کد خبر: ۷۳۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مسؤل بیمه دام و طیور معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تولید، خرید و پرورش جوجه یک‌روزه بدون بیمه تخلف محسوب شده و با متخلف برخورد می‌شود.

حسین احمدی اظهار کرد: تمامی تولیدکنندگان جوجه یک روزه موظف هستند جوجه‌های یک روزه مورد نیاز خود را در مبادی تولید به صورت بیمه شده، به فروش رسانده و پرورش‌دهندگان جوجه نیز باید جوجه‌های خریداری شده خود را به صورت بیمه خریداری کنند.

احمدی ادامه داد: براساس دستورالعمل، چنانچه مؤسسه مرغ مادر حتی یک جوجه به صورت بیمه نشده به فروش برساند برای نخستین بار تذکر شفاهی، بار دوم قطع یارانه گاز و سوخت، بار سوم قطع یارانه آب و برق و در صورت ادامه، شش ماه عدم تمدید پروانه بهره‌برداری و در نهایت ابطال کل پروانه بهره‌برداری را به دنبال دارد و این مجازات برای پرورش‌دهنده جوجه یک روزه نیز به همین صورت است.

وی به بحث تخفیف حق بیمه طیور نیز اشاره و اضافه کرد: آن چیزی که در حال حاضر مصوب شده، این است که برای هر دوره‌ای که مرغداری خسارت نمی‌بیند 5 درصد تا سقف 20 درصد تخفیف قائل شوند اما پیشنهاد داده شده تا این رقم به 50 درصد افزایش یابد تا مشوق خوبی برای مرغدارانی باشد که مدیریت خوبی داشته و بهداشت را رعایت کرده‌اند.

احمدی تصریح کرد: برای آن دسته از مرغداری‌هایی که چندین دوره پشت سرهم دچار خسارت می‌شوند و صرفاً به امید دریافت خسارت هستند نیز پیشنهاد شده است تحت عنوان کسوت تنبیهی به این واحدها بخشی از خسارت پرداخت نشده یا به طور کامل قطع گردد.

مسؤل بیمه دام و طیور معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: ممکن است واحدها 2 الی 3 دوره متوالی به سبب بروز بیماری دچار خسارت شوند که در این حالت حق مرغدار نیست که کسورات تنبیهی برای وی در نظر گرفته شود که در این راستا پیشنهاد شده تا کسورات در مورد واحدهایی اعمال گردد که صرفاً به علت عدم مدیریت خسارت دیده‌اند.

احمدی در تشریح دو گزینه‌ای شدن پرداخت حق بیمه طیور نیز گفت: به دنبال آن هستیم که مرغدار با یک حق بیمه کم مرغداری را فقط در مقابل بیماری‌ها بیمه کند و چنانچه بخواهد در مقابل آتش سوزی، سیل، زلزله، طوفان و صاعقه مرغداری را بیمه نماید باید از بیمه تکمیلی استفاده کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز گفت: بیمه صنعت دام و طیور استان امنیت سرمایه‌گذاری را تضمین و به بهبود تولید محصولات دام و طیور کمک می‌نماید.

محمد جعفر صادقی با بیان اینکه توسعه کمی و کیفی بیمه دام و طیور استان فارس از اولویت‌های مهم و مورد تأکید سازمان است، ادامه داد: در همین راستا قرار است همایش چالش‌ها و راهکارهای توسعه کمی و کیفی بیمه دام و طیور با حضور مدیران امور دام و طیور استان‌های کشور در شیراز برگزار شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۹
0
0
سلام: لطفاً به اطلاع مسؤل بیمه دام و طیور معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی برسانید که مزارع مرغ مادر با روشهای ذیل تخلف می کنند:
1 - 9000 جوجه را بیمه می کنند و 11000 جوجه تحویل میدهند
2 - برخی مرغداران دارای 2 یا چند واحد گوشتی هستند که به همگی جوجه میدهند ولی یکی را بیمه می کنند و هرکدام دچار مشکل شود از همان بیمه استفاده می کنند
3 - جوجه را بدون فاکتور به دلال میدهند تا دلالها جوجه بیمه نشده را که قدرت پیگرد قانونی ندارد را توزیع کنند
چند سال است که این مشکل ادامه دارد ولی برخورد جدی با خاطیان صورت نمی گیرد و این مشکل همچنان ادامه دارد
نظر شما
ادامه