کد خبر: ۷۰۹۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان رضوی، مازندران، قوچان و کرمان

 

اختصاص ستون ویژه هفتگی برای مطالب آموزشی دامپزشکی خراسان رضوی در روزنامه سراسری خراسان


با هدف تهیه متون فنی استاندارد جهت منابع مختلف از جمله منابع خبری و عموم مردم و علاقه مندان به مباحث دامپزشکی مطالب استاندارد توسط اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی تدوین خواهد شد.
هادی زارعی مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: در مرحله اول آغاز بکار تحریریه تیمی 5 نفره شامل کارشناسان فنی و یک نفر ویراستار مطالب لازم را تهیه و در اختیار روابط عمومی قرار می دهند تا به فراخور موضوع، مطالب ضمن دسته بندی در بانک اطلاعات اداره کل در اختیار رسانه های جمعی قرار گرفته و روی پورتال قرار نیز گیرد.

او اعلام داشت: با توجه به همکاری بسیار عالی روزنامه سراسری خراسان به عنوان پرتیراژترین روزنامه شرق کشور و مساعدت آقای شجاعی، مدیر مسئول محترم این رسانه با اداره کل دامپزشکی استان از هفته جاری و روزهای چهارشنبه ستونی ویژه در صفحه 6 ویژه نامه خراسان رضوی جهت انعکاس مطالب آموزشی دامپزشکی برای عموم مردم پیش بینی شده است که اولین مطلب به عید قربان و توصیه های بهداشتی دامپزشکی اختصاص یافته است.

وی هسته اولیه تحریریه را شامل؛ آقایان دکتر علیرضا تعالی، دکتر شهرام کرباسی، دکتر علی اوجاقی(ویراستار)، دکتر علی حق بین و هادی زارعی(دبیر هیئت) ذکر کرد و گفت: برای تسهیل در انجام امور، ابلاغی از سوی مدیر کل برای افراد یاد شده صادر شده است که متن آن به این شرح است:

بسمه تعالی
جناب آقای ...

با توجه به لزوم ایجاد بانک اطلاعات مدون از مباحث مرتبط با دامپزشکی در جهت تغذیه رسانه های جمعی و ارتقای اطلاع رسانی از فعالیت های دامپزشکی و نیز ضرورت ایجاد وحدت رویه و تهیه متون فنی استاندارد، با توجه به تجربیات ارزنده شما، بدینوسیله به عنوان عضو هیئت تحریریه اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی منصوب می شوید. در پناه الطاف الهی توفیق روزافزون برای شما آرزومندم.

دکتر ناصر مرگان ازغدی / مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی

-----------------------

 

کشف و معدوم سازی بیش از 2 تن گوشت مرغ در یکی از کشتارگاههای استان مازندران


 دکتر حمید رسولی زاده معاون فنی اداره کل دامپزشکی استان مازندران از کشف و معدوم سازی یک محموله گوشتی فاسد به مقدار 2128 کیلوگرم در شهرستان بابل خبر داد .

رسولی زاده در ادامه افزود : محموله از نوع مرغ منجمد مادر گوشتی بوده که بازرسین بهداشتی دامپزشکی در بازدید های ادواری خود از یکی از کشتارگاههای صنعتی طیور استان این مقدار محموله منجمد را در یک مکان غیر استاندارد نگهداری می نمودند ، کشف و پس از برسی ظاهری ، محموله مذکور را غیر بهداشتی تشخیص داده و با حضور مسئول فنی بهداشتی واحد و صاحبان محموله این مقدار با دستور مقام محترم قضایی معدوم گردید .

معاون فنی دامپزشکی مازندران اظهار داشت بازرسین بهداشتی دامپزشکی  بصورت مستمر با انجام بازدید های ادواری خود از مراکز تولید ، نگهداری و عرضه انواع فرآورده های خام دامی تلاش می کنند تا در جهت فراهم نمودن سلامت افراد جامعه گام های مؤثری را بردارند .

 

-------------------------

 

درهفته کاهش بلایای طبیعی، دامپزشکی قوچان توان خود را به نمایش گذاشت


در هفته کاهش آثار بلایای طبیعی شبکه دامپزشکی قوچان با شرکت در مانور فرضی سیل و زلزله توان عملیاتی خود را به نمایش گذاشت.

مسئول روابط عمومی شبکه دامپزشکی قوچان از شرکت گسترده اکیپهای مختلف عملیاتی این شبکه در مانور فرضی  سیل و زلزله که در محل شبکه دامپزشکی برگزار شد خبر داد .

حمید خوشبخت گفت : در این مانورها عکس العمل و آمادگی نیروها سنجش گردید که با بسیج تمامی امکانات ونیروها ی شبکه و برپایی چادر و استقرار دامپزشک به مداوای دامهای زخمی پرداخته شد همچنین باتشکیل اکیپهای واکسیناسیون،  ضدعفونی اماکن و معدوم سازی تلفات ناشی از حوادث سیل و زلزله را انجام گردید .

وی افزود : هدف از اجرای این مانورها ایجاد آمادگی بیشترو آموزشهای لازم برای کارکنان در خصوص امداد رسانی به حادثه دیدگان و اقدامات سریع و به موقع بوده است .

درهمین راستای جلسه ای به منظور ارزیابی توان عملیاتی دستگاه های عضو ستاد حوادث غیرمترقبه شهرستان مانور صفر (دورمیزی) در دو سناریوی مختلف سیل و زلزله در فرماندار ی شهرستان  برگزار شد.در این جلسه رئیس شبکه دامپزشکی به تشریح توانمندی دستگاه، تجهیزات، پرسنل و آموزش همکاران پرداخت و افزود اهمیت این گونه مانورها بی تردید در جهت آشنایی بیشتر مجموعه دامپزشکی  با شرح وظایف و آمادگی عملی آنان در هنگام بروز حادثه تاثیر زیادی خواهد داشت .

دکتر محمد سیاح خاطر نشان کرد: این شبکه با توجه به آموزشهای لازم  آمادگی خود را جهت مقابله با هرگونه حوادث غیر مترقبه مرتبط با فعالیت دامپزشکی در هر مکان  و شرایط اعلام می دارد.

--------------------------

 

تقدیر مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور از اداره کل دامپزشکی کرمان به دلیل بهینه سازی دریافت ها از مراجعین در راستای تکریم ارباب رجوع


عباس آتش‎بار مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و مدیر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان دامپزشکی کشور از اقدامات اداره کل دامپزشکی استان کرمان در راستای تکریم ارباب رجوع تقدیر کرد.
مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان گفت: طی سالهای اخیر این اداره کل جهت تکریم ارباب رجوع و کاهش مسیرها خدمات رسانی اقدامات مختلفی مانند نصب تابلوهای راهنما در فضای اداری، صندوق ارتباط با مدیرکل، راه اندازی میز خدمت و... انجام داده است.


دکتر محسن عسکرپور ادامه داد: در آخرین مورد آن بهینه سازی دریافت ها از طریق نصب دستگاه کارت خوان بوده است، که بدلیل حذف مسیر تردد ارباب رجوع به بانک اقدام بسیار موثری در کاهش مسیر خدمات رسانی می باشد.
وی اظهار داشت: با عنایت به اینکه اقدام مذکور علاوه بر اداره کل در اکثر شبکه های دامپزشکی شهرستانی صورت پذیرفته است و تاثیر به سزایی در تکریم ارباب رجوع و کاهش مسیرها داشته است، مدیریت ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان دامپزشکی این اقدام را با اهداء لوح، شایسته تقدیر دانسته است.

 

 

نظر شما
ادامه