کد خبر: ۷۱۸۶

حکیم مهر - دهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور با حضور 350 شرکت داخلی و 37 شرکت خارجی صبح شنبه چهاردهم آبان ماه سالجاری افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور شرکت‎های خارجی از کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، کره جنوبی، مالزی، ترکیه، لبنان و بلژیک در تهران افتتاح شد.

همچنین کشورهای بلژیک، هلند، چین، انگلیس، ایتالیا و استرالیا در این نمایشگاه حضور داشته و جدیدترین فناوریها و محصولات عرضه شده در حوزه نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نمایشگاه دام و طیور امسال با حضور انجمنها و اتحادیه های فعال در حوزه دام و طیور افتتاح شده است.

در مراسم افتتاحیه که پیش از این مقرر شده بود وزیر جهاد کشاورزی حضور پیدا کند، به دلیل حضور وی در جلسه هیات دولت و انتخاب وی به عنوان یکی از وزرای عضو شورای پول و اعتبار، معاون وزیر بازرگانی و عضو هیات مدیره شرکت پشتیبانی امور دام حاضر شدند.

حضور 37 شرکت خارجی در نمایشگاه دام و طیور نشان دهنده بی اثر بودن تحریمها علیه ایران و موضع گیری سیاسی کشورها در تبادل با کشورمان است.

عضو هیات مدیره شرکت پشتیبانی امور دام در حاشیه این نمایشگاه گفت: حضور شرکتهای خارجی از کشورهای مذکور نشان دهنده پوچ بودن تحریمها علیه ایران و تبادلات تجاری ایران با کشورهای اروپایی و آمریکا در حوزه تولیدات داخلی است.

دماوندی نژاد خاطرنشان کرد: تبادلات تجاری ایران به ویژه در بخش خصوصی با شرکتها و تجار کشورهای اروپایی و آمریکایی همواره با وجود مسائل سیاسی و حاشیه سازیهای غیرمنصفانه علیه ایران ادامه داشته و حضور موثر شرکتهای مذکور موید همین ادعا است.

ایران به دنبال قدرت اقتصادی منطقه در افق 1404 است

وی ادامه داد: حتی اگر کشورهای مذکور به دنبال بازاریابی در بازارهای داخلی کشورمان باشند، نشان دهنده اقتصاد آزاد و درهای بازی است که ایران در آستانه ورود به WTO در دستور کار قرار داده است.

دماوندی نژاد تصریح کرد: نمایشگاه دام و طیور سال جاری که از بخش شرقی نمایشگاه بین المللی تهران به گرید A انتقال یافته است، از مهمترین نمایشگاههای حوزه دام و طیور است که ضمن افزایش تعاملات تجاری به طرح مسائل و مشکلات موجود در حوزه دام و طیور می پردازد.

وی همچنین موقعیت ایران را در اقتصاد خاورمیانه موثر توصیف کرد و یادآور شد: برگزاری نمایشگاههای تخصصی نشان دهنده موقعیتهای اقتصادی ایران در آسیا و خاورمیانه است.

دماوندی نژاد اظهار امیدواری کرد، متناسب با سند چشم انداز توسعه در افق 1404 ایران بتواند قدرت اقتصادی منطقه در تمام حوزه های اقتصادی باشد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه