانیم.
دکتر ناصر رسولی در پاسخ به این پرسش که وضعیت شیرهای باغ وحش ارم که طی چند ماه گذشته در قرنطینه به سر می برند، هم اکنون چگونه است؟ اظهار داشت: وضعیت جسمانی شیرهایی که در چند ماه گذشته به دلیل مشکوک بودن به بیماری مشمشه به قرنطینه منتقل کرده ایم، خوب است.
وی ادامه داد:  به زودی سازمان دامپزشکی تست دیگری از شیرهای باغ وحش ارم می گیرد و اگر جواب تست بیماری مشمشه منفی باشد این شیرها به باغ وحش باز می گردند.
رسولی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی تست مشمشه از این شیرها گرفته می شود؟ تصریح کرد:  تا چند روز دیگر تست مشمشه را از این شیرها می گیریم و به جای اینکه به آزمایشگاه آلمان بفرستیم، جواب تست را به مؤسسه رازی ارسال می کنیم، چرا که هزینه ارسال تست به آلمان زیاد است.
مدیرکل دفتر بررسی، مبارزه و مراقبت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی عنوان کرد: معمولاً به دلیل تبادلاتی که با کشورهای همسایه داریم و به دلیل ترددی که تک سمی ها میان ایران، عراق و ترکیه دارند به هر حال مشمشه در کشور ما وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: تا به حال 34 رأس اسب به مشمشه مبتلا شده اند که توسط دامپزشکی معدوم شده اند.
رسولی در پایان گفت: البته بیماری مشمشه بیشتر توسط اسب به انسان ها منتقل می شود تا به وسیله شیر.
دکتر رسولی پیش از این اعلام کرده بود که در نمونه گیری اردیبهشت ماه معلوم شده که یکی از بچه شیرها مشکوک به بیماری مشمشه است و با تأیید دامپزشکی این شیر را به قرنطینه منتقل کردیم همچنین 2 شیر دیگر سالم هستند ولی به خاطر احتیاط آن 2 شیر دیگر را هم به قرنطینه برده ایم.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
0
0
تا به حال یعنی از کی تا به حال؟!! از دو سال پیش، از ده سال پیش؟!! از 100 سال پیش؟!!
نظر شما
ادامه