کد خبر: ۷۰۷۹۶
تعداد نظرات: ۵۹ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سیدمحمد آقامیری» افزود: ناظر بهداشتی نباید کارمند کشتارگاه باشد، چون معیشت مسئول فنی می‌تواند نظارت‌ها را تحت الشعاع قرار دهد ...
 
 

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ناظر بهداشتی نباید کارمند کشتارگاه باشد، چون معیشت مسئول فنی می‌تواند نظارت‌ها را تحت الشعاع قرار دهد؛ ماده ۱۹ را نهایت تا یک ماه آینده اجرا خواهیم کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر سیدمحمد آقامیری» رئیس سازمان دامپزشکی کشور در برنامه «صف اول» در خصوص سلامت دام و کنترل بیماری های مشترک انسان و دام به سوالات زیر پاسخ داد 

در زمینه نظارت، میزان پوششی که دارید چقدر است؟

یک آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی داریم که  این موضوع بین سال‌های ۸۵ تا ۹۱ در هیات وزیران تصویب شد . اینکه مسئول فنی و بهداشتی در یک واحدی ناظر باشد و از همان کارفرما حقوق بگیرد، کار درستی نیست. پیش از این شرکت نظام سبز سلامت ایجاد کردیم که مراکز تولید پول را به حساب این شرکت  واریز می‌کردند و این شرکت مسئول فنی استخدام و به مراکز اعزام می‌کرد، اما این طرح ابتر ماند و سازمان دامپزشکی وقت از آن حمایت نکرد . در این دوره بنده دوباره این کار را اجرا خواهم کرد. ناظر بهداشتی نباید کارمند کشتارگاه باشد، چون معیشت مسئول فنی می‌تواند نظارت‌ها را تحت الشعاع قرار دهد .

الان چند درصد کشتارگاه‌ها از این روش استفاده می کنند؟

  خیلی کم. امیدوارم این اتفاق زودتر بیفتد و اجرای ماده ۱۹ را نهایت تا یک ماه آینده اجرا کنیم . مشکلی در بحث نحوه محاسبه حقوق وجود دارد. مصوبه‌ای که هیات وزیران دارد ۳ جدول دارد که اولی اشتباه است چراکه بر اساس مدرک تحصیلی حقوق را تعیین کردند. باید بر اساس سابقه و تخصص مسئول فنی، میزان حقوق تفاوت داشته باشد . به زودی این امر  اصلاح می‌شود و در شورای گفتگو هم با حضور وزیر اقتصاد و جهاد کشاورزی این موضوع پیگیری شده است .

سازمان دامپزشکی در زمینه نیروی انسانی و تجهیزات و آزمایشگاه‌ها در حوزه نظارت کمبود دارد؟

از چالش‌های اساسی سازمان دامپزشکی این موضوع است. ۱۱ هزار تا پست شغلی داریم، اما ۴۵ درصد این پست‌ها خالی است. در اکثر استان‌ها کمبود نیروی انسانی داریم که کار نظارت را سخت می‌کند . تنها ۶۰۸۸ نفر در کل کشور در سازمان دامپزشکی نیرو داریم. با واگذاری تصدی به بخش خصوصی موافق هستم، اما در حوزه نظارت نیاز به نیروی انسانی است.

مناطق عشایری چه مقدار دسترسی به دامپزشک دارند و وضعیت بیماری دام چگونه است؟

 دام روستایی و عشایری از نظر بیماری ها تحت رصد و پایش ما هستند و  آنها را رهگیری می‌کنیم. عشایر ۲۵ تا ۲۸ درصد گوشت کشور را تامین می‌کنند بنابراین اهمیت زیادی دارد . در این زمینه سامانه جی آی اس را داریم که قوی از نظر آماری است و خدمات در آن سامانه ثبت می‌شود. در شناسایی و هویت دام کار‌هایی می‌کنیم که رهگیری دقیق داشته باشیم .

اقدام جدید در بحث احیای جهاد است. از سال گذشته جهاد دامپزشکی احیا شده است. قرارگاه محرومیت زدایی داریم که در  مناطق صعب العبور کار واکسیناسون انجام می‌دهند. با همکاری بسیج عشایری سپاه پاسداران تصمیم این است  که واکسن‌های عشایر رایگان باشد . در همه استان‌ها اردو‌های جهادی داریم که واکسیناسیون رایگان و سم پاشی رایگان انجام می دهند . همچنین قرارگاه ترویج و آموزش داریم. در حوزه پیشگیری نگاه ما آموزش است. ۱۷۰۹ عامل پاتوژن بیماری داریم که بیش از ۸۳۲ عامل بیماری مشترک بین انسان و دام است.

