کد خبر: ۷۳۳۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی قم، کرمان، ساوجبلاغ، جنوب کرمان، البرز و خراسان شمالی

 

انتصاب دراداره کل دامپزشکی استان قم
 
مدیرکل دامپزشکی استان قم سرپرستان حراست، بازرسی ورسیدگی به شکایات ودبیرکمیته تحول اداری این اداره کل رامنصوب نمود.
دکتر رفیعی طی احکام جداگانه ای محمدی عابدی را به عنوان سرپرست حراست ، ایرج محمدی را به عنوان سرپرست بازرسی ورسیدگی به شکایات و یاسین لطفی را به عنوان دبیرکمیته تحول اداری اداره کل دامپزشکی استان قم منصوب نمود.

 

--------------------------

 

در راستای به روز رسانی دانش حقوقی ضابطین قضایی، اداره کل دامپزشکی استان کرمان دوره آموزشی ضابطین قضایی برگزار می‎کند


دوره آموزشی یک روزه با عنوان ضابطین قضایی در  محل سالن شهید یوسف زاده اداره کل دامپزشکی استان کرمان برگزار می شود.
دکتر آذر نامجو مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان در این خصوص گفت:ضابطین قضایی خاص به مامورانی اطلاق می گردد که تحت نظارت و تعلیمات مقام قضایی در کشف تخلفات و اجرای تصمیمات قضایی به موجب قانون اقدام نمایند.
وی ادامه داد: با عنایت به وظایف حساسی که بر عهده ماموران دامپزشکی به عنوان بازرسین بهداشتی و حامیان سلامت جامعه می باشد دامپزشکان را  در دسته ضابطین خاص قرار داده اند.
آذر نامجو گفت: به دلیل ضرورت به روز رسانی اطلاعات و ارتقاء توان علمی و آگاهی بازرسین بهداشتی از آخرین اطلاعات مربوطه به ضوابط و مقررات قضایی در هنگام مواجهه با موارد غیر بهداشتی و تخلفات صورت پذیرفته، اداره کل دامپزشکی استان کرمان هر ساله اقدام به برگزاری دوره آموزشی با عنوان ضابطین دادگستری می نماید
مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان ادامه داد: امسال نیز با همکاری معاونت آموزشی دادگستری برنامه ریزیهای لازم جهت برگزاری دوره مذکور در تاریخ 30/8/90 صورت پذیرفته است
وی با بیان این نکته که برای تمامی افراد شرکت کنند توسط اداره کل دادگستری استان گواهی آموزشی صادر خواهد شد بیان داشت: این دوره با حضور 65 نفر از کارشناسان واحدهای نظارت بر بهداشت عمومی استان و روسای شبکه های دامپزشکی شهرستان در سالن اجتماعات شهید یوسف زاده این اداره کل برگزاری خواهد شد.

----------------------------

 

برگزاری کارگاه آموزشی بیماری های تنفسی پرندگان در ساوجبلاغ


 به منظور افزایش سطح آگاهی مرغداران در خصوص رعایت اصول بیوسکوریتی و پیشگیری از بیماری های تنفسی در مرغداری، کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری های تنفسی پرندگان در تاریخ 23/08/90 با حضور تعداد 30 مرغدار در شهرستان ساوجبلاغ برگزار گردید.

 

-------------------------------

 

برگزاری دوره آموزشی اصول و روشهای کار در آزمایشگاه میکروبیولوژی با تکیه بر میکروبیولوژی تشخیصی در اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان


 دوره دو روزه آموزش اصول و روشهای کار در آزمایشگاه میکروبیولوژی با تکیه بر میکروبیولوژی تشخیصی با حضور 19 نفر از کارشناسان اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان برگزار شد.
در راستای بالا بردن توان علمی و مجهز نمودن کارشناسان دامپزشکی به آخرین اطلاعات علمی دامپزشکی به ویژه اصول و روشهای کار در آزمایشگاه میکرو بیولوژی ، دوره آموزشی دو روزه اصول و روشهای کار در آزمایشگاه میکروبیولوژی با تکیه بر میکروبیولوژی تشخیصی با حضور دکتر بدری محسنی از مسئولین بخش باکتریولوژی مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور ، در محل آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان  برگزار شد.
مروری بر روش های کشت ، جداسازی و تشخیص باکتری های مولد بیماری در دام و طیور به صورت تئوری و عملی از مهمترین مباحثی بود که در این دوره آموزشی به فراگیران ارائه شد.
 

 

--------------------------------

 

افتتاح واحد پخش استانی دارو و مواد بیولوژیک دامپزشکی در استان البرز


 جمعه 27 آبان ماه سالجاری مراسم افتتاحیه واحد پخش استانی دارو و مواد بیولوژیک دامپزشکی شرکت جهان طب گستر ایرانیان با حضور مهندس منصور خاکی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و دکتر برایی نژاد مدیر کل دامپزشکی استان البرز برگزار شد.

این شرکت با سرمایه گذاری 8500میلیون ریال و اشتغالزایی 14 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم آغاز به کار کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در بخشهایی از سخنرانی به مناسبت افتتاح این واحد ، ضمن نام بردن از دامپزشکان به عنوان سربازان گمنام عرصه سلامت اظهار نمود : از اهداف مهم مهندسین دامپروری و دامپزشکان بهینه نمودن مصرف دارو در دامداری ها و مرغداری ها و ممانعت از مصرف بی رویه آنتی بیوتیکها و پیشگیری از مقاومتهای دارویی می باشد.

 (دکتر برائی نژاد - مدیرکل دامپزشکی البرز)
در ادامه این مراسم مدیر کل دامپزشکی استان البرز هم ضمن آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران این شرکت بر افزایش خدمت رسانی شرکتهای داروسازی و پخش دارو به تولید کنندگان و پرورش دهندگان دام ، طیور و آبزیان این استان در یک فضای رقابتی سالم تاکید نمود.

---------------------------------

 

مایه‎کوبی نزدیک به 132 هزار راس دام در خراسان شمالی علیه تب برفکی 


معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: حدود 132 هزار راس دام سبک و سنگین این استان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شد.


دکتر 'حمید رمضانی' اظهار داشت: اجرای این طرح که اختصاص به دام سنگین واحدهای صنعتی بجنورد و دام عشایری استان داشت از 26 مهرماه امسال آغاز و به مدت 20 روز کاری انجام شد.
وی گفت: در این مرحله حدود چهار هزار دام سنگین واحدهای صنعتی در بجنورد علیه تب برفکی مایه کوبی شدند.
وی افزود: علاوه بر این نزدیک به 128 هزار راس دام عشایر این استان توسط گروههای مایه کوب زیر پوشش طرح قرار گرفتند.
دکتر رمضانی علت عدم پوشش کامل مایه کوبی دام عشایر استان در این مرحله را نامساعد بودن شرایط جوی و همزمانی اجرای طرح با کوچ عشایر به مراتع قشلاقی خواند و گفت: مایه کوبی دیگر دامهای عشایر علیه تب برفکی در مراتع گلستان انجام می شود.
به گفته وی از دو میلیون راس دام سبک استان خراسان شمالی 20 درصد آن را دامهای عشایر تشکیل می دهند.
براساس گزارش اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در اجرای طرح مایه کوبی دام سنگین واحدهای صنعتی بجنورد و عشایر استان علیه تب برفکی 50 گروه مایه کوب اعم از دولتی و خصوصی همکاری داشتند.

 

 

نظر شما
ادامه