کد خبر: ۷۰۹۱۸
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
افتخاری برای خانواده دامپزشکی ایران:
«دکتر فرهید همت‌زاده» دانشیار و مدیر گروه میکروبیولوژی و بیماری‌های عفونی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آدلاید استرالیا می‌باشد ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی:‌ باخبر شدیم که «دکتر فرهید همت‌زاده» دانشیار و مدیر گروه میکروبیولوژی و بیماری‌های عفونی دانشکده دامپزشکی دانشگاه آدلاید استرالیا به‌عنوان عضو ادیتوریال بورد گزارشات علمی مجله Nature پذیرفته شده است که این مهم به معنای آن است که ایشان حالا جزو تعداد بسیار معدود ایرانیانی است که به عضویت ادیتوریال بورد مجلات نیچر در آمده‌اند. این خبر غرورآفرین بهانه‌ای شد تا دقایقی را با ایشان به گفت وگو بنشینیم که در ادامه می‌خوانید:

حکیم مهر: آقای دکتر، لطفا کمی در این خصوص توضیح بفرمایید؟

مجلات نیچر چند شاخه دارند که یکی از معتبرترین آنها، مجله گزارشات علمی است که بیشتر به گزارشات علمی در حیطه علوم بیولوژی می‌پردازد. حدود ۴ سال پیش من اولین مقاله خودم را در مجله نیچر به چاپ رساندم که در آن زمان برای من یک اتفاق بسیار شگفت‌انگیز بود و باعث خوشحالی فراوانم شد، گرچه پروسه بسیار سختی داشت. وقتی در جواب، پذیرش را گرفتم، ادیتوری که امور مربوط به مقاله من را انجام می‌داد، گفتند که قصد انجام یک مصاحبه با نویسندگان کلیدی مقاله را دارند تا فرایند کار را برای او توضیح دهیم. نظر ایشان این بود که اگرچه مقاله بنده پذیرفته شده، اما باید روشن کنیم که این مقاله چه پیامی برای جامعه علمی دنیا دارد. در هر صورت مصاحبه انجام و بالاخره اولین مقاله من چاپ شد که تا الان فکر می‌کنم هشت مقاله از بنده در نیچر به چاپ رسیده است.

در آن زمانهایی که یک محقق تازه‌کار بودم، همیشه به خودم می‌گفتم افرادی که در نیچر مقاله چاپ می‌کنند، چگونه کار می‌کنند؟ حتی به عکس‌های آنها نگاه می‌کردم که ببینم چه شکلی هستند. اما درنهایت خودم موفق شدم که مقاله چاپ کنم.

هفته پیش یک ایمیل از سوی ادیتور نیچر دریافت کردم مبنی بر اینکه ما می‌خواهیم شما را به‌عنوان ادیتور بپذیریم، اما قبل از آن باید مصاحبه‌ای انجام دهیم. خود سردبیر اول مجله نیچر با من مصاحبه‌ای را انجام داد و در نهایت من را پذیرفتند اما گفتند که باید یک دوره‌ را بگذرانیم. یکسری لینک‌ ارسال کردند و من یک دوره‌ آنلاین را گذراندم. در نهایت نتایج را ارسال کردم و ایمیلی دریافت کردم که مطابق آن، به عضویت هیأت تحریریه (ادیتوریال بورد) مجله نیچر درآمدم.

حکیم مهر: این اتفاق چقدر اهمیت دارد؟

مجله نیچر در سطح خود یکی از بالاترین و در حیطه علوم بیولوژی شاید جزو بالاترین ژورنال‌های علمی دنیا باشد که من شانس این را داشتم که به‌عنوان ادیتور این مجله انتخاب شوم. در واقع ادیتورها هستند که تصمیم می‌گیرند، چه چیزی در این مجله چاپ شود. برای خودم خیلی عجیب بود که چقدر فشار آوردم و تلاش کردم که اولین مقاله خود را در اینجا چاپ کنم و حالا آنها من را به‌عنوان ادیتور دعوت به همکاری کردند.