در بحث تب کریمه کنگو ، تقریبا یک ماه است که مبارزه با این بیماری را  داریم . حدود ۶۰ نفر مبتلا داریم و ۵ نفر فوت کردند . عامل این بیماری  کنه است هم باید پیشگیری کنیم هم مبارزه. در هنگام ذبح دام امکان انتقال دارد. علائم بالینی در دام ندارد. اگر گوشت را  ۲۴ ساعت و جگر را ۴۸ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه نگاه داریم مبتلا نمی‌شویم .

وضعیت کشور  در بیماری‌های مشترک انسان و دام چگونه است؟ و چه رنگی هستیم؟

سبز نیستیم، اما می‌توان گفت قرمز هم نیستیم و اوضاع تحت کنترل ما است . بعد از ۶ سال  که صادرات مرغ و طیور و  جوجه یکروزه به عراق ممنوع بود، اخیرا صادرات  انواع محصولات مرغی به عراق آزاد شده است. به خاطر اینکه کشور را عاری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان کرده ایم و  وضعیت کشور در این بیماری سبز است و صادرات آزاد شده است . قصد داریم ۵ بیماری دامی را ریشه کن کنیم. یکی از بیماری‌ها هاری است که شهرداری‌ها باید برنامه‌ای برای جمع آوری سگ ها‌ی ولگرد داشته باشد .

شما بررسی دارید که مصرف آنتی بیوتیک و هورمون در طیور  تا چه حد است؟

در واحدهای مرغداری با کمک اساتید جیره نویس تغذیه طیور مشخص می شود. اگر هر هورمونی استفاده شود گران‌تر از تمام می‌شود. مرغدار یک هفته قبل از عرضه مرغ به بازار حق ندارد آنتی بیوتیک تزریق کند .

ماده موثر دارو‌های تولیدی را رصد می‌کنیم اگر متناسب نباشد از بازار  جمع آوری شود . همچنین باقی مانده‌ دارویی و باقی مانده سموم را در آزمایشگا‌ها بررسی می شود .

بهره گیری از توامندی بخش خصوصی در دستور کار است؟

دولت کارش حاکمیت و سیاست گذاری است. در قانون نظام جامع دامپروری، صدور پروانه‌های دامداری‌ و مراکز تولید  واگذار به بخش خصوصی به نظام دامپزشکی شده است . همچنین  صدور مجوز‌های مطب کلینیک‌ها به نظام دامپزشکی واگذار شده است .

موضوع PMS  را  به بخش خصوصی واگذار می کنیم. طرح گسترده‌ای داریم در حوزه  واکسیناسیون تب برفکی که از توان بخش خصوصی استفاده می‌شود.

الان در داروخانه‌ها به اندازه کافی دکتر دامپزشک داریم؟

  ۴۰  هزار نفر دامپزشک و پیراپزشک در بخش خصوصی داریم.

در ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر، نظارت بهداشتی انجام می شود؟

 ما به شعار «دام سالم، غذای سالم، انسان سالم» بحث «خوراک دام سالم» را  هم اضافه کردیم . نظارت قطعا انجام می‌شود روی ذرت، جو، سویا ،کنجاله سویا و هر آنچه در حوزه دام وارد می‌شود نظارت داریم و تا جواب آزمایشگاه‌های ما مورد تایید نباشد اجازه واردات نمی‌دهیم . امروز در مبادی ورودی نهاده ظرف ۵ روز ترخیص می‌شد  در حالی که قبلا ۲۵ روز طول می‌کشید. اگر آلوده شود بار مرجوع می شودو خط قرمز ما سلامت مردم است و شخص وزیر جهاد بر این موضوع تاکید دارد.

در بحث خودکفایی در واکسن‌ها الان وضعیت چطور است؟

 در گذشته ۷ شرکت تولید واکسن داشتند. ۷۰ نوع واکسن مصرف می‌کنیم. ۱.۵ میلیارد دوز واکسن در طیور و ۶۰۰ میلیون دوز  واکسن در دام مصرف می شود . امروز ۹۱ درصد واکسن‌های دامی تولید داخل است و تنها  ۵۰میلیون دوز وارد می‌شود و به سمت خودکفایی کامل پیش می‌رویم . در حوزه  واکسن طیور ۲۵ درصد تولید داخل داریم و ۷۵ درصد وارداتی است. در این بخش با شرکت‌هایی که واکسن کرونا تولید می‌کردند مذاکره کرده ایم تا واکسن‌هایی که نیاز داریم تولید کنند. این امکان وجود دارد بذر واکسن را در داخل تولید کنیم.

