کد خبر: ۷۲۶۸

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قزوین، تبریز و کرمان + تسلیت به مدیرکل دامپزشکی سمنان

 

تسلیت به مدیر کل دامپزشکی استان سمنان

سایت سازمان دامپزشکی نوشت :

انالله واناالیه راجعون

جناب آقای دکتر رضا عامری
مدیر کل محترم اداره کل دامپزشکی استان سمنان؛
پدری نیکوخصال که فرزندی چون شما در جوار خویش پروراند، چشم از جهان فروبست و بال در افلاک کشید تا در پیشگاه حضرت دوست مقامی شامخ و جایگاهی رفیع یابد.
از خداوند بزرگ می‌خواهیم به شما و دیگر سوگواران شکیبایی عنایت فرماید و روح آن مرحوم را در جوار ملکوتیش و دریای بیکران رحمتش به آرامش برساند.
تسلیت  ما را در این مصیبت غم‌انگیز پذیرا باشید.
ضمنا به اطلاع می‌رساند مراسم ختمی در روز یکشنبه 22/8/90 از ساعت 15 الی 16:30 در هیئت مرکزی مجمع ابوالفضل العباس (ع) میدان امام سمنان برگزار می‌گردد.

 

حکیم مهر نیز به نوبه خود این مصیبت را به مدیرکل محترم دامپزشکی سمنان تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‎نماید.

 

--------------------------------------

 

اقدامات دامپزشکی آبیک در راستای ارتقاء سطح بهداشت شیر

 

جانشین رئیس شبکه دامپزشکی آبیک گفت : در راستای ارتقاء  سطح بهداشت وسلامت مصرف کنندگان وکاهش آلودگی های میکروبی و شیمیایی شیر تولیدی، از زمان تولید تا تحویل جهت مصرف و فرآوری شیر، شبکه دامپزشکی شهرستان آبیک نسبت به تحویل بیدون های آلومینیومی و بسته سلامت شیر و پمفلت اصول بهداشت شیر وشیر دوشی ،بصورت رایگان تحویل دامداران روستای رضی آباد گردید این شهرستان آبیک گردید.

دکتر حمید زینالی در بخش دیگری از سخنان بیان کرد: همچنین یک دوره کلاس آموزشی بهداشت شیر با موضوع شستشو وضدعفونی صحیح پستان گاو ،شستشو وضدعفونی  وسایل ولوازم شیر دوشی وجایگاه نگهداری دام، روشهای صحیح شیردوشی ونگهداری شیر و چگونگی  تولید شیر با کیفیت بالا  توسط کارشناس شبکه دامپزشکی آبیک در مسجد
روستاو باحضور جمعی از اهالی روستا برگزار گردید.

 

---------------------------------

 

سه مرکز جمع آوری شیرخام و دو کارگاه تولید خوراک دام و طیور در تبریز پلمپ شد


 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تبریز از پلمپ سه مرکز غیربهداشتی جمع آوری شیر خام و دو کارگاه غیرمجاز تولید خوراک دام و طیور در این شهرستان خبر داد.
دکتر فرهاد تقی زاده در جلسه شورای فنی دامپزشکی استان، افزود: سه مرکز جمع آوری شیر به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و عدم توجه به اخطار‌های صادره مبنی بررفع نواقص، و دو کارگاه غیرمجاز تولید خوراک دام و طیور به دلیل نداشتن پروانه بهداشتی با حکم مراجع قضایی پلمپ شدند.
وی افزود: مراکز جمع آوری شیر جهت ادامه  فعالیت باید مقررات بهداشتی را رعایت کرده و حتما به سیستم سرمایش شیر، تانکر حمل شیر استیل استاندارد و آزمایشگاه دریافت شیر مجهز باشند.
وی ادامه داد: تمام شیرهای خام دریافتی از دامداران بایستی توسط مسئول فنی بهداشتی مستقر در مرکز جمع آوری شیرخام مورد آزمایش قرار گیرد.
دکتر تقی زاده با اشاره به ادامه اجرای طرح ساماندهی کارخانجات خوراک دام و طیور در استان خاطر نشان کرد، در قالب این طرح از ادامه فعالیت کارخانجات خوراک دام غیر مجاز جلوگیری خواهد شد.

