کد خبر: ۷۲۶۵
تعداد نظرات: ۸ نظر

حکیم مهر - در حالی که گفته می‎شود وزیر جهاد کشاورزی نامه معرفی دکتر آقامیری و دو تن دیگر از نامزدهای ریاست سازمان نظام دامپزشکی را برگشت داده سایت سازمان نظام دامپزشکی خبری کم و شاید بی‎سابقه منتشر کرد.

بر این اساس سایت رسمی سازمان نظام دامپزشکی به نقل از بولتن نیوز از سوء مدیریت 20 میلیارد تومانی در وزارت جهاد کشاورزی خبر داده است.

متن خبر منتشره با عنوان "سوء مدیریت 20 میلیارد تومانی در وزارت جهاد کشاورزی" در سایت رسمی سازمان نظام دامپزشکی بدین شرح است :

طبق ماده 23 اساسنامه وزارت جهاد کشاورزی، با صراحت گفته شده که سود موسسات در اختیار وزیر جهاد کشاورزی وریز پرداخت های  انجام شده از محل این ماده باید در صورت های مالی موسسات منعکس شود.

اما طبق بخشنامه ای که در تاریخ 21 اردیبهشت ماه 90 از سوی معاون امور برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی خطاب به رئیس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه جهاد استقلال صادر شده، از مدیریت این موسسه خواسته شده که به هیچ عنوان صورت ریزی از پرداخت های انجام شده از محل ماده 23 اساسنامه در صورت های مالی آتی آن موسسه منعکس نشود و از ارائه اطلاعات غیر لزوم در این خصوص جدا اجتناب شود.

در این نامه که پیرو ابلاغیه مورخ 11 اسفند 1389 وزیر جهاد کشاورزی در خصوص نحوه تهیه و تنظیم بودجه پیشنهادی سال 1390 صادر شده، خواسته شده که ضمن تعامل و هماهنگی با حسابرس و بازرس قانونی موسسه، ترتیبی اتخاذ شود که صورت ریز پرداخت ها در صورت های مالی منعکس نشود.

یکی از کارشناسان در این زمینه می گوید: این سند نشان می دهد که این گونه اقدامات می تواند زمینه های فساد و سوء استفاده اقتصادی در وزارت جهاد کشاورزی را به خاطر نبود نظارت کافی و منعکس نشدن ریز پرداخت ها، ایجاد کند و در این زمینه  برای آن که سود موسسات و ریز پرداخت ها اعلام نشود، از صورت ریز پرداخت ها جلوگیری می شود.

این در حالیست که سود سه موسسه زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی حدود 20 میلیارد تومان  برآورد می شود که با چنین اقداماتی، از انعکاس این سود 20 میلیارد تومانی  و ریز پرداخت های این موسسات از محل درآمد و هزینه آنها جلوگیری شده است.

بخشی از این پرداخت ها بابت سوء استفاده های شخصی بوده است و با این اقدامات تلاش می شود که این گونه سوء استفاده ها مشخص نشود.


این خبر در حالی در سایت رسمی سازمان نظام دامپزشکی منتشر شده که بر اساس ماده سه قانون تأسیس این سازمان 13 وظیفه بعهده سازمان نظام دامپزشکی گذاشته شده و در هیچیک از این وظایف، جستجو و کندوکاو و کشف یا اعلام سوء استفاده یا مدیریت اقتصادی در وزارتخانه هایی نظیر وزارت جهاد کشاورزی دیده نمی‎شود!

مشروح 13 وظیفه قانونی سازمان نظام دامپزشکی بدین شرح است :