حکیم مهر: خودتان فکر می‌کنید که علت انتخاب شما به‌عنوان ادیتور چیست؟

بنده ظرف سه سال گذشته بیش از ۴۰ مقاله چاپ کردم که تقریبا چهار یا پنج مقاله در نیچر و مابقی آنها در ژورنال‌های بسیار معتبر دنیا چاپ شدند. جهت‌گیری که من در این مقاله‌ها داشتم و به دانشجویان هم توصیه کردم این بود که جدا از اینکه این مقالات باید ارزش علمی داشته باشد، می‌بایست دارای یک پیام واضح و روشن برای جامعه و برای استفاده‌کنندگان باشد که شاید بتوان این پیام را در یک یا دو جمله خلاصه کرد. مثلا در مقالاتی که در حیطه بیماری نیوکاسل چاپ کردم (شامل ۳ مقاله در نیچر)، حرف من خطاب به دانشمندان دنیا این بود که «اگر بخواهید از شیوع ویروس جدید نیوکاسل پیشگیری کنید، باید از واکسن همولوگ با سویه در گردش آن استفاده کنید؛ واکسن‌های موجود خوب هستند اما به واسطه اینکه فاصله ژنتیکی بین واکسن و ویروس حاد زیاد است، کارایی لازم را ندارند». این یک پیام بود که از دانشجو گرفته تا صاحب فارم و مدیران بهداشت دام و طیور، همه آن را می‌فهمند. البته مقاله حاوی جزئیات بسیار عمیقی بود که بیش از دو سال زمان و همچنین سرمایه‌ای بسیار سنگین از نظر آنالیز، مواد و بیولوژیک، آزمون‌های حیوانی و بایوانفورماتیکس به خود اختصاص داد تا به این مرحله رسید.

سایر مجلات دارای ضریب تاثیر بالا نیز می‌گویند که مقاله جدای از اینکه می‌بایست یک مقاله علمی سنگین و یا به اصطلاح خودشان Good Science باشد، باید حتما پیامی برای افراد بیرون از این دایره تخصصی داشته باشد که من سعی می‌کنم این جهت‌گیری را در مقالاتم در نظر بگیرم و فکر می‌کنم که این مهم، کمک زیادی به من کرد.

حکیم مهر: حالا چه تغییری در برنامه‌های روتین خودتان ایجاد می‌شود؟

عضویت در ادیتوریال بورد، اگرچه در مجلات علمی که حجم زیادی از مقاله دریافت می‌کنند و دارای ضریب تاثیر (Impact Factor) خیلی بالایی هستند، یک عنوان و پرستیژ دارد اما نیازمند حجم بسیار زیادی از کار و شناخت کافی از آن زمینه علمی و افرادی است که در دنیا در این  حیطه کار می‌کنند. لذا بنده می‌بایست مقداری از زمانی را که پیش از این به کارهای دیگر اختصاص می‌دادم، برای این کار صرف کنم.

حکیم مهر: آقای دکتر، این روزها مشغول انجام چه کارهایی هستید؟

پروژه‌های متعددی را در دانشگاه آدلاید استرالیا سرپرستی و عمدتا روی مایکوپلاسما و همچنین بیماری‌های ویروسی طیور کار می‌کنم. برخی طراحی‌ها را با کشورهای جنوب شرق آسیا انجام می‌دهم و ارتباط خوبی با آنها دارم. پروژه دیگری در راستای طراحی واکسن HHS در دست دارم که این بیماری در ایران هم وارد شده و بسیار هم فراوان است و امیدواریم که این واکسن در ایران نیز ساخته شود. در ایران دو قلم واکسن از پاکستان وارد می‌کنند که تکنولوژی بسیار پسرفته‌ای دارد و هیچ‌وقت در مارکت کار نکرده است، لذا امیدوارم که بتوانیم روی این پروژه کار کنیم تا در آینده وارد بازار ایران هم شود.

همچنین یک پروژه بین‌المللی با پاکستانی‌ها برای ساخت واکسن کووید دارم و پروژه‌هایی در اندونزی و ویتنام بر روی ASF و مایکوپلاسما دارم و در کنار آن کارهای اجرایی در دانشکده و سرپرستی دانشجویان تخصصی و عضویت در کمیته های مختلف و اگر وقتی در انتها باقی ماند، مطالعه شعر و ادب پارسی و کمی باغبانی. دلا چنان معاش کن که گر بلغزد پای، فرشته ات به دو دست دعا نگه دارد. التماس دعا.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.

