کد خبر: ۷۱۵۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: یک شرکت استارت‌آپی مستقر در شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان با استفاده از نانو مواد، نوعی ضدعفونی کننده را برای درمان ورم پستان دام به عنوان یک بیماری شایع در دامپروری عرضه کرد که بدون ایجاد سمیت، تاثیر دو برابری برای درمان این بیماری نسبت به نمونه‌های مشابه دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «سید محمد موسوی خطاط»، مدیر یکی از شرکت‌های استارت‌آپی در حاشیه سیزدهمین‌ نمایشگاه نانو در جمع خبرنگاران، عنوان «محصول تولید شده در این شرکت را  "نانوگارد" ذکر کرد و گفت: این محصول یک ضد عفونی کننده در حوزه دامپزشکی است که برای درمان بیماری ورم پستان به کار می‌رود.

وی ورم پستان را بیماری شایعی میان دام‌ها دانست که شیوع آن موجب خسارت به صنعت دامپروری خواهد شد و ادامه داد: وقتی دام به این بیماری مبتلا می‌شود، شیر دوشیده شده از آن به مدت یک هفته دور ریخته می‌شود، ضمن آنکه برای دام‌های مبتلا، به مدت یک ماه آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود که این امر هزینه‌های زیادی را به دامدار تحمیل می‌کند.

مدیر این استارت‌آپ اظهار کرد: «محصولات موجود در بازار برای ضدعفونی کردن پستان دام بر پایه ید و نمک‌های آمونیوم هستند که این دو ماده اولیه به صورت وارداتی تامین می‌شوند. تهیه این محصولات به دلیل نوسانات ارزی هزینه بالایی را به دامدار تحمیل می‌کند. نانوگارد بر پایه نانو است و هزینه تمام شده آن برای مصرف‌کننده تقریبا یک سوم نمونه‌های موجود در بازار است.»

موسوی با بیان این که نانوگارد گواهینامه نانومقیاس و تاییدیه سازمان دام‌پزشکی را دارد، اظهار کرد: تاثیر آنتی‌باکتریال این محصول دو برابر محصولات مشابه است؛ چرا که در  این محصول از نانوذرات استفاده شده است

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
0
چجوریاس؟
ی ماه آنتی بیوتیک برای ورم پستان اونوقت ی هفته شیر رو دور میریزیم؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۵
0
5
متاسفانه بعد این همه سال سابقه هنوز یاد نگرفته‌اید خبر را از لحاظ کیفیت محتوا چطور تنظیم کنید! دلیلش آن است که گزارشگر شما اصولاً غیر حرفه‌ای و فاقد دانش لازم در رابطه با موضوع خبر است. بنده که متخصص بیماری‌های تولید مثل هستم قادر به درک درست محتوای خبر هستم و مطمئن هستم افراد غیر متخصص با خواندن این خبر، این که این ماده آیا جهت درمان عفونت پستانی برقرارشده استفاده می‌شود یا جهت پیشگیری از استقرار عفونت، دچار سر در گمی و بیشتر شاید دچار اشتباه برداشت می‌شوند که گویا ماده‌ی مورد نظر برای درمان عفونت از قبل موجود پستانی کاربرد دارد! برداشتی که غلط است اما بناگزیر بخاطر غیر حرفه‌ای بودن و فقدان دانش مربوطه در گزارشگر خبر محتمل‌تر است! ضد عفونی‌کننده جهت پیشگیری از وقوع عفونت‌های داخل پستانی استفاده می‌شود نه درمان آنها!
اظهارات مصاحبه‌شونده هم در مورد عفونت پستانی ناشیانه و غلط است و اطلاعات غلط به خوانندگان مبتدی شما می‌دهد. یعنی چه وقتی "دام به این بیماری مبتلا می‌شود، شیر دوشیده‌شده از آن به مدت یک هفته دور ریخته می‌شود، ضمن آنکه برای دام‌های مبتلا، به مدت یک ماه آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود"؟ ایشان این اطلاعات را از کجا اخذ کرده‌اند؟!
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۶
0
1
این محصول هیچگونه مجوزی از سازمان دامپزشکی کشور ندارد و متاسفانه در یکی دو سال اخیر شرکت های زیادی تحت عنوان دانش بنیان که هیچگونه تخصصی در حوزه دارو و دامپزشکی ندارند به این عرضه ورود کرده اند و با تولید اینگونه محصولات و فروش نا محسوس به دامداری ها با جان وسلامت مردم بازی میکنند که جا دارد سازمان دامپزشکی بطور جدی در این موضوع ورود کند .
نظر شما
ادامه