کد خبر: ۷۲۳۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
بازدید رئیس سازمان دامپزشکی کشور از انستیتو پاستور:
«دکتر رحیم سروری» رئیس انستیتو پاستور ایران نیز بر این نکته تاکید کرد که هدف همه ما ارتقای سلامت است و توجه به نظام سلامت واحد بیماری‌ها در این رابطه اهمیت زیادی دارند ...

حکیم مهر: در بازدید رییس سازمان دامپزشکی کشور و معاونین او از انستیتو پاستور ایران زمینه‌های توسعه همکاری‌های دوجانبه میان این دو نهاد بررسی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، در این دیدار «دکتر سید محمد آقامیری» بر توسعه همکاری‌های علمی و تشخیصی و انجام تحقیقات کاربردی مشترک در حوزه بیماری‌های مشترک انسان و دام بین سازمان دامپزشکی کشور و انستیتو پاستور ایران تاکید کرد.

وی ضمن مرور سوابق همکاری‌های قبلی مخصوصا در حوزه بیماری هاری و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بین دو مرکز، استفاده بیشتر از توانمندی‌های تحقیقاتی، تشخیصی و تولیدی انستیتو پاستور ایران و سرمایه گذاری انستیتو پاستور برای تولید واکسن هاری دامی مورد نیاز کشور را خواستار شد.

در این جلسه همچنین «دکتر رحیم سروری» رییس انستیتو پاستور ایران نیز بر این نکته تاکید کرد که هدف همه ما ارتقای سلامت است و توجه به نظام سلامت واحد بیماری‌ها در این رابطه اهمیت زیادی دارند.

سروری ضمن بیان توانمندی‌های انستیتو پاستور ایران، لزوم همگرایی و همسویی بیشتر فعالیت‌های دو مرکز را متذکر شد.

در این جلسه که با حضور معاونین تحقیقات و فناوری، تولید و توسعه مدیریت و منابع انستیتو پاستور ایران و مدیران پایگاه‌های تحقیقاتی بیماری‌های نوپدید و بازپدید و آمل برگزار شد، مقرر شد جلسات تکمیلی برای پیگیری مصوبات در آینده برگزار شود.

بنابر اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل انستیتو پاستور، گفتنی است در حال حاضر در حوزه بیماری‌های بیماری‌های مشترک انسان و دام، آزمایشگاه‌های مرجع و همکار مرجع کشوری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، هاری، طاعون، تولارمی، تب کیو و آنفلوانزا، در انستیتو پاستور ایران فعال هستند.

همچنین آزمایشگاه‌های دیگری که در حوزه تحقیق و تشخیص بیماری‌های بروسلوز، لپتوسپیروز، لیشمانیوز، بورلیا، بارتونلا، و ریکتزیا فعالیت می‌کنند نیز مخزن حیوانی دارند.

 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
0
ضمن سپاس از زحمات همکاران آزمایشگاه مرکزی اداره کل آذربایجان شرقی ، کاش تفاهم نامه برای ارسال نمونه هاری با موسسه پاستور هم امضا می شد(قبلاً بود) تا نمونه های هاری استان های دور از تبریز، به موسسه پاستور یا پژوهشکده های آن در استان ها، بره تا هم بعد مسافت ارسال نمونه دیگر استان ها کم بشه و هم از فشار کاری همکاران پرتلاش آزمایشگاه هاری آذربایجان شرقی کم بشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
0
2
متاسفانه بودجه تحقیقاتی سازمان دامپزشکی ، در دست مرکز تحقیقات وزارت جهاد هست و ما میچ کاره هستیم.
حالا چطور ، رییس سازمان در پاراگراف دوم وعده همکاری می دهند؟
لابد از بودجه ما کم می کنند و به پاستور میدهند!
نظر شما
ادامه