 

----------------------------------

 

ضبط و معدوم سازی بیش از 900 کیلوگرم گوشت و آلایش خوراکی در کرمان در روز عید سعید قربان


روز عید سعید قربان بیش از 900 کیلوگرم گوشت و آلایش خوراکی غیر قابل مصرف در کرمان ضبط و معدوم شد.
مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در این خصوص گفت: در روز عید سعید قربان بیش از 80 اکیپ نظارتی دامپزشکی با 103 نفر دکتر دامپزشک ، ‌کارشناس بهداشتی و شرعی در محل کشتارگاهها ، میادین دام ، مراکز پرتردد شهری به صورت ثابت و سیار مستقر و نظارت بهداشتی شرعی بر دامهای کشتاری ، ذبح دام و بازرسی گوشت استحصالی را به صورت دقیق انجام داده اند .
وی افزود:در این روز تعداد 11300 راس دام سبک ، 187 راس گاو و گوساله و 60  نفرشتر قبل از کشتار مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته اند که  تعداد یک راس گاو و 20 راس گوسفند به دلیل تب دار بودن در این معاینه ها غیرقابل کشتار تشخیص داده شدند.
دکتر غلامرضا زیدآبادی تصریح نمود: تعداد 2700 لاشه کشتاری نیز مورد بازرسی بهداشتی واقع و 900کیلو گرم گوشت و آلایش های خوراکی غیر قابل مصرف تشخیص و ضبط و معدوم گردیدند. 
مدیر کل دامپزشکی استان ضمن تشکر از استقبال خوب مردم استان و همکاری با اکیپ های دامپزشکی وتوجه ویژه به بهداشت لاشه های قربانی بیان داشت: از مردم فهیم استان درخواست داریم از هرگونه ذبح دام در منازل و میادین عمومی در زمان بازگشت حجاج و همچنین در ایام سوگواری سید الشهدا(ع) خود داری نمایند .
وی  با اشاره به برخی از مخاطرات ذبح دام در منازل و میادین  که به دور از نظارت های دامپزشکی مثل  انتقال عفونت های ثانویه محیطی و همچنین بیماری های مشترک بخصوص تب  کریمه کنگو ، شاربن ، تب کیو و ... اظهار داشت:هر گونه کشتار دام در منازل ، میادین و یا مکانهای دور از نظارت دامپزشکی همواره تهدید کننده سلامت مصرف کنندگان فرآورده های خام دامی می باشد.
وی در پایان از همکاری خوب همکاران دامپزشکی استان در اجرای کامل و موثر طرح مذکور تقدیر و تشکر نمود.

---------------------------------

 

نظارت بهداشتی بر بیش از 1600 لاشه دام در استان اردبیل


 با بسیج تمام کارشناسان و بازرسین بهداشتی گوشت و باتشکیل 41  اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی و با اطلاع رسانی گسترده ،  بیش از 1600 لاشه دام قربانی در استان اردبیل مورد بازرسی بهداشتی قرارگرفت.

 دکتر صالحی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با بیان این مطلب ، هدف از اجرای این طرح را اطمینان شهروندان از سلامت لاشه های قربانی، به حداقل رساندن شیوع بیماریهای مشترک و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی در جامعه عنوان کرد و افزود : با اطلاع رسانی  به موقع و بالا بردن فرهنگ استفاده از گوشتهای ممهور به مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی و فرآورده های گوشتی و پروتئینی بسته بندی شده و دارای کد بهداشتی توسط آحاد  جامعه می توان از شیوع بسیاری  از بیماریهای مشترک بین انسان و دام و انواع  مسمومیت های غذایی جلوگیری نمود.

 

نظر شما
ادامه