1- همکاری و هماهنگی با مراجع ذیربط برای گسترش و پیشبرد فعالیتهای علمی و تحقیقاتی در امور دامپزشکی.
2- همکاری با مراجع ذیربط برای تعیین و تنظیم و اجرای صحیح تعرفه‌های خدمات دامپزشکی.
3- همکاری با دستگاههای ذیربط به منظور حسن اجرای مقررات و قوانین مربوط به امور دامپزشکی.
4- همکاری بامراجع ذیربط در اجرای برنامه‌های بازآموزی و نوآموزی مستمر دامپزشکان و سایر رده‌های حرفه دامپزشکی در جهت رشد و دستیابی به‌آخرین یافته‌های علمی و تکنولوژیک دامپزشکی.
5- اظهارنظر مشورتی در زمینه تدوین پیش‌نویس لوایح، تصویبنامه‌ها و آئین‌نامه‌های مرتبط به امور دامپزشکی که از مراجع ذیصلاح ارجاع شده باشد.
6- تدوین دستورالعملها و ضوابط خاص صنفی مربوط به استاندارد کردن فعالیتهای مختلف دامپزشکان و سایر رده‌های حرفه دامپزشکی.
7- صدور کارت عضویت و اعطای شماره نظام دامپزشکی به دامپزشکان عمومی و متخصصان عضو.
8- رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه دامپزشکی که عنوان جرائم عمومی را نداشته باشند از طریق هیاتهای ذیربط سازمان طبق‌مقررات مربوطه.
9- همکاری درجهت جلوگیری از دخالت اشخاص حقیقی و حقوقی غیرمجاز در حرفه دامپزشکی.
10- همکاری با مراجع ذیربط در تعیین میزان مالیات و عوارض موسسات و شاغلان حرفه دامپزشکی.
11- همکاری با مراجع ذیربط در ارائه خدمات امدادی دامپزشکی به هنگام بروز حوادث غیرمترقبه از طریق بسیج اعضاء.
12- همکاری بامراجع ذیصلاح درجهت رسیدگی به تخلفات و جرائم شاغلان حرفه دامپزشکی و اظهارنظرهای کارشناسی مشورتی در این رابطه به‌مراجع ذیربط.
13- اعلام نظر کارشناسی و تخصصی به مراجع ذیصلاح قضایی در رابطه با رسیدگی به تخلفات غیرصنفی و غیرحرفه‌ای و جرائم شاغلان حرفه‌دامپزشکی.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مزدا
|
-
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
0
0
شاید نحسی عدد 13 در وظایف ا ختلال ایجاد کرده. یا تفحص را اضافه کنن یا یکی از وظایف را حذف.شاید کار راه بیفته.امتحانش ؛شاید ...
مزدک
|
-
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
0
0
اگر این 13 مورد در بالا نوشته شده وظایف قانونی نظام هست، با تشکر از زحمات بی دریغ بچه های نظام ؛ بنظر بنده وظیفه قانونی نظام همان بند 7 می باشد و در بقیه موارد منتظر درخواست مراجع مربوطه ماندن بهترین کار است.نظام دامپزشکی؛ 100ماشاءالله و خسته نباشید تا حالا.
دامپزشک دلسوز
|
-
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
0
0
آقای دکتر لطفی زاده
متاسفانه عملکرد غیر حرفه ای جنابعالی در حوزه خبر رسانی بسیار مشهود است و اخبار مغرضانه جنابعالی بر هیچکس پوشیده نیست و تا کنون آنقدر ضربه بر پیکره دامپزشکی کشور زده اید که شاید خود شما نیز مطلع نباشید و بیشتر سعی کردید که از دشمنان آگاه کمک بگیرید تا دوستان آگاه!!!
دامپزشکی به اندازه خودش در بخش های مختلف دشمن دارد و سود شما از اینکه بین سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی و یا وزارت خانه فاصله بیاندازید چیست ؟ الله اعلم !!! شاید کمک های مادی باشد یا کمک های معنوی از جمله این که .................................کینه ای که شما از دکتر آقامیری به خاطر ...... بر دل گرفته اید ( البته امروز به حقانیت دکتر آقامیری پی می بریم ) لطمه ای است که بر پیکره دامپزشکی کشور وارد می سازید و پاسخ صنف در انتخابات مجمع سازمان با صفر رای برای شما کافی نیست و باید برای شما تصمیم دیگری بگیرد .
آقای دکتر لطفی زاده ................ این ره که تو می روی به ترکستان است .
در خصوص غرض ورزی شما با دکتر آقامیری در یک صفحه سایت کاملا مشهود است در 2 نمونه کوچک مشت نمونه خروار:
1- در خبر سوء مدیریت ... خبری که به نقل قول از یک سایت دیگری رفته است شما این قدر شلوغ کردید و قانون سازمان را یاد آوری می کنید و... و از همان تیتر خبری استفاده کردید ...
2- در خبر گزارش مصاحبه با دکتر انصاری فرد تیتر سازمان نظام را نه تنها اشاره نکردید بلکه خیلی آهسته و با سکوت از کنار تعریفی که دکتر انصاری فرد از دکتر آقامیری کرده است، عبور می کنید و خدمات دکتر آقامیری را ولو فقط تعرفه هائی باشد که دو رئیس نظام نتوانستند آنها را مصوب کنند، فراموش کردید و...
آقای دکتر لطفی زاده کمی به خودتان بیائید و هوای نفست را در نفست خفه کن !
سایت محترم نظام دامپزشکی خواهشمندم عینا نظرات بنده که فقط به نفع صنف سخن گفتم نه به طرفداری از شخص خاص در قسمت نظرات خوانندگان قرار دهید البته بدون نقطه چین !!!
مدیرمسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
0
0
با سلام و احترام / بیننده محترم با عنوان دامپزشک دلسوز / ضمن تشکر از بازدید و زحمتی که در تایپ کامنت صرف فرمودید. متاسفانه کامنت شما سرشار از ادعاهای کذب و نسبت های ناروا به اینجانب است و جای بسی تأسف است که بجای پرداخت به مسائل اساسی صنف متوسل به چنین ادعاهایی که هیچ پایه ای ندارد شده اید و امیدوارم بتوانید در درگاه خداوند متعال درباره آنچه به دروغ به اینجانب نسبت داده اید پاسخگو باشید. ضربه به پیکر دامپزشکی زدن یا نزدن را به قضاوت بینندگان محترم حکیم مهر واگذار می‎کنم و همین مقدار می گویم که بسیاری از دامپزشکان ضمن احترام به نظر شما با این نظرتان کاملاً مخالفند و این موضوع را بارها به اینجانب و مجموعه حکیم مهر منعکس فرموده اند. در مورد فاصله انداختن بین نظام دامپزشکی و وزارتخانه به نظر می رسد بسیار بدیهی است که انتشار خبر موضوع این مطلب آیا در ایجاد این فاصله موثر است یا تذکر دادن این اشتباه و خوشبختانه اصلاح آن توسط همکاران محترم در سازمان نظام دامپزشکی پسندیده است؟ در مورد ادعای کذب حضرتعالی در زمینه رابطه اینجانب و جناب آقای دکتر آقامیری آنقدر قبلاً توضیح داده شده که تفصیلی نیاز نیست. بدیهی است اگر کینه ای به زعم جنابعالی وجود داشت هیچگاه گزارش حکیم مهر مبنی بر 34 اقدام مثبت سازمان نظام دامپزشکی در دوره ریاست جناب آقای دکتر آقامیری و از جمله موضوع تعرفه ها که بدان اشاره فرمودید و نیز انتشار دفاع مشاور محترم عالی حکیم مهر از عملکرد جناب آقای دکتر آقامیری منتشر نمی شد. ان شاء الله از ظن اشتباه که به مصداق آیه شریفه قرآن کریم در سوره مبارکه حجرات گناه است به دور باشید! بارها عرض کرده ام که بجز سیادت جناب آقای دکتر آقامیری که رأساً احترام اینجانب به ایشان را برمی انگیزد در جایگاه حقوقی نظام دامپزشکی هم حتماً ایشان و هر فرد دیگری هم در این مسند باشد مورد احترام حکیم مهر است. در مورد حرفه ای بودن یا نبودن اخبار هم معنای سکوت را متوجه نشدم (خبر دقیقاً منعکس شده) و همچنین استفاده از تیتر یک سایت و کپی کردن آن آنهم در یک سایت خبری - تحلیلی مغایر اصول حرفه ای است. ضمناً خواهشمند است به منظور احترام به بینندگان محترم و معزز حکیم مهر اعم از اساتید محترم دانشگاه، همکاران عزیز، مدیران، نمایندگان محترم مجلس و مهم تر از همه مخاطبین محترمی چون خود حضرتعالی از بکاربردن عباراتی که با شأن حرفه و صنف پرافتخار دامپزشکی مغایر است و نیز از تکرار ادعاهایی نادرست و طرح مباحث شخصی پرهیز فرمایید تا امکان بهره مندی همگان از کامنت جنابعالی فراهم گردد. با تجدید احترام
دکتر ح-ب- استادیار دانشکده دامپزشکی واحد کرج
|
-
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
0
0
جناب آقا یا خانم دامپزشک دلسوز:

