کد خبر: ۷۱۵

یک کارشناس تغذیه گفت: با داشتن یک شیوه زندگی درست می‌توان استخوانهای محکمی داشته باشیم تا در دوران پیری به مشکل پوکی استخوان دچار نشویم.

سرمه رئیس زاده، کارشناس تغذیه با اشاره به این که منبع اصلی کلسیم لبنیات مصرفی است، گفت: هر یک لیوان شیر یا ماست حدود 300 تا 350 میلی گرم کلسیم دارد بنابراین برای تامین نیاز بدن به کلسیم استفاده از لبنیات و شیر سویا غنی شده در طی روز توصیه می‌شود.

وی در ادامه افزود: استفاده از سبزیجات مانند کلم و پروتئین‌های گیاهی مثل سویا که ماده‌ای به نام ایزوفلاوین دارند، نقش محافظتی برای استخوان‌ها دارند به همین علت توصیه می‌شود این مواد را حتما در برنامه غذایی خود بگنجانند.


این کارشناس تغذیه در خصوص میزان مصرف کلسیم در زنان باردار گفت: اگر خانمی در روز به مقدار 800 تا 1000 میلی گرم کلسیم در طی روز احتیاج داشته باشد در دوران بارداری این مقدار در طی روز به 1200 میلی گرم می‌رسد و زنان باردار در صورت نیاز با تجویز پزشک می‌توانند از مکمل‌های کلسیم استفاده کنند.

وی در خصوص نحوه مصرف قرص مکمل کلسیم اظهار کرد: بهتر است که مکمل‌های کلسیم همراه با غذا یا هنگام صرف غذا استفاده شود تا فرد مشکل تپش قلب یا نفخ معده پیدا نکند.

رییس زاده در پایان توصیه کرد: افراد با انجام ورزش مستمر در یک ساعت مشخص و مصرف مواد غذایی کلسیم دار می‌توانند استخوان‌های سالمی داشته باشند و از پوکی استخوان جلوگیری کنند.

 

 

نظر شما
ادامه