کد خبر: ۷۳۱۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی جنوب کرمان و بوشهر

 

6تن فرآورده خام دامی در جنوب کرمان معدوم شد


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: بیش از 6 تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف در جنوب کرمان معدوم شد.
علی احمدی اظهار داشت: طی سه ماه گذشته بازرسان شبکه‌های دامپزشکی در جنوب کرمان با بازرسی از 959 مرکز عرضه مواد خام دامی از مصرف 6 هزار و 141 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف جلوگیری کردند.
وی با بیان اینکه به 57 واحد متخلف و دارای نواقص بهداشتی اخطار کتبی داده شد، افزود: از این تعداد 14 مورد منجر به پلمب محل کسب شد که شامل سه واحد قصابی و 11 واحد مرغ فروشی است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان تصریح کرد: طی سه ماه گذشته اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان با هماهنگی سازمان‌های ذیربط فعالیت‌های خوبی را در زمینه مبارزه با دست فروشی  ماهی انجام داده و با گشت‌های مستمر از فعالیت آنها در سطح شهرها جلوگیری کرده است.
احمدی به شهروندان توصیه کرد: برای حفظ سلامتی خود گوشت و مواد پروتئینی مورد نیاز را از قصابی‌ها و مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره 1512 در جیرفت و 03481512 در شهرستان‌ها به اطلاع اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان برسانند.

-----------------------------------

 

بازدید مشاور نماینده ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی از کشتارگاه پارسی مرغ بوشهر


حجت الاسلام دکتر دغاغله، دامپزشک و مشاور نماینده ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی در امر نظارت شرعی به همراه حجت الاسلام محمدی منش مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دامپزشکی استان بوشهر از کشتارگاه پارسی مرغ این استان بازدید بعمل آوردند.
حجت الاسلام دکتر دغاغله در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر و مثبت ارزیابی کردن نظارت شرعی ، نکات ارزنده و آموزنده ای را به ناظر شرعی و همچنین توصیه هایی به مدیر داخلی کشتارگاه متذکر شد.

وی ابراز امیدواری کرد در آینده نه چندان دور شاهد رشد و اعتلای بیشتر نظارت شرعی در استان بوشهر باشیم.

نفر سمت راست : حجت الاسلام دکتر دغاغله - روحانی دامپزشک فارغ التحصیل دانشکده دامپزشکی شهید چمران اهواز

 

خبر مرتبط :

 
 
نظر شما
ادامه