کد خبر: ۷۰۷۹۷
نظام دامپزشکی استان تهران، میزبان رؤسای سازمان‌های دامپزشکی و نظام دامپزشکی:
جلسه روسای شورای نظام دامپزشکی استان‌های منطقه دو به همراه مدیران کل دامپزشکی و با حضور روسای سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی برگزار شد ...
 
 

حکیم مهر: جلسه روسای شورای نظام دامپزشکی استان‌های منطقه دو به همراه مدیران کل دامپزشکی و با حضور روسای سازمان دامپزشکی کشور و سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا به میزبانی نظام دامپزشکی استان تهران برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی نظام دامپزشکی استان تهران، این جلسه با ریاست «دکتر رامین سلامتی» رئیس منطقه دو نظام دامپزشکی کشور و با حضور «دکتر سیدمحمد آقامیری» رئیس سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر حامد زارعی» رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا، «دکتر مسعود محمدیان» مدیرکل اداره دامپزشکی استان تهران و روسای نظام و مدیران کل دامپزشکی استان‌های البرز، قم و قزوین برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه دکتر رامین سلامتی، رئیس شورای نظام دامپزشکی استان تهران ضمن خوشامدگویی عنوان کرد: «برگزاری جلسات مشترک باعث ایجاد همکاری‌های صمیمانه و دستیابی به راهکارهای اساسی می‌شود.»

دکتر سلامتی، رئیس شوراهای دامپزشکی منطقه دو کشور در دو بخش جداگانه در خصوص مسائل و چالش‌های مربوط به مراکز ماده(۲) قانون افزایش بهره‌وری و مشکلات موجود مربوط به اماکن دامی موضوع ماده(۵) و همچنین موارد مربوط به ظرفیت‌سنجی مراکز ماده(۲) و صدور پروانه‌ها ایراد سخن کرد.

وی همچنین در خصوص استقرار مراکز درمانی حیوانات خانگی در مراکز مسکونی صحبت کرد و از اقداماتی که شورای نظام دامپزشکی استان تهران در این خصوص انجام داده است و تعاملات انجام گرفته با نیروی انتظامی و شورای شهر و گرفتن مصوبه شورای شهر در راستای استقرار مراکز درمانی دامپزشکی حیوانات خانگی در واحدهای مسکونی مستقل گزارش داد.

دکتر سلامتی، نائب رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا همچنین در خصوص مسائل مربوط به موضوع ماده(۱۹) صحبت کرد و بر حضور مستمر مسئولین فنی بهداشتی در مراکز تحت نظارتشان تاکید کرد.

در ادامه جلسه دکتر سیدمحمد آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور نیز بر لزوم بازنگری دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص مسئولین فنی تاکید کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تعامل و همفکری موجود بین سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی و اداره کل تاکید کرد: «اکنون فضای لازم برای همفکری‌های مورد نیاز و پیشبرد اهداف کلان و مهم دامپزشکی وجود دارد و با توجه به شرایط موجود حاکم در دامپزشکی جای امیدواری است که بازنگری‌ دستورالعمل‌ها تسریع گردد و بیش از هر زمان دیگر قدرت این را داریم که بتوانیم از صنف دامپزشکی در مراجع قانونی و قانون‌گذار حمایت لازم را داشته باشیم.»

دکتر حامد زارعی، ریاست جدید سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا نیز در این جلسه در خصوص نظارت بهتر و بهینه بر مراکز دامپزشکی راهکارهایی ارائه داد.

وی همچنین بر بحث مسئولین فنی و پیگیری امور مرتبط با مسئولین فنی تاکید کرد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی ج.ا.ا همچنین بر حساسیت سازمان نظام دامپزشکی بر روی رعایت شئونات اسلامی، اجتماعی و صنفی در مراکز دامپزشکی تاکید کرد.

وی همچنین در خصوص بازنگری دستورالعمل‌ها، شیوه‌نامه‌ها و تشکیل کمیته مربوط به برگزاری دوره‌های آموزشی به صورتی که بیشترین بهره‌برداری انجام شود صحبت کرد و افزود: «افرادی که قرار است وارد بازار کار شوند نیاز است که از هر جنبه‌ای آموزش دیده و به‌روز شوند سپس وارد بازار کار گردند.»

دکتر زارعی با اشاره به ابلاغ حکم ریاست سازمان نظام دامپزشکی توسط رئیس جمهور گفت: «ابلاغ این حکم توسط رئیس جمهور نشان‌دهنده جایگاه رفیع دامپزشکی در کشور می‌باشد که لازم است از این جایگاه به نحواحسن برای ارتقای جایگاه دامپزشکی استفاده شود تا بتوانیم مواد قانونی را در مراکز قانون‌گذار از جمله مجلس ارائه و تصویب آن را بگیریم.»

همچنین در انتهای جلسه بر تشکیل مستمر جلسات شورای دامپزشکی استان‌های منطقه دو تاکید گردید.

 
 
نظر شما
ادامه