کد خبر: ۷۱۵۰۶

حکیم مهر: مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان یزد گفت: بدهی مرغ داران استان از این شرکت تنها ۸میلیارد تومان است و ادعای ۲۰میلیاردتومان بدهی اشتباه است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از راه دانا، «ناصر سلیم» مدیرامور پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، علت کمبود فعلی مرغ در استان کاهش جوجه ریزی است اظهار داشت: پس از حذف ارز ترجیحی توسط دولت قیمت نهاده ها به شدت افزایش یافت که باعث گردید بسیاری از مرغ داران اقدام به جوجه ریزی نکنند.

وی ادامه داد: افزایش نرخ نهاده باعث شد نقدینگی مورد نیاز مرغ داران نیز افزایش یابد که در این رابطه نیز برخی از مرغ داران دچار مشکل گردیده و دیگر اقدام به جوجه ریزی نکردند.

مدیرشرکت پشتیبانی امور دام استان یزد با رد ادعای مدیرعامل اتحادیه مرغ داران استان مبنی بر بدهی 20 میلیارد تومانی مرغ داران از شرکت پشتیبانی امور دام استان ابراز داشت: این ادعا کاملا اشتباه است، مبلغ بدهی اتحادیه مرغ داران استان که مدیرعامل آن چنین ادعایی کرده تنها حدود 2 میلیارد تومان است که مربوط به 7 الی10 مرغ دار است که این مبلغ برای صنعت مرغ استان بسیار ناچیز است و قرار نیست دلیلی برای کاهش تولید مرغ در استان باشد.

وی ادامه داد: بدهی شرکت تعاونی مرغ داران یزد نیز از شرکت پشتیبانی امور دام تنها حدود6 میلیارد تومان است و اگر مجموع این دو بدهی را حساب کنیم بدهی مرغ داران از این شرکت تنها 8 میلیارد تومان خواهد بود.

سلیم با اشاره به اینکه از 20شهریور تا تاریخ 1 مهر 1401 بیش از 55تن مرغ منجمد در سطح استان توزیع شده  عنوان داشت: در کنار توزیع مرغ منجمد، توزیع مرغ گرم نیز به صورت روزانه در سطح استان توسط دیگر معاونت های سازمان جهاد کشاورزی استان انجام شده است.

شایان ذکراست: مدیرعامل اتحادیه مرغ داران استان یزد در گفتگو با یزدرسا یکی از علت های کاهش جوجه ریزی در استان را بدهی سنگین شرکت پشتیبانی امور دام به مرغ داران ذکر که علیرغم گذشته حدود2 ماه هنوز پرداخت نشده است.


نظر شما
ادامه