مصرف کنندگان برخی نگرانی ها درباره  قطعه بندی مرغ دارند. چرا اجازه داده نمی‌شود جا‌های مختلف قطعه بندی مرغ داشته باشند؟

خط قرمز ما سلامت مردم است. قطعه بندی در مغازه شرایط و ضوابطی دارد، باید ناظر بهداشتی داشته باشد، اما برای مغازه این امر صرفه اقتصادی ندارد . به هر شرکتی ضوابط ما را رعایت کند مجوز بسته بندی و قطعه بندی می‌دهیم و  انحصاری در بسته بندی مرغ وجود ندارد . صدور این مجوز این امکان را می دهد تا هر اتفاقی بیفتد قابل رهگیری باشد . اینکه مغازه دار مرغ فروخته شده به مشتری را قطعه بندی کند با ضوابط بهداشتی اشکالی ندارد. اما اینکه بسته بندی کند و بفروشد امکان نظارت ما نیست و اشکال دارد و  باید حتما ناظر بهداشتی داشته باشد . چندین  شرکت مجوز بسته بندی مرغ دارند و انحصاری در این بازار نیست اما چند شرکت بسته بندی معروف شده اند و این شائبه وجود دارد انحصار ایجاد شده است.

در حوزه صدور مجوز‌ها وضعیت در این سازمان چطور است؟

ما هم طبق قانون جمچون دیگر دستگاه ها به سمانه متصل شده ایم و مجوز‌ها در سامانه می‌تواند صادر شود ضمن اینکه فرایند‌ها را احصا و زمان بندی می‌کنیم تا مشخص شود صدور هم مجوز باید در چه زمانی صادر شود و  با دستگاه متولی که تاخیر در صدور مجوز داشته باشد برخورد می کنیم .

اخیرا فیلمی منتشر شده در رابطه با کشتار مرغ گل آلود شده در سیل. آیا  بدون نظارت کشتار کردند؟

این موضوع بررسی شده است. در این فیلم آب گل آلود وارد مرغداری شده که تعدای مرغ مرده بودند، اما تعدادی زنده بودند . هیچ کشتارگاهی بدون ناظر شرعی نداریم. اجازه نمی‌دهیم گوشت حیوان مردار و حرام وارد غذای مردم شود. شاید در خفا این کار انجام شود که برخورد می‌کنیم و شخص را به مراجع قضایی معرفی می کنیم .

 

انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
منصوری
|
United States of America
|
۰۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
13
25
سلام جناب دکتر اقا میری فقط دارین برای بخش خصوصی تلاش میکنین خوبه دست اتون درد نکنه خیلی هم‌عالی...پس بچه های دولتی چی؟؟؟...لطفا ی تلاشی بکنید اخه سال تموم شد...با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
جدول اول اشتباه است .
کارفرما دوست داره ک مسول فنی کم تجربه با حقوق پایین استخدام کنه . چون هر جوری ک بخواد می‌تونه بهش زور بگه و حقوق کمتری هم بده .
اول مشکل پرداخت را حل کنید .
ن با روشهای فعلی ک بیفایده است.
نظام سبز به درد نخور ترین گزینه است .
التماس میکنیم دوباره مثل سابق بیچارمون نکنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
به خدا ناشکری نکنید با چندرغاز حقوقی که میگیرید ولی فکر وارامش از دست دادن کار را ندارید شکر گذار باشید بخش خصوصی رها شده وبدون امنیت شغلیه مشکلات خانوادگی وافسردگی وناامیدی از هدر دادن عمر وبی احترامی هایی که بهشون میشه ارزش ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
تا بوده شما دولتی ها فکر کردید ما پول پارو میکیم..آقا یا خانم محترم مسئول فنی اگر کار باشه براش که اونم حقوق بگیره چرا حسادت...همین باعث شد هیچکی پیشرفت نکرد..بعدم همه روسای شما با کارفرماهای بخش خصوصی یا رفاقت دارند یا شراکت ..فکر کنم رده کاری شما جوری بوده که از اون خوان بهت چیزی نرسیده...حالا که می فرمایید حقوق اتون کم ه لااقل درک کن حال ما رو... درآمدبخش خصوصی ربط به دکترمسئول فنی نداره اینو خووب یادت باشه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
شما امنیت شغلی دارید. چیزی که بخش خصوصی نداره.
متاسفانه اکثر کارمندان بخش دولتی سازمان هم یا سهمیه شاهد و ایثارگر داشته اند یا رانت و پارتی و این گونه استخدام شده اند و الان هم ناراضی هستند.
خب استعفا بدید کسی که دنبال کاره بیاد جای شما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
آقای رئیس
الان شما رئیس سازمان دامپزشکی هستید نه نظام دامپزشکی
درامدزایی برای نظام دامپزشکی را به رئیس ش واگذار کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
مصوبه هیات وزیران درباره نحوه محاسبه حقوق مسئولین فنی بهداشتی به زودی اصلاح می‌شود

