کد خبر: ۷۱۳۰

حکیم مهر - سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از واکسیناسیون 41 میلیون و 607 هزار و500 قطعه طیور بر علیه بیماری های مختلف درهفت ماه گذشته در استان اردبیل خبر داد. 
دکتر صادق صالحی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین مدت چهار میلیون و 881 هزار و 475 قطعه جوجه ریزی اعم از مادر ، تخمگذار و گوشتی در سطح استان انجام گرفته است.

وی تعداد آزمایشات به عمل امده در واحدهای مرغداری را 20 هزار و 30 مورد عنوان کرده و خاطرنشان کرد: برای بررسی وضعیت بیماری های طیور بومی یک هزار و 830 مورد به روستاهای استان مراجعه و عملیات بررسی و مراقبت و نمونه برداری انجام شده است.

صالحی با بیان اینکه اقدامات اداره کل دامپزشکی استان بیشتر برای پیشگیری از بیماری های طیور در منطقه است ، اظهار کرد: طرح پایش و مراقبت بیماری های طیور استان با قوت بیشتری از سوی دامپزشکی برای تامین بیش از پیش سلامت جمعیت طیور در منطقه اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه استان اردبیل یکی از قطب های مهم در زمینه تولید تولید جوجه یکروزه کشور است ، افزود: هم اکنون در استان اردبیل پنج واحد جوجه کشی با ظرفیت تولید 520 هزار قطعه جوجه یکروزه ، 23 واحد مرغ مادر گوشتی با ظرفیت یک میلیون و 29 هزار و 350 قطعه ، 318 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید چهار میلیون و 640 هزار و 430 قطعه طیور گوشتی ، 20 واحد مرغ تخم گذار تجارتی با ظرفیت 540 هزار و 800 قطعه طیور تخمگذار ، 2 واحد پرورش شتر مرغ با ظرفیت 74 قطعه و 2 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 9 هزارو یکصد در طول یک دوره پرورش و چهار واحد کشتارگاه تمام صنعتی طیور در سطح استان مشغول فعالیت و خدمات رسانی به مردم می باشند.

وی همچنین از بهره برداری یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان پارس آباد خبر داده و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد تولید گوشت سفید ارگانیک در استان باشیم.
 


 

نظر شما
ادامه