کد خبر: ۷۳۰۳۷

حکیم مهر: جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری با محوریت وضعیت عرضه گوشت قرمز و سفید و بررسی شاخصهای بهداشتی در استان و با ریاست دکتر حسنی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزارگردید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان ایلام، در این جلسه «دکتر احمدی» مدیرکل دامپزشکی استان گزارشی از وضعیت کشتار غیر مجاز دام و بیماریهای مشترک انسان و دام ارائه داد.

سپس «دکتر حسنی» معاونت سیاسی امنیتی استانداری گفت: کشتار غیر مجاز دام بدلیل درآمدزائی برای قشری خاص و استقبال برخی از مردم سالهاست به معضلی برای استان تبدیل شده است. ما نتوانسته ایم برای افراد جا بیندازیم که درکنار ظاهر و طعم و مزه این گوشتها چه خطرات و مشکلاتی برای ما و خانواده هایمان پدید می آید.

معاونت سیاسی امنیتی استانداری گفت: لذا باید این قسمت موضوع را برجسته نمائیم تا مردم از این خطرات و بیماریهایی که وجود دارد آگاه گردند.

وی در ادامه افزود: با این اوصاف نباید درخصوص بهداشت و سلامت مردم کوتاهی گردد و حضور دامپزشکی باید موثر باشد و با بازدیدهای مستمر و همیشگی و نمونه‌گیری ازاین مراکز و پلمپ مراکز غیر مجاز برخوردهای محدود را پیگیری کرد.

وی گفت: درخصوص ساخت کشتارگاههای با سایز کوچک در این مناطق جهت حفظ حداقل بهداشت و سلامت مردم باید تلاش هایی در دستور کار قرار گیرد.

 

نظر شما
ادامه