یعنی گوشت را دست گربه دادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
بالاخره مدرک تحصیلی هم باید ضریب داشته باشد . نمیشه ی متخصص و عمومی و کاردان مدرکشون نادیده گرفته بشه .
البته سابقه خدمت هم باید اضافه بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
من که چشمم آب نمی خوره یک ماه آینده اتفاقی بیفته!! از اولین شعارهای قبل از انتصاب ریاست محترم، حل موضوع نظارت بهداشتی گوشت های وارداتی بود!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
کاش دکتر آقامیری در مصاحبه می‌گفت ک بحث حقوق را باید نظام جواب بده و ارتباطی با سازمان ندارم .
وقتی توی ما همدیگر دخالت میکنیم چه امیدی به اصلاح شرایط است
رضا
|
Turkiye
|
۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
1
8
با سلام ، مشکل مسئول فنی در درجه اول نحوه انتصابش هست ، که باید از کارفرما گرفته شود و باید همانند ناظرین محترم شرعی توسط اداره نظارت اداره کل دامپزشکی انتصاب شوند نه اینکه توسط کارفرما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم انتخاب شود، و اینکه ضمانت اجرایی برای پرداخت حقوق وجود داشته باشد و در صورتی که حقوق به صورت مستقیم یا واسط پرداخت نشود چه کسی جوابگو خواهد بود اگر نظام دامپزشکی با دامپزشک مسیول فنی قرارداد می‌بندد باید به توسط نظام پرداخت شود و مسیول فنی به مدت مشخص نیروی نظام دامپزشکی شود.با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
2
19
نظام سبز در اصفهان یک مدت استفاده شد . بیچارمون کرد و به هیچ دردی هم نخورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
8
4
اگر قرار باشد روزی مشکلات مسوولین فنی حل شود همین روزهاست. چون‌همدلی واقعی بین سازمان نظام دامپزشکی و‌سازمان دامپزشکی به معنای واقعی وجود دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
1
7
چه جوری نهاده رو‌۵ روزه آزمایش میکنید و ترخیص میکنید برادر!؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
12
21
دکترعزیزشماریاست یک سازمان دولتی را دارید باوظایف متعدد.این کارها مربوط به نظامه.معیشت پرسنل وانتصابهای مدیران و...به نظر شما الویت نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
بخش خصوصی و دولتی به هم مثل زنجیر وصل هستند. مطمئن باشید وقتی مسوولین فنی به درستی از سوی دولتی ها ساپورت شوند منافع آن به خود دولتی ها هم بر میگردد. لطفا با خط کشی دولتی و خصوصی تفرقه پراکنی نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
6
16
صحبت های دکتر را کامل شنیدم اما هیچ نکته ایی در مورد کمبود حقوق و مظلومیت کارمندان دامپزشکی در آن نبود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
شما حداقل امنیت شغلی دارید. بخس خصوصی همون را هم نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
دوست عزیز بخش خصوصی: آواز دهل شنیدن از دور خوش است.
با حقوق بسیار پایین کارکنان دامپزشکی در حال گذران هستند ...................
مسئول فنی بهداشتی زخم خورده از سازمان دامپزشکی .........
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
7
.................. مصوبه هیئت وزیران در زمان خود شما وبا تلاش های ان دوره با هر نقصی که دارد اعلام گردیده همیشه گفته اند قانون ناقص بهتر از بی قانونی است از سال 88 تاکنون همین مصوبه چه بلاهایی بر سر مسئولین فنی بهداشتی که با صداقت کاری انجام وظیفه می نمودند وهیچگونه باجی به کارفرما ها نمی دادند اورده است کارفرما با تمسک به کسب درامد به طریقی ودادن حقوق ماهیانه کمتر مسئولین فنی متعهد را که خواهان حق وحقوق خود بودند با جایگزینی دامپزشک صفر کیلومتر واحیانا دارای سوابق اشنایی با کارفرما از کار بیکار نمودند وسازمان دامپزشکی ونظام دامپزشکی هم با این دلیل وتوجیه که کارفرما می تواند مسئول بهداشتی را خودش انتخاب کندحتی به کارفرما گرا وزمینه جایگزینی مسئول بهداشتی را دادند اگر همتی در مدیرا ن سازمانی بود ومصوبه هیئت وزیران با هر نقص ممکن اجرایی شده بود به کارفرما اجازه داده نمیشد که با تکرار تخلفات جهت درامدزایی بیشتر هیمنه وشخصیت مسئول فنی را زیر سئوال نبرد الان تمام نقایص مصوبه بر طرف شده بود الان با گذشت حدودا14 سال تازه شما وسازمان با تقریبا 5 اصلاحیه قبلی دارید از اصلاح مجدد حرف می زنید وزمان را به متخلفین در امر بهداشت جهت پیشبر کارخود واحتمالا مانع تراشی برای اجرای اصلاحیه جدید می دهید عمر وشخصیت وتوانایی وابروی بر باد رفته مسئول فنی بهداشتی چه می شود ؟ 