کد خبر: ۷۱۷۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهرکرد گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۷۵ تاکنون ۵۰۳ فارغ التحصیل داشته و دارای ۳۸ عضو هیئت علمی توانمند است و روند پیشرفت آن به گونه‌ای بوده که درحال حاضر، جزو ۵ دانشکده دامپزشکی برتر کشور است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «سعید حبیبیان» با بیان این که دانشجویان دامپزشکی واحد درسی مرتبط با حیات وحش ندارند، ولی به این حوزه بسیار علاقه مندند افزود: یکی از برنامه‌های پیش روی این دانشکده این است که یک موزه حیات وحش در کنار دانشکده دامپزشکی تاسیس شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری هم گفت: بحث دامپزشکی حیات وحش کار جدیدی است که امیدواریم با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان، مرکزی در این زمینه فعال کنیم.

«سعید یوسف پور» افزود: هم افزایی ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی، بهره برداری از توان بالقوه و بالفعل مراکز دانشگاهی، پژوهشی و انجمن‌های علمی، تسهیل، تقویت و اولویت دهی به اجرای تفاهم نامه‌ها و مدیریت بیماری‌های حیات وحش، همکاری در ایجاد تحول بنیادین در نگرش به محیط زیست در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی بر اساس روش‌های علمی، حمایت از انجمن‌های علمی و سمن‌های دانشجویی زیست محیطی، تبادل تجربیات و کمک به ارتقاء و به روزرسانی سطح دانش و آموزش‌های زیست محیطی، مدیریت بیماری‌های حیات وحش و کمک به حفظ و تکثیر گونه‌های جانوری در معرض خطر استان مهمترین اهداف این تفاهم نامه است.

این تفاهم نامه ۴ ساله برای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که در آن حفاظت از محیط زیست یک وظیفه عمومی تلقی شده است امضا شد و در صورت توافق دو طرف قابل تمدید است.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
0
1
حالا این چه فایده داره دانشگاه آزاد حیوانات اهلی هم کارگاه آموزشی ندارد حالا رفته در کنارش حیوانات باغ وحش نگه‌می‌دارد و شاید و اما شاید درمان می‌کند !
نظر شما
ادامه