کامنت حضرتعالی سرشار از بی ادبی و ادعاهایی است که هیچ گونه سند و پایه و اساسی ندارند. جناب آقای دکتر لطفی زاده یکی از افراد زحمت کش، با صداقت و ایمان در عرصه دامپزشکی کشور هستند وسایت حکیم مهر تا آنجایی که من دیدم هیچ گونه سمت وسوی غرض ورزانه ای ندارد و به طور زیبا و خالص رسالت خود را در راستای اطلاع رسانی صحیح انجام می دهد. در صداقت ایشان همین بس که کامنت شما را که پر از توهین، کوته نظری و بی ادبی است در بخش نظرات قرار دادند. انجام چنین کارهای مخربی دون شان رشته مقدس دامپزشکی است. خدا را خوش نمی آید که این طور به ایشان حمله کنید و بهتر است هر چه زودتر حلالیت بطلیید. شما را به تقوای الهی توصیه می کنم و امیدوارم که بدون انجام تحقیق در مورد خاصی اقدام به نشر آن نکنید. بترسید از عقوبت الهی و اگر نه مصداق آیه شریفه 12 سوره مبارکه حجرات خواهید شد.
خداوند همه ما را از لغزش مصون و محفوظ بدارد.
در پایان سخنی با دکتر لطفی زاده عزیز:
امیدوارم از این گونه حرکات ناراحت نشوید. به هر حال همان طور که خود اشاره کردید قضاوت اصلی با ذات اقدس احدیت و سپس بینندگان محترم حکیم مهر است. پیش خداوند متعال شرمنده نشویم، که خود موجب سعادت دنیوی و اخروی است. امیدوارم که همچنان در ایفای رسالت عظیم خود موفق و موید باشید. اجرکم عند الله.
باران
|
-
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
0
0
چیه آیِ دامپزشک دلسوزززززززززززززززززززز!
... چرا بهت برمیخوره!؟!؟!؟ ..... حکیم مهر رو چرا .....!؟!؟!؟
کم تا حالا ...........!؟!؟!؟
حکیم مهر هم نگه، همه ........ بخضوض!! دامپزشکای دلنسوزززز!! میدونن که ........چه خبر بوده همیشه!!!!!
دامپزشک دلسوز
|
-
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
0
0
آقای دکتر لطفی زاده خیلی تابلو به نام دکتر ح-ب- استادیار دانشکده دامپزشکی واحد کرج کامنت می گذاری!!! گفت حرفه ای نیستی! اگر حرفه ای هستی سوابق حرفه ای بودنت را روی سایت بگذار!!!!!
بالاخره از آماتوری به حرفه ای می رسند این که ناراحتی ندارد.
برای مثال به قول شما، من به جنابعالی توهین کردم و تهمت زدم و جنابعالی هم مثل همیشه نقطه چین کردید!!! پس این استاد یار عزیز قسمت های نقطه چین را از کجا خوانده !!! از مونیتور کامپیوتر شما؟؟؟؟!!!!!!!!
بابا ناراحتی که نداره! ان شاء الله حرفه ای میشی!!!!!!
هر چند که میدونم روی وبلاگت! نمگذاری!!!
اما صرفا جهت اطلاع عرض کردم.
عضو شورای نظام استان
|
-
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
0
0
حداقل سازمان نظام و شوراهای استانی نشان دادند در برابر این همه هجمه اعضای انتصابی و وزیر سر خم ننموده و علیرغم تجربه کم این سازمان سعی مینماید در راستای خواسته های صنفی اعضا حر کت نماید نه مجری خواسته های وزیر و امور دام گردد و اگر بخش دولتی دامپزشک نیز در بیان مسائل فنی سیاسی کاری نمکردند و بهجای وزیر تابع علم بودند امروز دامپزشکی چنین وضعیتی نداشت
نظر شما
ادامه