14 سال با ابروی مسئول بهداشتی اگر بیکار نشده باشد بازی شده وکارفرما گستاخ تر وبی پرواتر شده است وهیچ قانونی را بنده نیستند شما خودتان را یک روز جای مسئول فنی بهداشتی بگذارید ببینید چه بی احترامی ها و بی حرمتی ها که به مسئول فنی متعد نمی شود وادارات کل ونظام دامپزشکی هم کرو لال می شوند وبه بهانه رونق تولید مسئول فنی را تنها می گذارند وبا کارفرما به اخراج ایشان از محیط کار همکاری می کنند به خدا دیگر بس است ................. اقدام فوری در خصوص اجرای مصوبه وبرکناری مدیران بی کفایت ومتکی به قدرت وثروت کارفرما ها وکارخانه داران به عمل اورید که دعای خیر همکاران شما در بخش خصوصی ومسئولان فنی بهداشتی بدرقه راه وذخیره اخرتتان خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
استان ......... محد بی عدالتی واجحاف در حق مسئول فنی بهداشتی روزی باید جوابگو باشند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
13
آقای منصوری من مسئول فنی هستم. ظاهرا شما از شغل کارمندی راضی نیستید. خوشحال میشم تشریف بیارید جامون رو عوض کنیم و از خدمات دکتر آقامیری به بخش خصوصی استفاده کنید
پاسخ ها
دکتر بی پروا
| Sweden |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
شما سواد داشتی ازمون قبول میشدی می امدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
دکتر بی پروا شما مطمئنی برای استخدام فقط سواد ملاک هست؟
محمد
| Australia |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
اقای دکتر بیپروا شما از سوادتون تو اداره چ استفاده ای میکنین؟هیچ وقت یک فرد شاغل در بخش خصوصی رو با سوادتون تهدید نکنین ک شکست میخورین؛ در ضمن استخدام شدن سواد دفتری نمیخاد بند پ میخاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
2
15
نظام سبز سلامت یعنی چندر روز بیشتر معطلی بابت دریافت حقوق و کسر درصدی از آن برای شرکت. بازهم کارفرما پول رو می پردازد و صورت مساله هیچ تغییری نمی کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
2
12
این رو به هرکسی بگ دو دستی میزنه رو سرخودش. آخه با 50 درصد نیرو با 30 درصد حقوق ارگانهای دیگه این همه فعالیت و کار.... تاکی باید این وضع رو تحمل کنیم.انقدر گفتیم که فکری به حال تسری کنید دیگه خودمون هم خسته شدیم. 10 سالش که رفت و هیچی هم نشد.اصلا دیگه نخواستیم بابا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
5
2
یعنی حقوق یک دکتر متخصص یا دکتر عمومی با یک فرد کاردان دامپزشک قراره برابر بشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
در ادارات که اینجوریه و همه چکاردان و کارشناس و لیسانس و فوق لیسانس و دکتری و phd همگی 5600 میگیرند و معروف شده به 5600 ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
حق و حقوق پرسنل شاغل بخش دولتی را سازمان دامپزشکی و ادارات کل استان می بایست پیگیر شوند و شان پرسنل را حفظ کنند. چه ارتباطی به نظارت و ناظران بخش خصوصی دارد که سازمان در برابر کارفرمایان کرنش و عقب نشینی کرده؟/ وای بر این سازمان و معاون وزیر!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
3
3
جناب دکتر آقامیری لطف بفرمایید اگر هم نماینده تام الاختیاری هم به جلسات اتاق بازرگانی اعزام می کنید فردی باشد که که تصور ولی نعمت بودن بر همکاراان بخش خصوصی را نداشته باشد و فکر نکند که دستورالعمل های موثر بر معیشت همکاران محل سیاست بازی نامبرده است و همچنین حداقل سابقه ای در حوزه نظارت بهداشتی داشته باشد ایشان همان اداره مبارزه باشند برای سازمان مفید به فایده تر خواهد بود
سیاه پوش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
1
7
با سلام ضمن خداقوت به اقای دکتر آقامیری
بحث تسری بکجا رسید؟؟؟؟؟ نکند که..... بود!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
3
بنده کارشناس ارشد هستم در بخش خصوصی ولی وقتی کارفرما پایین تر از تعرفه یک کاردان داره حقوق میده.و میگه اگه ناراحتی بااین شرایط.. هستن که با کمتر از حقوق شما بیان سر کار .و ما هم مجبوریم با این شرایط بمونیم .شکر خدا اداره هم زورش به کار فرما نمیرسه
