کد خبر: ۷۱۵۵۶

حکیم مهر: ​حیوانات شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند، از میکروسکوپی گرفته تا نهنگ آبی با طول ۳۰ متر؛ چه از نظر وزن، قد یا طول، نمی توان انکار کرد که برخی از حیوانات در مقایسه با سایرین در کلاس خود بزرگ هستند.

 به گزارش حکیم مهر به نقل از اتحادخبر، ​حیوانات شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند، از میکروسکوپی گرفته تا نهنگ آبی با طول ۳۰ متر؛ چه از نظر وزن، قد یا طول، نمی توان انکار کرد که برخی از حیوانات در مقایسه با سایرین در کلاس خود بزرگ هستند.

نهنگ آبی بزرگترین حیوان تمام دوران است که وزن آن به ۱۸۰ تن و طول آن به ۳۰ متر می رسد. زبان آنها به تنهایی می تواند به وزن یک فیل و قلب آنها به اندازه یک ماشین برسد.

 با این حال آنها با داشتن یک رژیم غذایی غنی از پلانکتون های ریز زنده می مانند.

 

اندازه ماهی مرکب عظیم الجثه اغلب اغراق آمیز است، با این حال، بزرگترین ماهی مرکب ثبت شده ۱۴ متر طول داشته است. آنها بزرگترین چشم ها را در قلمرو حیوانات دارند که قطر آنها به ۲۵ سانتی متر می رسد.

 

بزرگترین حیوان زنده روی زمین فیل آفریقایی است که می تواند تا ۶۳۵۰ کیلوگرم (۷ تن) وزن داشته باشد. آنها معمولاً از تنه تا دم تا ۳۵ فوت (۱۰.۶ متر) رشد می کنند و ارتفاع شانه آنها ۱۳ فوت (۴.۲ متر) است. حداقل دو گونه وجود دارد، فیل ساوانا و فیل جنگلی و در حال حاضر در فهرست قرمز از گونه های در معرض خطر ذکر شده اند.

 

زرافه با ارتفاع ۱۹ فوت (۵.۸ متر)، بلندترین حیوان زنده روی زمین است. گردن این حیوان به تنهایی ۶ فوت (۱.۸ متر) ارتفاع دارد. در خانه در علفزارهای شرق آفریقا، آنها بیشتر از پوشش گیاهی در بالای زمین تغذیه می کنند و از زبان دراز خود برای بیرون کشیدن شاخه ها و برگ های جوان از درختان استفاده می کنند. نوزادان بعد از ۱۵ ماه بارداری به دنیا می آیند و قدشان ۲ متر است.

 

موقعیت بزرگترین گوشتخوار زمینی بین خرس های قهوه ای و خرس های قطبی مشترک است. آنها با وزن بسیار زیاد ۹۰۷ کیلوگرم (۱ تن) و قد ۱۰ فوت (۳ متر) در هنگام ایستادن روی پاهای عقب خود، قطعاً جایگاه خود را به عنوان بزرگترین ها به دست آورده اند. در حالی که خرس‌های قهوه‌ای را در جنگل‌ها و کوه‌های آمریکای شمالی، اروپا و آسیا می‌بینید، باید به سمت شمال به سمت دایره قطب شمال بروید تا نگاهی اجمالی به خرس‌های قطبی بیندازید که زمان خود را بین دریا و یخ تقسیم می‌کنند و بیشتر غذا می‌خورند.

 

بزرگترین ماهی زنده که در اعماق آب شنا می‌کند، کوسه نهنگ به طول ۴۰ فوت (۱۲ متر) است. وزن آنها تا ۲۲ تن افزایش می‌یابد. اما با وجود اندازه آنها، بیشتر از پلانکتون های کوچک تغذیه می کنند. کوسه نهنگی که در دریاهای گرمسیری در سراسر جهان وجود دارد، آسیب پذیر محسوب می شود و در برخی مناطق شکار می شود.

 

بزرگترین خزنده زنده، تمساح آب شور است که به طور متوسط به طول ۵.۲ متر رشد می کند، اگرچه طول آنها می تواند به ۶.۳ متر برسد و وزن آنها به ۱۰۰۰ پوند (۴۵۳ کیلوگرم) برسد. آنها به طور گسترده در آب‌های شور و در بخش‌هایی از هند، آسیا و استرالیا پراکنده شده‌اند و از تمام حیواناتی که در دهانشان جای شود تغذیه می‌کنند، که در صورت امکان، کوسه‌ها را نیز شامل می‌شود.

 

شترمرغ بزرگترین پرنده زنده است، با قد ۲.۷ متر و وزن ۳۴۴ پوند (۱۵۶ کیلوگرم)، و با اندازه ۱.۹ اینچ (۵ سانتی متر)، چشمان آنها بزرگ ترین در میان پرندگان است. آنها دندان ندارند و می توانند روزها بدون آب زنده بمانند.




نظر شما
ادامه