 آغاز همکاری با شرکت واکسن سازی Navetco بزرگترین مجتمع واکسن سازی در ویتنام

 ملاقات با رئیس و معاون امور بین‌الملل دانشگاه Can Tho در ویتنام و آغاز همکاری برای ساخت واکسن بیماری مارک طیور


انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
3
6
بارک الله، بهتر است درب [دانشکده] دامپزسکی دانشگاه تهران را ببندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
درب هم واژه اشتباهیست. "در" درست است. پارسی را پاس بداریم.
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
دوست گرامی ، اول که خود آقای دکتر همت زاده هم خروجی همین دانشگاهی که مدعی بستن در آن هستید بودند.
دوم اینکه مجله گزارشات علمی یک مجله با ایمپکت فاکتور ۵ است که توسط انتشارات نیچر چاپ می شود و با مجله نیچر که ایمپکت فاکتور آن ۶۹٫۵ است کاملا تفاوت دارد.
سوم اینکه اساتیدی که در کشور مانده اند مقالات معتبری در مجلات با ایمپکت بالا به چاپ رسانده اند و با وجود همه سختی ها در حال خدمت به کشورند
ضمن قدردانی از آقای دکتر همت زاده امیدوارم این دیدگاه های همراه با خود تحقیری را کمتر شاهد باشیم
علیرضا خلج زاده
|
Canada
|
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
3
6
مایه افتخار است ، خدا توفیقشان را روز افزون بفرماید. انشاالله روزی برسد شرایط مهیا شود و این عزیزان در کشور خودمان امور را در دست بگیرند و سامان بدهند.
باران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
4
7
واژه "گزارشات "اشتباه است.
گزارش واژه ای پارسیست و با "الف و ت" که نشانه جمع مونث عربیست؛جمع نمی شود. می توان به جای "گزارشات " واژه درست "گزارش ها" را به کار برد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
2
5
ضمن توفیق روزافزون برای جناب آقای دکتر همت زادۀ گرامی، شایسته است به جای واژه های «ادیتوریال» و «ادیت»، بترتیب واژگان «ویراستاری» و «ویرایش» و به جای واژه «ایمیل»، «رایانامه» به کار رود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
2
1
درود فراوان بر آقای دکتر همت زاده عزیز. پیروزی و سرافرازی شان افزون
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
2
1
The Vietnamese Navetco Company, in collaboration with researchers from the United States Agricultural Research Institute (ARS), has developed a vaccine against African swine fever (ASF), known as NAVET-ASFVAC, which is the world's first commercial vaccine against ASF.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
5
5
وقتی باعث افتخارند که برای این ملت عزیز و در این کشور که او را رشد داده کار کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
خدمت ایشان به بشریت هست نه صرفا یک ملت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
اگر در ایران مانده بودید به خاطر طرز تفکر حاکم و عدم وجود صداقت و روراستی متولیان امر الان احتمالا راننده اسنپ می بودید
سکوت فریاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
.... بهم نبافید پس خبر ندارید که در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران به ایشان چه گذشت تا زمانی که معیار هیات علمی بودن کار کردن در بخش خصوصی بدون مجوز و جواب پس ندادن به مراجع کشور و دست داشتن در واردات دارو و واکسن گرفته تا انتشارات کتاب هست و یا پارتی همسر در برخی محافل خاص خوب جایی برای همت زاده ها نیست بضاعت استفاده کشور از ایشان همینقدر بوده نه بیشتر وگرنه هیچ انسانی دلش نمی‌خواهد موطنش را بگذارد و برود در ثانی بسیاری هستند که از اینجا رفته اند و حتی از صحبت کردن با هموطنانشان اکراه دارند اینکه ایشان راهنمای هموطنانش است یعنی همچنان در حال خدمت به همین کشور است
جواب ناشناس ۱۳:۱۰
| Germany |
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
یعنی شما خودت فرصت کار و تحصیل در یک کشور دیگر رو داشتی و رفتی اونجا و بعد یهو برگشتی ایران که خدمت کنی؟! ................
م ح
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
2
ممنون از حکیم مهر که اینگونه مصاحبه ها را انجام می دهد که از چند جهت اهمیت دارد که از جمله آنها تلنگری علمی، آشنایی با دانشمندان ایرانی و ... است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
