کد خبر: ۷۱۲۲

حکیم مهر - رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در دیدار از نخستین نمایشگاه باغ های وحش، موزه های طبیعی و جانوران اعلام کرد که این فراکسیون، مشکلات صنعت و خدمات دامپزشکی و امور حیات وحش کشور را پیگیری خواهد کرد.

محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در خانه ملت عصر دیروز از نمایشگاه باغ های وحش و جانوران که در سالن نمایشگاهی هتل استقلال تهران برگزار شده بود، حضوریافت.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن تقدیر از برگزاری چنین برنامه‌ای در کشور با برخی صاحبان صنایع و خدمات مربوطه گفت‌وگو و اعلام کرد که فراکسیون محیط زیست به دنبال بررسی و رفع مشکلات و چالشهای موجود در حوزه صنایع و خدمات دامپزشکی، تکثیر و حفاظت از حیات وحش با بهره گیری از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و دست اندرکاران این حوزه است.

تابش عنوان کرد: در زمینه تکثیر و واردات پرندگان و صنایع دامپزشکی حیوانات مشابه، هزینه‌های بسیاری از کشور در حال خروج است و به جای آن که این صنعت و خدمات مربوطه بومی و داخلی شود، به علت وجود برخی مشکلات و محدودیت‌های قانونی و رفتارهای فرهنگی غلط، شاهد واردات و قاچاق وسیع برای پاسخ به بازار مصرف هستیم.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه و همایش 53 مجموعه دولتی و خصوصی فعال در عرصه خدمات دامپزشکی حیوانات کوچک، تولیدات خوراک، مواد بهداشتی و داروی دام‌های کوچک، باغ های وحش و پرندگان، مراکز تکثیر و پرورش حیوانات، واردات و صادرات خدمات جانبی و محصولات محیط زیستی و موزه‌ای در کنار انجمن‌های داوطلب حمایت از جانوران بی سرپناه و نشریات دامپزشکی حضور داشتند.

در این همایش سه روزه که با همکاری سازمان دامپزشکی کشور، سازمان محیط زیست و ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران از سوی دبیرخانه مربوطه برگزار شده بود، دکتر عبدالمجید شجاع قائم مقام معاون علمی و فناوری رییس جمهور در امور حقوقی و مجلس، برخی نمایندگان مجلس، هنرمندان و ورزشکاران علاقمند به حیوانات در کنار بازدیدکنندگان حضوریافتند.

نظر شما
ادامه