کد خبر: ۷۲۳۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی سربیشه، ایلام، خراسان شمالی و مازندران

 

بازدید امام جمعه سربیشه از کشتارگاه دام این شهرستان در روز عید قربان


امام جمعه سربیشه با حضور در کشتارگاه دام این شهرستان از عملیات ذبح و بازرسی بهداشتی و شرعی دام ها در روز عید سعید قربان بازدید کرد.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اهمیت نظارت های بهداشتی و شرعی در کشتارگاه های دام و طیور،فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مصرف کنندگان در خصوص مزایای مصرف گوشت سالم و بهداشتی را از ضروریات دانست.

سید حمید محمدی رئیس شبکه دامپزشکی سربیشه نیز با تشریح فعالیت های دامپزشکی در روز عیدقربان گفت : تعداد 4  اکیپ سیار و ثابت وظیفه بازرسی بهداشتی در شهرستان سربیشه را برعهده داشته و لاشه دام های قربانی را به صورت رایگان  مورد بازرسی بهداشتی قرار می دهند.

 

--------------------------------------

 

آغاز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در گاو داری های شیری و صنعتی استان ایلام


رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان ایلام گفت : همزمان با سراسر کشور فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی از روز 15 آبان در سطح استان شروع و در مدت دو هفته کاری گاوداری های صنعتی شیری علیه بیماری تب برفکی واکسینه می شوند.


دکتر دلخواه خاطر نشان کرد : فاز اول واکسیناسیون در تیرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور انجام گردیده است .
همچنین در اجرای واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گوسفند و بز تا کنون 850 هزار رأس دام واکسینه و تا پایان طرح یک میلیون و یکصد هزار رأس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی واکسینه می گردند .

---------------------------------------

 

بیش از 66 تن فرآورده فاسد دامی در خراسان شمالی کشف شد


مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: 66 هزار و 172 کیلوگرم انواع فرآورده های خام و فاسد دام و طیور توسط بازرسان بهداشتی این اداره کل طی سال جاری کشف و ضبط شده است.
دکتر 'علی اصغر شریفی' اظهار داشت: از این میزان کشفیات 35 هزار و 479 کیلوگرم فرآورده فاسد دامی جمع آوری شده از مراکز عرضه در سطح استان بوده است.


وی افزود: از این رقم 12 هزار و 839 کیلوگرم شیر فاسد، 883 کیلوگرم ماهی فاسد و 228 کیلوگرم تخم مرغ تاریخ مصرف گذشته بوده است.
وی مقدار گوشت فاسد طیور کشف شده در تنها کشتارگاه طیور استان را 17 هزار و 489 کیلوگرم اعلام و بیان کرد: در کشتارگاههای دام استان نیز 13 هزار و 204 کیلوگرم فرآورده فاسد دامی کشف و ضبط شد.
دکتر شریفی افزود: کشفیات صورت گرفته در سال جاری با انجام 35 هزار و 950 بازدید توسط بازرسان بهداشتی این اداره کل و 584 فقره نمونه برداری صورت گرفته است.
وی گفت: در خصوص این کشفیات 71 پرونده تخلف توسط این اداره کل تشکیل و به مراجع قضایی استان ارجاع شد که براساس رای صادره 21 میلیون و 738 هزار ریال جریمه نقدی تعیین و پنج مرکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی بسته شد.
مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال 37 هزار و 85 راس دام سبک و پنج هزار و 764 راس دام سنگین در کشتارگاههای این استان ذبح شده، گفت: از این طریق یکهزار و 787 تن گوشت قرمز تولید شده است.
وی کشتار طیور در این استان را دو میلیون و 196 هزار قطعه اعلام و بیان کرد: با این حجم کشتار مقدار سه هزار و 556 تن گوشت مرغ استحصال شده است.
دکتر شریفی گفت: اکنون در استان خراسان شمالی 442 دستگاه خودرو دارای دفترچه اشتغال در زمینه حمل دام و فرآورده های آن فعالیت دارند که دام زنده و تولیدات فرآورده های خام دامی مازاد استان را به استانهای همجوار حمل می کنند.

----------------------------------------

 

انتصاب جدید در اداره کل دامپزشکی استان مازندران


 طی حکمی از سوی معاونت اداری و پشتیبانی اداره کل دامپزشکی استان مازندران "موسی کلیجی" بعنوان سرپرست جدید کارگزینی دامپزشکی این اداره کل منصوب و مشغول بکار شد.


قدرت الله بابایی دربخشی از این حکم آورده : جناب آقای کلیجی با عنایت به تعهد و تجربیات مفید جنابعالی به موجب این حکم بعنوان سرپرست کارگزینی اداره کل دامپزشکی استان مازندران منصوب می شوید .

امید است با توکل به خداوند و همکاری سایر همکاران در انجام وظایف محوله بیش از پیش موفق و موید باشید .

پیش از این حشمت الله زارع عهده دار این سمت بوده است که در این مراسم از زحمات چندین ساله وی تجلیل بعمل آمد.

 

نظر شما
ادامه