3
1
به دکتر همت زاده تبریک فراوان عرض میکنم. ایکاش سایت حکیم مهر که مصاحبه ی به این خوبی را تهیه کرده است در انتخاب عکسها و بهتر است بگویم در سانسور عکسها دقت بیشتری میکرد و قسمت پایین برخی از عکسهارا کات میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
شما چشماتون را ببندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
خدایی رژیم غذایی خودت رو به ما هم بده به جایی رسیدیم که هیچ چیز موثر نیست شما با دیدن این عکسها سرج تستسرون برات اتفاق می‌افته خیلی کارت درسته ماموریت ازدیاد جمعیت رو انجام بده فکر همت زاده نباش
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
2
2
تا الان که این پیام‌رو مینویسم ۹ تا نظر از طرف مخاطبین اومده . حالا اصل خبر چیه ؟یه هموطن فرهیخته توی یه کشور دیگه باعث افتخار ما ایرانیا شده. حالا نکته های جالب :
از این ۹ تا عزیز که لطف کردن نظر دادن ۳ تاشون دنبال غلط املایی می‌گردن!! یعنی یک سوم افراد فرهیخته تنها چیزی که از این خبر براشون جالب بوده غلط املایی!!!!
یکی دوتاشون هم خیلی شیک در یک کلام آبه پاکی رو ریختن روی دست اون بنده خدا و گفتن کارات زمانی ارزش داره که پاشی بیایی اینجا وره دله خودمون !!!
یکیم این وسط نمیدونم با چه انگیزه ای یه پاراگراف ورداشته کپی پیست کرده که یعنی جایی خبری نیست !!
میخوام بگم جناب همت زاده هیچ وقت بر نگرد وگرنه با یه همچین مخاطبانی طرفی !!
برخورد همکاران و هم‌رشته هات رو در سال ۲۰۲۲ با نتیجه زحماتت میتونی در همین مجموعه نظرات ببینی !!
یعنی دریغ از چهارتا سوال تخصصی ازاین بزرگوار !!
خداییش،جناب همت زاده اونجا این نظرات و دیدگاه‌های فوق تخصصی هم رشته هات رو به کسی نشون نده همون دوزار آبرومون هم تو دنیا میره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
کاربر محترم با شناسه رایانه ای امریکا، اگر آقای دکتر همت زاده عزیز، مقاله ای به زبان انگلیسی با غلط املایی یا واژه بیگانه بنویسند، یقینا از سوی انگلیسی زبان ها مورد تذکر و اصلاح قرار می گیرند. پاسداشت زبان و ویراستاری، ربطی به اتهام منفی نگری مورد ادعای شما ، ندارد. حفظ ساختار زبان پارسی و جلوگیری از آسیب به آن یک وظیفه ملی و میهنی است. زوال یک جامعه از بی توجهی به زبانش آغاز می شود.
بابا ویراستارررر !!!
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
عزیز دل نه شما شغلت ویراستاریه نه ایشون اینجا مقاله نوشته!!!شما گفتگویی که در قالب یک خبر چاپ شده رو با مقاله قاطی پاتی کردی که فقط یه جوری ماست مالی کنی این حجم از بخل و حسد رو !! بازی کردن با کلمات زمانی انجام میشه که طرف در جواب دادن به خودش و بقیه درمانده شده! ببین اعتراف به حسادت و دوری کردن از اون یک قدم موثر در بلوغ فکری و اجتماعیه .آدم به این گندگی نباید مثل بچه ها حسادت کنه و اون بخل و حسد رو پشت لفظ قلم حرف زدن و ادعای پاسداشت زبان و فرهنگگگگ ملللی قایم کنه . من که شیفته این حس مسولیت شما در قبال زبان و فرهنگگگگ پارسی شدم اونهم در یه همچین بحث بی‌ربطی!! راستی شما اگه بخش خصوصی هستی جلوی کارفرما یا اگه دولتی هستی جلوی مدیر کل هم از حرف زدن و نوشتن این و اون ایراد میگیری یا فقط در این یک مورد یهو ویراستار شدی ؟؟ مثلا تو جمع فک و فامیل هم هر کی هرچی میگه ایراد میگیری ؟ بابا وقتشه بزرگ بشی حسادت خوب نیست واسه قلبت ضرر داره . حکیم مهر عزیز این پديده ها از کجا پیداشون میشه یهو ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
سخن از کدام زبان پارسی می‌کنی ، زبانی که حتی برای محاوره روزمره در این عصر و زمان کلمه در اختیار ندارد چه برسد به زبان علم ؟ زبان پارسی که سخن از آن میگویی به تاریخ پیوست و همچنین مردم ایران
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
3
3
یادش بخیر جقدر انسان حزب الهی و مومن و وطن پرستی بودند .شاگرد ایشان بودیم 25 سال پیش شهرکرد
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
1
3
تحقیقات جناب دکتر قابل تقدیر است اما مجله Scientific reports که آقای دکتر چندین مقاله در آن دارند از مجموعه انتشارات نیچر می باشد و ایمپکت فاکتور حدود 5 دارد. در واقع خود مجله نیچر نیست. در این مجله نیز از محققان داخل کشور مقالات زیادی چاپ شده است.
