کد خبر: ۷۳۵۲

حکیم مهر - در حالی که به پایان عمر مجلس هشتم زمان زیادی باقی نمانده، گزارش تحقیق و تفحص از واردات دام زنده که در کمیسیون کشاورزی نهایی شده بود، برای قرائت به صحن علنی مجلس فرستاده شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در این زمینه گفت: هیات تحقیق و تفحص از واردات دام زنده، چگونگی واردات دام زنده و گوشت به کشور را مورد بررسی قرار داده و چرایی واردات و میزان آن را بررسی کردند.

جلال محمودزاده افزود: اعضای هیات تحقیق و تفحص که شش ماه با انتشار فراخوانی از همه فعالان بخش کشاورزی، ارگانها و تشکلها خواستند تا هرگونه اطلاعاتی درباره چگونگی واردات محصولات دامی در اختیار دارند، به این هیات ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف نهایی از این تحقیق و تفحص مشخص شدن میزان واردات و تناسب آن با نیاز داخلی کشور بود.

قرنطینه محصولات دامی بررسی شد

عضو هیات تحقیق و تفحص از واردات دام زنده ادامه داد: طی شش ماه گذشته همچنین چگونگی واردات دام زنده و محصولات دامی از مرزهای مختلف مورد بررسی و رصد مجلس قرار گرفت.

محمودزاده تصریح کرد: عملکرد سازمان دامپزشکی و سایر دستگاههای متولی در قرنطینه محصولات دامی و دامهای زنده وارداتی نیز مورد ارزیابی قرار گرفت تا بتوان درباره شیوع بیماریهایی که در گذشته علت آن را واردات دام زنده به کشور می دانستند، اظهار نظر کرد.

وی یادآور شد: این گزارش طی دو یا سه ماه آینده به صحن علنی مجلس خواهد آمد تا دولت و وزارت جهاد کشاورزی از نتایج آن برای تنظیم بازار بهره برداری کنند.

 

 

نظر شما
ادامه