کد خبر: ۷۰۹۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مقاله عضو هیأت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در برترین مجله ویروس‌شناسی جهان به نام journal of medical virology منتشر شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، مقاله‌ای با عنوان «جداسازی ژنوم ویروس sv40 در کودکان مبتلا به بیماری‌های تنفسی»، با مسئولیت دکتر بهمن عابدی کیاسری عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و همکاری نویسندگان بین‌المللی از کشورهای مصر و برزیل در برترین مجله ویروس‌شناسی جهان به نام journal of medical virology با ضریب تأثیر ۲۰.۶ به چاپ رسید.

«دکتر بهمن عابدی کیاسری» می‌گوید: ویروس (40 simian vacuolating virus) sv40 ویروس ایجادکننده واکویل در میمون بوده که اولین بار در سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۳ از طریق واکسن‌های فلج اطفال آلوده به این ویروس به کودکان منتقل شد. جداسازی این ویروس در حال حاضر از کودکان نشان‌دهنده این است که این ویروس در حال حاضر در جمعیت انسانی در گردش است. جداسازی آن در بیماران تنفسی نشان می‌دهد که احتمالاً مسیر انتقال ویروس به انسان، تنفسی بوده و می‌تواند در ایجاد درگیری‌های فوقانی و تحتانی دستگاه تنفس مؤثر باشد. ضمناً این ویروس سرطان‌زا نیز است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، این ویروس قبلاً در سال ۲۰۱۱ نیز توسط دکتر بهمن عابدی کیاسری در انگلستان در بیماران پیوندی با نقصان عملکردی کلیه نیز جدا شد که گزارش آن در مجله اسکاندیناویایی بیماری‌های عفونی منتشر شد.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
کیوان نوری
|
France
|
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
2
باعث افتخار است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
3
حیف و صدحیف که دانشگاه و دانشکده دامپزشکی مسیر علمی خودش را میرود و سازمان دامپزشکی مسیر فرسوده قدیمی آمارمحور خودش را!
دریغ از یه میلیمتر همسویی و همگرایی
نظر شما
ادامه