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
5
وقتی کارفرما به همه ادارت وارگانها‌ به هرنحوی باج میده وبه مسئول فنی میگن تو حق هیچکاری را نداری ‌دخالت نکن اداره ونظام هم میگن حق با کارفرماست تاکی شاهد این همه بی عدالتی باشیم تاکی مثل یه کارگرحق بگیریم یه کارفرما شش کلاس سواد نداره چون پول داره باید هر غلطی بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
افرین پول داره . چیزی که ما نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
2
4
یعنی چی ارتباط مالی با کارفرما قطع بشه ..اول و آخر که حقوق رو کارفرما باید بده..این شرکت نظام سبز چند درصد از حقوق مارو باید برداره؟ این موارد هیچوقت برای ما شفاف نبوده.. چرا کاری که انجام شد و خیلی ها راضی نبودند دوباره باید انجام بشه..جناب دکتر آقامیری دهه هشتاد رو به خاطر بیارید که یک طرف قرارداد اداره کل بود و بعد تا مسئول فنی تسویه حساب نمی کرد و رضایت نمیداد هیچ مسئول فنی بجاش پروانه براش صادر نمیشد..و همه راضی بودند ..چرا اون راهکار موفق رو حالا با نظارت سازمان نظام انجام نمیدین..که این وسط چند روزی پول ما هم در حساب شرکت دیگر نماند ؟والا الان حقوق از کارفرما میگیریم حداقل میدونیم چه روزی چقدر کدوم بانک واریز شده ..اونجوری هی باید زنگ بزنیم نظام که حقوقمون کجا رفت...دیوار ما کوتاهه دست از سرما موشهای آزمایشگاهیتون بردارید..
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
3
8
ایشون همکارای دولتی رو فراموش کردن
دکتر xy
|
Belgium
|
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
1
7
۱_کارفرما هیچگونه حقی در انتخاب و انتصاب مسئول فنی نباید داشته باشد. این اولین اصلاحیه ماده ۱۹ باید باشد.
۲_ ساماندهی مسئولین فنی ابتدا باید از کشتارگاه دام و طیور و مراکز بسته بندی گوشت و تخم مرغ و... بعد مرغداری اجداد و مادر و مراکز پرورش و... انجام شود. مراکز حساستر در اولویت باشند.
۳. حضور مسئول فنی در واحد باید مستمر باشد و توسط رئیس شبکه کنترل شود تا بهانه ای برای کارفرما از بابت عدم حضور مسئول فنی و پرداخت نکردن حق و حقوق وجود نداشته باشد. ( کارفرما به مسئول فنی میگه شما لازم نیست همیشه حضور داشته باشی و بعد موقع قرارداد و حقوق میشه بهانه میاره که مسئول فنی اصلا حضور ندارد تا ما بهش حقوق بدیم)
۴. سیستم حضور و غیاب همانطور که در بخش دولتی وجود دارد باید در مراکز تحت نظارت وجود داشته باشد و مرخصی ها و ساعت کاری مشخص و ثبت شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
4
با سلام . به نظر بنده نظام دامپزشکی باید مانند ادارات دولتی نسبت به استخدام مسئولین فنی اقدام نموده و از مبالغی که از کارفرمایان دریافت میکند حقوق مسئولین فنی رو با توجه به مدرک و سابقه پرداخت نماید .
سازمان دامپزشکی هم باید این قدرت را داشته باشد در صورت عدم تمکین کارفرمایان نسبت به توقف فعالیت آنها اقدام نماید .
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
8
2
نظام سبز سلامت در سال هایی که اجرایی شده بود عالی و فوق العاده بود. حداقل از وضع موجود بهتر بود. امیدوارم اجرایی بشه. فقط امیدوارم مثل اون سال های کارمزد زیاد نگیرند که باعث شکست طرح بشه. فقط در جهت احقاق حق مسئولین فنی بهداشتی باشد
یک همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
1
5
جناب دکتر خواهشا راهکار دیگه ای غیر از شرکت سبز سلامت ارائه بدهید..یه حقوق ناچیز قراره بگیریم دیگه یه درصد هم ازش کم بشه و از یه جای دیگه همون پول کارفرما رو بگیریم ..الانش حسابدار شرکت کنارمون هست حساب کتاب و مرخصی و اضافه کارها و.. مشکل دار میشه ..اونجوری دیگه با اون تعداد جمعیت کی باید پاسخگو باشه ..بعدم چرا یه عده از حقوق ما کلاه بدوزند..ما که حق عضویت میدیم ..اگر بودجه ندارید بحث دیگریست..ما فکر کردیم رئیس نظام عوض شد که تغییرات خوب بشه نه راه رفته خطا دوباره طی بشه..ما رضایت نداریم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
1
5
این روش در استان هایی که اجرا شده موفقیت آمیز نبوده چه سودی برای عزیزان هست که اصرار به اجرای این روش رو دارند آیا نواقص رو برطرف کردند یا همینجوری قصد سمبل کردن کارها رو دارند بعد بهتر نیست این تصمیمات با نظام دامپزشکی باشد نه سازمان دامپزشکی ؟بهتر نیست هر کاری رو به قسمت مربوطه واگذار کرد ؟؟دکتر آقا میری همکاران سازمان دامپزشکی در بخش دولتی رو هم دریابید
