کد خبر: ۷۳۵۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان رضوی و شمالی، کرمانشاه، آباده، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان

 

برگزاری جلسه مشترک میان ادارات کل دامپزشکی خراسان رضوی و شمالی


جلسه مشترکی پیرامون طیور، قرنطینه، دارو و درمان، بین ادارات کل دامپزشکی خراسان رضوی و شمالی با حضور مدیران کل دو استان، روسای ادارات ستادی طیور، قرنطینه، دارو و درمان در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی برگزار گردید.

(راست به چپ : دکتر رمضانی - دکتر شریعتی - دکتر ازغدی - دکتر شریفی)

 

در ابتدا دکتر شریفی مدیرکل خراسان شمالی ضمن عرض خیرمقدم، این جلسات را در توسعه دامپزشکی الزامی دانست و به ادامه برگزاری اینگونه جلسات بصورت منطقه ای تاکید نمود.
در ادامه  دکتر ازغدی مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با برشمردن این نکته که خراسان هرچند که به لحاظ جغرافیایی تفکیک گردیده ولی همچنان از یک مجموعه  و یک بدنه هستیم گفت : خراسان رضوی برای همیشه این آمادگی را خواهد داشت تا هرگونه تجارب خود را در اختیار اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی قرار دهد.
در این جلسه دکتر رمضانی معاون فنی دامپزشکی خراسان شمالی هم به ارائه گزارش عملکرد و وضعیت بیماری های طیور در استان ، دارو و درمان، بخش خصوصی، قرنطینه دامپزشکی و ... پرداخت.

 

---------------------------

 

انتشار موارد کمک آموزشی برای ارتقای سطح آگاهی مردم و فعالان عرصه دامپزشکی در خراسان رضوی


اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در زمینه انتشارات، بیش از 5000 بروشور با مضمون «بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک PPR»بین دامداران استان، اتحادیه های مرتبط، بخش خصوصی دامپزشکی و غیره توزیع نمود.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گفت: در 6 ماهه دوم سال جاری و قبل از توزیع موارد یادشده، بیش از 5000 پوستر بهداشت گوشت نیز که در روابط عمومی طراحی شده بود به چاپ رسید و در راستای ارتقای آگاهی شهروندان به تمامی مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی استان ارسال شد.

هادی زارعی افزود: سیر اطلاع رسانی از طریق انتشارات در سال جاری همچنان ادامه خواهد داشت و طی روزهای آتی بروشوری با محتوای «بهداشت عسل» بین مخاطبان توزیع خواهد شد و در ادامه نیز پوستری تحت عنوان بهداشت گوشت مرغ که مراحل طراحی آن در روابط عمومی به پایان رسیده به مرحله چاپ خواهد رسید.

وی افزود: برای تداوم اطلاع رسانی، فایل های مربوط به انتشارات نیز روی پورتال اداره کل در قسمت «انتشارات» قرار داده شده تا بازدیدکنندگان از پورتال نیز در صورت لزوم از آن بهره گیری کنند.

 

------------------------------

 

مسابقات فوتسال هفته بسیج با قهرمانی تیم شهید ازهر به پایان رسید


 مسابقات فوتسال اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه که بمناسبت هفته بسیج در سالن ورزشی مقاومت در جریان بود با قهرمانی تیم الف به پایان رسید.


در این دوره از مسابقات که 6 تیم در آن حضور داشتند بازی فینال بین دو تیم شهید ازهر و شهدای دامپزشکی برگزار گردید که در پایان تیم شهید ازهر موفق شد با درخشش اردشیر نادری با نتیجه 4 بر 2 بر تیم شهدای دامپزشکی فائق آید.
گفتنی است بازیکنان تیم شهید ازهر را اردشیر نادری، ظفر فولادی، دکتر جاوید، شاهپور حقیقی، صادق خزلی، شیرزاد محمدی و افشین شورچه تشکیل می دادند.
در پایان این مسابقات کاپ اخلاق نیز به دکتر محمدرضا سلیمانی اهدا گردید.

 

------------------------------

 

برگزاری کارگاه آموزشی بیماریهای دام و طیور در شهرستان آباده


جمعی از مرغداران شهرستان آباده و دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی در کارگاه یکروزه ای که در خصوص اصول ضد عفونی در مرغداریها و پیشگیری از بیماریهای ویروسی طیور برگزار گردید شرکت نمودند.

دکتر علیرضا فرخی سرپرست شبکه دامپزشکی آباده گفت: این کارگاه آموزشی با همکاری شبکه دامپزشکی و مدیریت جهاد کشاورزی برگزار گردید.
در همین زمینه دکتر رضائیان زاده مسئول اداره طیور اداره کل دامپزشکی استان فارس، مدیریت ، پیشگیری و امنیت زیستی را سه رکن اساسی در فعالیت یک واحد پرورش طیور و مرغداری دانست.


وی افزود : آگاهی و دانش روز ، شناخت از بیماریها و اصول پیشگیری برای مدیران واحدهای مرغداری امری ضروری و بسیار با اهمیت تلقی می شود .


در پایان دکتر فرخی گفت: آباده یکی از سه قطب اصلی پرورش طیور استان بعد از شیراز می باشد و شهرستان آباده را دارای پتانسیل لازم جهت بسط و گسترش این صنعت و صنایع جنبی دانسته و حمایت های بیشتر دولت را خواستار شدند.
همچنین با حضور جمعی از گاوداران شهرستان آباده و دامپزشکان بخش خصوصی کلاس آموزشی بیماری تب مالت و مدیریت در گاوداریها در محل نماز خانه جهاد کشاورزی و با تدریس دکتر علیرضا فرخی سرپرست شبکه دامپزشکی آباده برگزار گردید که در این کلاس گاوداران با نحوه کنترل پیشگیری از بیماریها و همچنین مدیریت بهتر در گاوداری آشنا شدند.

 

--------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

33 فقره پرونده تخلفات بهداشتی دامپزشکی روی میز قضات دادگستری


مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت : در آبان ماه سال جاری 33 فقره پرونده تخلفات بهداشتی دامپزشکی روی میز قضات دادگستری شهرستان بویراحمد در حال رسیدگی است.

دکتر صادقی افزود : در طی یک ماه آبانماه سالجاری همکاران بازرسی بهداشتی فرآورده های خام دامی شبکه دامپزشکی شهرستان بویراحمد (یاسوج) 465 مورد از مراکز تولید ، نگهداری و عرضه مواد خام دامی بازدید نموده اند که حاصل این بازرسی معدوم سازی مقدار 680 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی بوده که در این راستا 33 نفر متخلف بهداشتی به مراجع قضائی و دادگستری مرکز استان معرفی گردیدند.
وی به شهروندان توصیه نمود جهت حفظ سلامتی خود و خانواده گوشت و مواد پروتئینی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را به دامپزشکی محل سکونت خود اطلاع دهند.

---------------------------------

 

برگزاری دوره آموزشی اصول بهداشت و بازرسی گوشت در کشتارگاه طیور

 

نظام دامپزشکی استان اصفهان دوره باز آموزی 2 روزه اصول بهداشت و بازرسی گوشت در کشتارگاه طیور را برگزار کرد.
دوره آموزشی اصول بهداشت و بازرسی گوشت در کشتارگاه طیور در تاریخ 25 و 26 آبان ماه سال جاری با تدریس دکتر شهرام شکر فروش در محل نظام دامپزشکی استان اصفهان برگزار شد و شرکت کنندگان در این دوره از 10 امتیاز باز آموزی بهره مند شدند.

در این دوره 2 روزه 40 نفر از دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی شرکت داشتند.

 

نظر شما
ادامه