با یک سرچ ساده مشخص است:
https://scholar.google.com/citations?hl=en&user=farG8F0AAAAJ&view_op=list_works&sortby=pubdate
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
شروع شد دوباره !!
ا
ناشناس
| Germany |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
آقا محسن شما برای نیچر مقاله فرستادی؟ .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
8
4
اینقدر بخل و حسادت و غرض ورزی و بیسوادی و متاسفانه نافرهنگی تو بعضی کامنتا موج میزنه که آدم از آدم بودن خودش شرمنده میشه!!!!
سکوت فریاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
6
3
جالبه اینهمه بخل و حسد در مورد انسانی اتفاق می افته که دیگه هیچ امکاناتی از این کشور در دسترسش نیست ولی همچنان خودش رو مقید به کمک به مردمش می‌دونه دکتر همت زاده اگه ایران بود احتمالا این دوستان بخیل در دانشگاه تهران با لودر از روش رد میشدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
3
4
افتخار شاگردی ایشان را داشتم
انسان بسیار بزرگی است
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
2
2
چقدر ایشان مورد بی احترامی بی توجهی بی محبتی قرار گرفتند
اما خواست خدا ایشان حق خود را گرفتند
م.و
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
0
3
جدا از جدال های متعصبانه بین موافقان و مخالفان جناب همت زاده، مایلم همان گونه که برخی دوستان به درستی تذکر داده اند یاد آوری کنم که نشریه ای که جناب همت زاده به عنوان Nature معرفی می کنند ........... ربطی به مجله Nature از نظر علمی ندارد. ....................... عضویت در ادیتوریال بورد نشریاتی مانند ‌scientific Research یک کار افتخاری و‌یدون دستمزد است و نشریاتی مانند این نشریه مرتب به کسانی که در آن یک بار مقاله چاپ کرده اند مقاله می فرستد تا بررسی کنند یا عضو ادیتوریال شوند. ......................
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
شما چندتا مقاله با نیچر کار کردی ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
1
2
خوب ؟ حسادت و غلط املایی گرفتن و پایین آوردن سطح علمی ایشون و چشم چرونی توی عکسهاتون تموم شد ؟ حالا میشه بریم سراغ چهارتا سوال تخصصی و علمی از ایشون درباره فعالیتهاشون یا هنوز دلتون پره ؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
3
2
چه بوی ...... حسادتی میاد !!!
م و
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
1
2
ناشناس عزیز
حسادتی در کار نیست من اکر در نیچر مقاله ننوشته ام ادعای خلاف واقع هم نکرده ام در plus pathogen نوشته ام ولی نگفته ام science است.
...........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
آ باریکلا. حالا لطف کن لینک مقاله خودت رو بزار همینجا وگرنه ما هم منطقا میگیم ادعای کذب کردی . ....................
م و
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
1
0
هروقت این وبلاگ دست از سانسور نوشته های دیگران برداشت حتما
و البته هر وقت جناب همت زاده ، یا شما که وکیل ایشان هستید، لینک مقالات نیچر رو گذاشتید ما هم چنین کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
دوستان حالا رسیدین به حرفم ؟ به همین راحتی میشه مشت آدم .............. رو باز کرد. سپاس از حکیم مهر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
.................. انتظار همچین رودستی رو نداشتی از ماها درسته ؟ لینک مقالات چی شد ؟ کو اون تحقیقاتت که تورو به مقام نقد رسونده ؟ باور کن ول کنت نیستم و لذت میبرم . .............. بعضیا فکر کردن قشر اهل علم و عمل بلد نیستن مچ بگیرن و بی زبون نشستن تا بقیه برا خودشون بتازونن !! حالا دیگه حکیم مهر هم متهم به سانسور بی دلیل شد ؟تا الان که بنده خدا حکیم مهر هر چی گفتی سانسور نکرده حالا یهو متهم به سانسور شد؟؟ شما درست و منطقی و موثق بنویس کسی سانسور نمیکنه . فرار رو به جلو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
م و جان هر وقت تونستی تفاوت بین وبلاگ و سایت خبری رو تشخیص بدی اونوقت وقتشه که شروع کنی به نوشتن مقاله .......................
نظر شما
ادامه