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
2
5
یعنی بازنشسته های سازمان دامپزشکی به صورت رسمی در اولویت مسِول فنی شدن قرار می گیرند پس سیاست های افزایش جمعیت و افزایش نرخ ازدواج را چطوری می خواهد اجرا کنند این سیاست های سازمان دامپزشکی با سیایت های افزایش جمعیتی هم خوانی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
سلام این موضوع داره از دفتر رهبری رصد می شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
ینی شما الان مشکلت افزایش جمعیته واقعا ؟ واقعااااا؟؟؟ واقعا؟؟؟؟؟
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
0
6
جناب دکتر آقا میری فرمودن!ماده ۱۹تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شدخوب سوال اینجاست چرا تا حالا با گذشت ۵ماه از سال اجرا نکردین ؟!کجا بودین تا حالا برادر! در تاریخ ۱۴۰۱/۲/۴شماره نامه۴۰۱/۴۳/۹۹۳۲مدیر کل نظارت بر بهداشت مواد غذایی اعلام میکنن در قراردادها جمع ضرایب لحاظ قرار بگیره ولی در تاریخ۱۴۰۱/۵/۸نامه شماره ۴۰۱/۲۰/۴۳۴۵۹معاون توسعه مدیریت و منابع طبیعی در جواب انجمن خوراک و دام و آبزیان ضرب ضرایب رو برای قراردادها لحاظ قرار میده.جناب دکتر آقا میری شما اول میان ارکان خودتون مدیریت کنید که هر کسی برای خودش حرفی نزنه و قبلش با شما هماهنگ کنه.در ثانی جداول مصوب هیئت وزیران اشتباه نیستن و فکر نکنم شما در جایگاهی باشید از نظر حقوقی که ایراد بگیرید به جداول هیبت وزیران اشتباه جایی دیگست !!ثالثا شرکت نظام سبز ناسلامت یه شرکت واسطه ای که درصد میگیره و در ضمن سلامتش با توجه به کارنامه افتضاحی که داره مورد تایید مسئولین فنی نیست.رابعا شما ............. چند جلسه با مسئولین فنی بهداشتی جلسه گزاشتین حرفاشون رو شنیدین !!
پاسخ ها
یک همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
دقیقا در چه جلسه ای نظر مسئولین فنی پرسیده شد؟ و شرکت سبز ناسلامت هم درست فرمودین چون با اون درصدی که از طرفین پول میگیرند آن کار دگر می کنند.موندم آقای دکتر آقامیری و دکتر زارعی چرا به آقایون اعتماد کردند...
دکتر
|
Sweden
|
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
7
3
واقعا چرا باید من با مدرک دکتری 6_7 تومان بگیرم ویه کارشناس بخش خصوصی ده تومان پول بگیره، تسری هم که خبری نیست و این هست فلاکت سازمان دامپزشکی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
تو شرکت های خصوصی عشقی هست آنجا هم ممکن کارشناس با مدرک غیر مرتبط بیشتر از دکتر دامپزشک بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۳
چون شما نمیتونی تو بخش خصوصی کار کنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
2
3
سلام
به نظر بنده بهترین راه حل اینه که سراسر همکاران مسئول فنی برن دنبال کار در بخش خصوصی برای خودشون.مثل مطب و داروخونه و...شغل مسئول فنی در ایران یعنی قرارداد بستن با بدبختی مادام العمر.ادارات هم هزارسال دیگه بخوان هم علیه کارفرما نمیشن.چون نمیخوان.زور فقط بالا سر مسئول فنی بیچاره هست.
مرسی حکیم محترم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
منظورشون (تمامی) همکاران بود یا شاید ( کلیه) همکاران. (سراسر) برای اتوبان استفاده میشه .مثلا همکاران کیلومتر 8 مسول فنی؟! مثلا سراسر میتونه شامل اول و آخر هم باشه ؟ مثلا مسول فنی های اخیر ؟؟!! مسول فنی های یکی مونده به آخر ؟! مسول فنی های یک در میان ؟! توی اداره به این چیزا اهمیت میدن که باعث خنده نشه. یکی از کسایی که بهت میخنده همون کارفرماته. میگه این دو خط بدون غلط نمیتونه تایپ کنه پول چیرو بهش بدم ؟ حالا هی به اداری و سازمانی گیر بدید . کارفرما ((لبخند)) میزنه بهتون دیدم که میگما ! ماهم باید پشتت در بیاییم ؟
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
5
سلام.جناب آقای دکتر آقا میری، حضرتعالی ریاست سازمان دامپزشکی کشور هستید،نه رئیس نظام دامپزشکی،بعضی وقتها از صحبت‌های شما یاد بنده خدا رستم قاسمی می افتیم که فریاد می زد برای وزارت نفت برنامه دارم،در صورتی که وزیر یک وزارت خانه دیگری بود.

جناب آقای دکتر اقامیری، چه اصراری به تکرار اشتباه گذشته را دارید،نظام سبز سلامت ،هیچ گلی به سر مسولین فنی نزد و عملا مشکل جایی دیگر است،اگر کارفرما حقوق را واریز نکند به هر دلیلی این شرکت عملا هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و در واقع فقط یک واسطه بی خاصیت است.
همین سایت حکیم نامهربان یک نظر سنجی برگزار کند،مطمئن باشید بالای ۸۰ درصد مسولین فنی با شرکت نظام سبز سلامت مخالف هستند.

در پایان از حضرتعالی و مشاورین خبره سازمان درخواست دارم ،اگر نمی توانید کاری انجام بدهید،وضعیت را بحرانی تر کنید

قرار بود مسولین فنی بهداشتی دولتی شوند و کارهای تا حدودی پیش رفت ولی حضرتعالی دوباره به نقطه صفر برگشتید.
...........
|
France
|
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
1
0
سلام. من رتبه کنکورم شده ۱۹۷ هزار کشوری. آیا میشه دامپزشکی جایی قبول شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
اره عزیزم. اخیرا شما سره جلسه کنکور فقط اسمت رو بنویسی یه جایی سره کوچتون دامپزشکی قبول میشی. اخه قراره سره هر کوچه یه دانشکده دامپزشکی بزنن!
1
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
جیزی میزنی ؟
همکار دولتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
اینقدر وضعیت ما دامپزشکان رو از همه جا خراب کردند که شما با این رتبه هم بیا تو خراب ها ...والا قبلا زمان پا رتبه های شبانه در حد چهار رقمی بوده واقعا با این رتبه شما میایی دامپزشک می شی ؟ یعنی الان می شه ؟دامپزشکی اینقدر افتضاح شده ؟؟؟۱۹۷ هزار شدید ؟!!انتظار دامپزشکی دارید ؟جامعه دامپزشکی داره به کجا میره ؟ اینا تقصیر دانشگاه آزاده ؟؟؟‌درد خودمون تو کمبود حقوق و گرفتاری همکاران دولتی و بخش خصوصی کمه شما ها با این رتبه ها هم دامپزشک می شید ؟
ناشناس
| France |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
آره دانشگاه آزاد جاهای دور افتاده بزنی هم دکتری و هم کاردانی یا کارشناسی بزنی انشالله قبول می شی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
0
1
اگر ماده ۱۹ اجرایی بشه باز حقوق رو کارفرما پرداخت میکنه ناظران بهداشتی باید حقوقشان از دولت باشه و تامین بودجه ش هم خیلی راحته سازمان میتونه تعرفه های که در مراکز تولید به حساب دامپزشکی واریز میشه رو افزایش بده و برای یکبار برای همیشه به معضل وابستگی مسوولین فنی به کارفرما پایان بده.
نظر شما
ادامه